2013-11-16, 01:01
Medlem
Cinnabars avatar
Det verkar som om många inte förstår hur sjukt brottet är när de letar efter alternativa gärningsmän bland fungerade svenssons. Ännu sjukare blir det eftersom det rimligen inte kan finnas något enda motiv att ta en 20-årig studentska av daga, inget motiv som motsvarar det bestialiska, fullständigt empatilösa dödandet, det utdragna, sjuka. För att göra det här måste man vara omvittnat tossig redan innan brottet, det är ett som är säkert. Ingen annan gm, hittills känd utöver KJ, har en sådan profil. Nånstans måste ändå crazyfolket i tråden inse att här behövs det ändå en viss korrelation mellan gm och brottet.

Det är ett synnerligen ovanligt brott, utan begripligt motiv, och ingen kommer någonsin att förstå detta vansinne. Kan man hitta ett rimligt motiv till detta är man tokig själv. Svartsjuka? Det räcker inte som motiv, långt därifrån. En vuxen, medelålders kvinna skulle knappast styckmörda en skoltös, skoltösen kan aldrig mäta sig med den mogna kvinnan. Vem var det MB stannade hos? Jo, AN. Detta par levde med sin skruttiga relation, och hade fortsatt göra det utan större väsen av sig, om detta inte hänt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-16 kl. 01:06.
Citera
2013-11-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det verkar som om många inte förstår hur sjukt brottet är när de letar efter alternativa gärningsmän bland fungerade svenssons. Ännu sjukare blir det eftersom det rimligen inte kan finnas något enda motiv att ta en 20-årig studentska av daga, inget motiv som motsvarar det bestialiska, fullständigt empatilösa dödandet, det utdragna, sjuka. För att göra det här måste man vara omvittnat tossig redan innan brottet, det är ett som är säkert. Ingen annan gm, hittills känd utöver KJ, har en sådan profil. Nånstans måste ändå crazyfolket i tråden inse att här behövs det ändå en viss korrelation mellan gm och brottet. Det är ett synnerligen ovanligt brott, utan begripligt motiv, och ingen kommer någonsin att begripa detta vansinne. Kan man hitta ett motiv till detta är man tokig själv. Svartsjuka? Det räcker inte som motiv, långt därifrån. Återigen –*en vuxen kvinna skulle aldrig mörda en skoltös, skoltösen kan aldrig mäta sig med den mogna kvinnan. Vem var det MB stannade hos? Jo, AN...
Vanliga svenssons? Vem syftar du på då?
Citera
2013-11-16, 01:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Va? Vad menar du med det, nu förstår jag inte? Varför måste just bröst och könsorgan vara bortskurna i så fall? Om KJ har en fetisch för händer och ben så är det kanske därför de är avskiljda från kroppen, så tänker jag iaf. Alla sexualsadister inriktar sig väl inte bara på könsorgan och bröst, var har du fått det ifrån?

Du tänker mer på seriemördare och sexsadister som mördar för att dom har drivet att få utlopp för sina sexuella lustar. Det här mordet är inte i närheten av någon som tänder på att mörda eller stycka sitt offer. Och om det fanns en sån person så hade man nog haft fler mord nu, och inte ett vanligt mord på en fd flickvän. Ett vanligt styckmord har sällan sexualsadistiska motiv. Det är nog ganska så långsökt anser jag.
Citera
2013-11-16, 01:14
Medlem
Citat:
Det verkar som om många inte förstår hur sjukt brottet är när de letar efter alternativa gärningsmän bland fungerade svenssons. Ännu sjukare blir det eftersom det rimligen inte kan finnas något enda motiv att ta en 20-årig studentska av daga, inget motiv som motsvarar det bestialiska, fullständigt empatilösa dödandet, det utdragna, sjuka. För att göra det här måste man vara omvittnat tossig redan innan brottet, det är ett som är säkert. Ingen annan gm, hittills känd utöver KJ, har en sådan profil. Nånstans måste ändå crazyfolket i tråden inse att här behövs det ändå en viss korrelation mellan gm och brottet.

Det är ett synnerligen ovanligt brott, utan begripligt motiv, och ingen kommer någonsin att förstå detta vansinne. Kan man hitta ett rimligt motiv till detta är man tokig själv. Svartsjuka? Det räcker inte som motiv, långt därifrån. En vuxen, medelålders kvinna skulle knappast styckmörda en skoltös, skoltösen kan aldrig mäta sig med den mogna kvinnan. Vem var det MB stannade hos? Jo, AN. Detta par levde med sin skruttiga relation, och hade fortsatt göra det utan större väsen av sig, om detta inte hänt.

Jag tycker det vore trevligare om du pratade i jag-form ... jag tycker, jag ser det som osv. Istället för att du har en mening om saken och aggressivt tycker att alla som inte tycker som du är stora idioter.

Alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2013-11-16, 01:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Vanliga svenssons? Vem syftar du på då?

Jag vet att du tycker att KJ är en kille du vill vara vän med, om han går fri, och att du inte ser någon skillnad på honom och medlemmarna i familjen Berg. Svenssonlivet förstår du, kan inbegripa otrohet, elakheter och alla möjliga tokigheter, som jobb, företagande, bråk, häftigt humör med mera. Ett avvikande liv innebär att en person aldrig tagit sig in i samhället och för överskådlig tid seglar i en egen fil, där dagarna fylls av udda aktiviteter och där personen får hjälp med att klara saker som att sköta städning på grund av mentala brister som varit med sedan födseln.
Citera
2013-11-16, 01:16
Medlem
Citat:

http://www.brottsrummet.se/sv/dodligt-vald
Lite om motiv... Det vanligaste motivet för dödligt våld lär vara svartsjuka. Så nog räcker det, alltid..
Citera
2013-11-16, 01:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Vad jag vet så är en av människans starkaste drifter sexualdriften. Ett bestialiskt mord i sexdriftens tecken, jag kan inte se något annat motiv. KJ är omvittnat inte aggressiv eller sjukligt svartsjuk, och svartsjuka brukar vara ett motiv när en kvinna mördas av en närstående man, eller?

