Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Finns det verkligen pengar över?
Eller ska vi ta bort den fria mödravården?
Kan väl dra det från din lön? Eller från Fi!:s partikassa.
De verkar ju ha pengar över så de till och med kan elda upp en massa.
Eller skicka hem 100 skäggbarn. Det lär räcka till 100.000 faderskapsprov - minst.
Så jäkla dyrt är det inte med ett DNA-test, runt 1.200 spänn. Men eftersom du inte är man och inte ser problemet så är det ändå ingen som bryr sig om din åsikt.
Jag ska ärligt säga att jag är osäker på om manen kan kräva ett faderskapstest utan kvinnans medgivande. Nu har jag sluppit detta - men de som fått barn utan att vara gifta vet ju vad man får genomgå. Att lägga till ett litet blodprov i detta hade varit en minimal grej. Och en säkerhet rent juridisk eftersom det innebär ett "visst" ekonomiskt ansvar att bli förälder.
Citat:
Därför att de som inte vill testa ska få slippa testas. Däremot är jag för att ett test som kan göras giltigt i domstol kan göras för den som vill.
Vänta nu - först är du osäker på om det finns pengar till ett litet test - men sen vill du blanda in domstolsväsendet i det hela. VEM ska betala detta? Den förlorande parten hoppas jag verkligen. Så att det får konsekvenser även för kvinnor som försöker ta en rövare och få lite underhåll. De är inte så himla få so du tror...
/m