Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Det verkar som om många inte förstår hur sjukt brottet är när de letar efter alternativa gärningsmän bland fungerade svenssons. Ännu sjukare blir det eftersom det rimligen inte kan finnas något enda motiv att ta en 20-årig studentska av daga, inget motiv som motsvarar det bestialiska, fullständigt empatilösa dödandet, det utdragna, sjuka. För att göra det här måste man vara omvittnat tossig redan innan brottet, det är ett som är säkert. Ingen annan gm, hittills känd utöver KJ, har en sådan profil. Nånstans måste ändå crazyfolket i tråden inse att här behövs det ändå en viss korrelation mellan gm och brottet.
Det är ett synnerligen ovanligt brott, utan begripligt motiv, och ingen kommer någonsin att förstå detta vansinne. Kan man hitta ett rimligt motiv till detta är man tokig själv. Svartsjuka? Det räcker inte som motiv, långt därifrån. En vuxen, medelålders kvinna skulle knappast styckmörda en skoltös, skoltösen kan aldrig mäta sig med den mogna kvinnan. Vem var det MB stannade hos? Jo, AN. Detta par levde med sin skruttiga relation, och hade fortsatt göra det utan större väsen av sig, om detta inte hänt.
Vad jag vet så är en av människans starkaste drifter sexualdriften. Ett bestialiskt mord i sexdriftens tecken, jag kan inte se något annat motiv. KJ är omvittnat inte aggressiv eller sjukligt svartsjuk, och svartsjuka brukar vara ett motiv när en kvinna mördas av en närstående man, eller?
Han är öppen i sin läggning och med sin läggning, knullar sig med ölflaskor doppade i margarin, jag har inte svårt för att föreställa mig att han också har böjelser av en mer sofistikerad karaktär, sexualsadism? Stringtrosor i garderoben, kanske tyder det på att han experimenterade med sin sexualitet.
Tror ni att han hade ångest, finns det vittnesmål om det? Att få utlopp för sina sexuella behov kan lindra ångest vad jag förstått. Kanske mördades VB av ett sådant skäl. Han ville ha sex med henne, hon ville inte, det gick överstyr och han passar då på att göra det han länge fantiserat om?
Jag kan iaf inte tänka mig att han hade ihjäl VB utan anledning, och sexmotiv är det enda jag finner logiskt.