Han är öppen i sin läggning och med sin läggning, knullar sig med ölflaskor doppade i margarin, jag har inte svårt för att föreställa mig att han också har böjelser av en mer sofistikerad karaktär, sexualsadism? Stringtrosor i garderoben, kanske tyder det på att han experimenterade med sin sexualitet.

Tror ni att han hade ångest, finns det vittnesmål om det? Att få utlopp för sina sexuella behov kan lindra ångest vad jag förstått. Kanske mördades VB av ett sådant skäl. Han ville ha sex med henne, hon ville inte, det gick överstyr och han passar då på att göra det han länge fantiserat om?

Jag kan iaf inte tänka mig att han hade ihjäl VB utan anledning, och sexmotiv är det enda jag finner logiskt.
Citera
2013-11-16, 01:22
Medlem
Citat:
Jag vet att du tycker att KJ är en kille du vill vara vän med, om han går fri, och att du inte ser någon skillnad på honom och medlemmarna i familjen Berg. Svenssonlivet förstår du, kan inbegripa otrohet, elakheter och alla möjliga tokigheter, som jobb, företagande, bråk, häftigt humör med mera. Ett avvikande liv innebär att en person aldrig tagit sig in i samhället och för överskådlig tid seglar i en egen fil, där dagarna fylls av udda aktiviteter och där personen får hjälp med att klara saker som att sköta städning på grund av mentala brister som varit med sedan födseln.

Är du fullproppad med fördomar? Eller är det ett Svensson-liv du känner igen? Jag har inga sådana Svensson omkring mig som bedrar och misshandlar sina fruar.

Snacka för dig själv.
Citera
2013-11-16, 01:23
Medlem
Citat:
..vilket beror på en sjukdom. Sjukdomar, min vän, drabbar också Svenssons, och sjukdomar är därmed också en del av det Svenssonliv du pratar om. Du kanske också blir sjuk en vacker dag, det kan drabba oss alla, tänk på det. Men svenssonliv är en arketyp om ett visst leverne, och inget som det finns ett facit till. Otrohet må vara, men Svenssonliv, då tänker de flesta av oss: Villa, volvo vovve, inte spöa frugan blå samt hota folk till livet. Men om det är din syn på svenssonliv, så..
Citera
2013-11-16, 01:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad jag vet så är en av människans starkaste drifter sexualdriften. Ett bestialiskt mord i sexdriftens tecken, jag kan inte se något annat motiv. KJ är omvittnat inte aggressiv eller sjukligt svartsjuk, och svartsjuka brukar vara ett motiv när en kvinna mördas av en närstående man, eller?

Han är öppen i sin läggning och med sin läggning, knullar sig med ölflaskor doppade i margarin, jag har inte svårt för att föreställa mig att han också har böjelser av en mer sofistikerad karaktär, sexualsadism? Stringtrosor i garderoben, kanske tyder det på att han experimenterade med sin sexualitet.

Tror ni att han hade ångest, finns det vittnesmål om det? Att få utlopp för sina sexuella behov kan lindra ångest vad jag förstått. Kanske mördades VB av ett sådant skäl. Han ville ha sex med henne, hon ville inte, det gick överstyr och han passar då på att göra det han länge fantiserat om?

Jag kan iaf inte tänka mig att han hade ihjäl VB utan anledning, och sexmotiv är det enda jag finner logiskt.

KJ hade garanterat en anledning, men jag är övertygad om att den anledningen kan ingen förstå, förutom han själv. Tror inte ens han minns varför han gjort det här, bara att han gjort det.
Citera
2013-11-16, 01:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
..vilket beror på en sjukdom. Sjukdomar, min vän, drabbar också Svenssons, och sjukdomar är därmed också en del av det Svenssonliv du pratar om. Du kanske också blir sjuk en vacker dag, det kan drabba oss alla, tänk på det. Men svenssonliv är en arketyp om ett visst leverne, och inget som det finns ett facit till. Otrohet må vara, men Svenssonliv, då tänker de flesta av oss: Villa, volvo vovve, inte spöa frugan blå samt hota folk till livet. Men om det är din syn på svenssonliv, så..

Sjukdom? KJ har ett handikapp. Förstår inte ditt inlägg alls, snömos. Du kan förtydliga om du vill, men vi verkar spela på olika planhalvor. Försökte förklara för dig att den familj du ser som skyldig är vanliga Svenssons, men du verkar stå fast vid att KJ är en krake som behöver din omsorg.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-16 kl. 01:27.
Citera
2013-11-16, 01:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du tänker mer på seriemördare och sexsadister som mördar för att dom har drivet att få utlopp för sina sexuella lustar. Det här mordet är inte i närheten av någon som tänder på att mörda eller stycka sitt offer. Och om det fanns en sån person så hade man nog haft fler mord nu, och inte ett vanligt mord på en fd flickvän. Ett vanligt styckmord har sällan sexualsadistiska motiv. Det är nog ganska så långsökt anser jag.

Varför är det långsökt? Det tycker inte jag. Vissa tänder på att strypa folk, vissa knullar lik, andra har en fetisch för tår, någon tänder kanske på ben, även avhuggna sådana, inte orealistiskt menar jag.

Fler mord begångna av samma mördare? Hm, någon måste ju vara den första, inte sant? KJ är inte så gammal, kanske något han funderat och fantiserar om länge, och nu fick han chansen. Kanske ångestladdad, tillfället gjorde mördaren så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in