2013-10-25, 16:36
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Jag hade tyckt det varit bra. Ser inget problem med det. Både pappan och barnet har rätt att veta att dom är biologiskt släkt. Ser du nåt problem med det?

Alla problem blir ju såklart inte lösta av det men är en bra idé. Ingen förlorar på det förutom en mor som ljuger om vem som är far till barnet.

Vem ska betala?
Citera
2013-10-25, 16:38
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
..Men att det är så många procent tyder på att kvinnor är slampor och att test är extremt viktigt. ...

Du får göra det enda vettiga i situationen nu när det är konstaterat att vi alla är slampor och totalt omöjliga att lita på - gänga dig med en karl och adoptera barn. Honom vet du var du har, en dominant hanne och så ett gulligt litet svart barn.

The happy end!
Citera
2013-10-25, 16:39
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Typ statens betalningar för könsbyten.

Nä, det tycker jag inte.
Citera
Medlem
Jag tror också att utifrån barnets synvinkel är det en rättighet att veta vilka de biologiska föräldrarna är, inte minst nu i vår moderna tid där genetiska sjukdomar kan upptäckas och behandlas.

När man gjort kontroller så har det ofta varit på en förälders eller vuxet barns initiativ, då finns misstanken där redan, så siffrorna hur många det egentligen är blir osäkra.

Men eftersom kvinnan egentligen har ganska dålig kontroll på vem som råkade bli pappan, ifall hon har sex med flera personer samma vecka/månad, så är det i många fall så att mamman inte själv vet om hon utfört ett bedrägeri gentemot den som blivit pappa och underhållskyldig i 18 år.

Men det är såpass enorma pengar att det är motiverat att i samtliga fall klargöra vilka som är de biologiska föräldrarna. De allra flesta som får barn är inte ens gifta med varandra och det är väldigt vanligt att förhållandet är kort och bryts redan när barnen är små. Det är också vanligt att pappan inte får vara kvar och vara en pappa för barnet. Utifrån alla sådana aspekter är det väldigt viktigt att verkligen veta att man är förälder till barnet.

Även i de fall surrogatmammor är inblandade så ska barnet veta om det och veta vilka som är de biologiska föräldrarna. Jag tycker också att det ska gälla vid spermadonationer.

Vårt ursprung påverkar nämligen vår framtid något oerhört.

I det här sammanhanget är det också oerhört viktigt att forska vidare på ett bra preventivmedel för män, så att även män kan få full kontroll över när de skaffar barn.
Senast redigerad av Bartolo 2013-10-25 kl. 16:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
EEEEEEH om barnet blir förlöst ur mamman kan man vara jävligt säker på att hon är mamman.

Nej, det kan man naturligtvis inte. Varför skulle man vara det?
Citera
2013-10-25, 16:43
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Jag tror också att utifrån barnets synvinkel är det en rättighet att veta vilka de biologiska föräldrarna är, inte minst nu i vår moderna tid där genetiska sjukdomar kan upptäckas och behandlas.....

Åh, det är för barnets skull.... För våra barn gör vi föräldrar hur mycket som helst så att ge ditt barn den kunskaper är ju ett faderskapstest betalat av föräldrarna bara en gåva. Vad hindrar dig? Köp ett test bara!
Citera
2013-10-25, 16:55
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Vem ska betala?

Staten. Ser inte varför man inte ska kunna bekosta detta med våra höga skatter och när man ser var dom går.
Citera
2013-10-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Staten. Ser inte varför man inte ska kunna bekosta detta med våra höga skatter och när man ser var dom går.

Finns det verkligen pengar över?

Eller ska vi ta bort den fria mödravården?
Citera
2013-10-25, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Fegis! Du litar inte på din tjej men du vill inte riskera att hon blir arg på dig för att du misstror henne och jag skall vara med att betala ...

Näru, det vill jag inte!

Med tanke på andra diskussioner i dag, att tjejer inte vill ha mesar utan istället "dominanta" killar så är ju du arketypen för en mes. Vågar inte stå för vad du tycker och andra skall betala.

Det handlar inte om att vara feg eller inte. Det handlar om att sätta upp ett system som förminskar komplikationer i familjen.

Både du och jag vet att det skulle bli ett jävla liv då pappa björn vill ta ett faderskapstest, tårar skulle komma och det skulle bli ett jävla drama: "liitar han inte på mig??? ".

Faktum är att kvinnor kan vara 100% säkra på att barnet är deras - män kan det inte, det är således enbart i jämställdhetens anda att införa obligatoriska faderskapstest så man får det undanstökat.

Om man är EMOT detta förslag bevisas det återigen att man är en manshatande liten subba som skiter blanka fan i att det är hundratusentals fäder ute i världen som uppfostrar barn som dom tror är deras egna - när det egentligen är rörmockarens eller brevbärarens.

Ni är hycklare, manshatare och ni kämpar inte alls för "jämställdhet" - allt enligt vad fördomarna menar på.
Citera
2013-10-25, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Finns det verkligen pengar över?

Eller ska vi ta bort den fria mödravården?

Ni säger er ju kämpa för JÄMSTÄLLDHET - båda har rätt till att veta till 100% att barnet är sitt egna, detta är JÄMSTÄLLDHET - Mamma ska inte VETA å pappa få leva på TRO.

Varför bryr ni er inte om denna såkallade "jämställdhet" när det inte hjälper kvinnor?

Hycklare av högsta klass - Varför tror ni att feminister har så värdelöst rykte?
Citera
2013-10-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Ni säger er ju kämpa för JÄMSTÄLLDHET - båda har rätt till att veta till 100% att barnet är sitt egna, detta är JÄMSTÄLLDHET - Mamma ska inte VETA å pappa få leva på TRO.

Varför bryr ni er inte om denna såkallade "jämställdhet" när det inte hjälper kvinnor?

Hycklare av högsta klass - Varför tror ni att feminister har så värdelöst rykte?

För att det är ett problem varje människa lätt kan lösa själv. Varför ska mamma staten fixa allt åt alla för? Vill man testa sig och barnet så är det ju väldigt enkelt.
Citera
2013-10-25, 17:09
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Varför drar du igång ironis och sarkasm igen?

Förstår du att det finns en fördom angående er feminister att ni inte klarar av att föra normala diskussioner utan att ta till barnsligheter som ironi och sarkasm? Förstår du inte att du bara stärker dessa fördomar när du klart och tydligt visar att du inte kan diskutera på ett vuxet sätt?

På vad sätt är detta ironiskt? Vad är inte vuxet? Hur mår du? Det inlägg jag svarade på argumenterade att testet är för barnets skull och att ursprunget är viktigt att känna till för barn. Jag anser att vi föräldrar gör stor uppoffringar för våra barn, inte minst ekonomiska och ser därför inget problem i att de föräldrar som önskar göra detta faderskapstest beställer och betalar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in