2013-10-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milstasi
Jag frågade henne enbart för jag respekterar henne så pass mycket och att jag älskar henne innerligt.
Om du ser något problem med det så får du förklara hur du tänker.

Då har det ju fungerat utmärkt!
Citera
2013-10-25, 18:20
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Då har det ju fungerat utmärkt!

För min del ja, men om du missade det jag skrev tidigare, så har inte alla dem bra argumenten varför, utan det ska tära på relationen eftersom det är en tillits fråga.
Citera
2013-10-25, 18:24
Medlem
Om nu ingen annan redan tagit upp detta.
men lösninen på problemet är självklart ett obligatoriskt sparande av dna från bebis, navelsträng eller vad man nu ska ta av. Tror detta redan görs?
Sen får alla pappor hem ett brev addreserat till honom enbart, där han erbjuds faderskapstest mot typ obligatorisk sjukpeng 200 spänn eller nått? (detta betalar administrationen).
Mamman hålls utanför detta. Hon ska inte veta om detta görs eller inte.
Svaret kommer till fadern, via brev eller via nått annat sätt, inte till modern.

Plussidan

1. fadern kan lugnas, eller få besked som han sen själv kan ta ställning till.
2. Modern behöver inte få veta att hon är tillsammans med en man som betvivlar henne.
3. Kommer inte kosta staten skjortan eftersom jag är rätt övertygad om att rätt få kommer testa.

Minussidan

1. Lite administrationsstrul
2. Kanske fler fall av skillsmässor och ledsna familjer när det faktiskt är en annan far, men å andra sidan bra att pappan får veta.
Citera
2013-10-25, 18:29
Medlem
Citat:
För min del ja, men om du missade det jag skrev tidigare, så har inte alla dem bra argumenten varför, utan det ska tära på relationen eftersom det är en tillits fråga.

Att tvinga män som inte vill testa sig för att en del inte klarar av att köpa ett DNA-test och testa barnet utan att fråga om lov är mer än korkat faktiskt. Det är inget samhällsproblem.
Citera
2013-10-25, 18:30
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Om nu ingen annan redan tagit upp detta.
men lösninen på problemet är självklart ett obligatoriskt sparande av dna från bebis, navelsträng eller vad man nu ska ta av. Tror detta redan görs?
Sen får alla pappor hem ett brev addreserat till honom enbart, där han erbjuds faderskapstest mot typ obligatorisk sjukpeng 200 spänn eller nått? (detta betalar administrationen).
Mamman hålls utanför detta. Hon ska inte veta om detta görs eller inte.
Svaret kommer till fadern, via brev eller via nått annat sätt, inte till modern.

Plussidan

1. fadern kan lugnas, eller få besked som han sen själv kan ta ställning till.
2. Modern behöver inte få veta att hon är tillsammans med en man som betvivlar henne.
3. Kommer inte kosta staten skjortan eftersom jag är rätt övertygad om att rätt få kommer testa.

Minussidan

1. Lite administrationsstrul
2. Kanske fler fall av skillsmässor och ledsna familjer när det faktiskt är en annan far, men å andra sidan bra att pappan får veta.

Tycker detta låter som en mycket bra idé!

En kallelse till sjukhuset för resultatet och det är frivilligt att ta del av det?
Citera
2013-10-25, 18:34
Medlem
milstasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Att tvinga män som inte vill testa sig för att en del inte klarar av att köpa ett DNA-test och testa barnet utan att fråga om lov är mer än korkat faktiskt. Det är inget samhällsproblem.

Att du inte tycker det är ett samhällsproblem, är ungefär som att säga att våldtäkter inte är något samhällsproblem för att du aldrig varit utsatt för en?.
Citera
2013-10-25, 18:37
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
+1

mysmari är mycket väl medveten om att detta i många förhållanden skulle krossa tilliten - dock vägrar hon erkänna detta då detta skulle göra henne tvungen att känna sig besegrad i diskussionen - och det finns inget värre för en kvinna med låg självkänsla och mindervärdeskomplex att bli besegrad i ännu en argumentation.

Det finns fortfarande ingen anledning att hålla på och testa en massa människor som inte har något behov av det. I så fall kan man göra som i USA där pappan själv kan beställa ett test. Mamman behöver inte veta något om det.
Citera
2013-10-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det finns fortfarande ingen anledning att hålla på och testa en massa människor som inte har något behov av det. I så fall kan man göra som i USA där pappan själv kan beställa ett test. Mamman behöver inte veta något om det.

Jo, anledningen är den att hundratusentals barn slipper växa upp och tro att dom har en annan pappa än den dom har - tills den dag då det kommer fram att dom gått under 20års tid och trott att en icke-besläktad man är deras egna jävla farsa
Citera
2013-10-25, 18:39
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Tycker detta låter som en mycket bra idé!

En kallelse till sjukhuset för resultatet och det är frivilligt att ta del av det?

Varför ska man behöva en kallelse från sjukhuset? Det hela kan skötas privat istället så slipper vi lägga skattemedel på det.
Citera
2013-10-25, 18:42
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Jo, anledningen är den att hundratusentals barn slipper växa upp och tro att dom har en annan pappa än den dom har - tills den dag då det kommer fram att dom gått under 20års tid och trott att en icke-besläktad man är deras egna jävla farsa

Då får de föräldrar som är osäkra testa sig. Varför ska det ansvaret ligga på staten och varför ska man blanda in en massa människor som över huvud taget inte berörs av problemet?
Citera
2013-10-25, 18:43
Medlem
Citat:
Att du inte tycker det är ett samhällsproblem, är ungefär som att säga att våldtäkter inte är något samhällsproblem för att du aldrig varit utsatt för en?.

Det är inget samhällsproblem att det finns män som inte klarar av att köpa ett DNA-test och testa barnet om de vill de och inte vågar göra detta utan godkännande av frun.
Citera
2013-10-25, 18:44
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Mår illa när jag läser det, riktigt jävla hemskt och hatet jag känner för de jävla sopfeminister som är EMOT att detta lagstadgas går ej att beskrivas med ord. Dom är egocentriska själviska kräk och ett starkt bevis för att kvinnan ej bör ha något att säga till om i samhället, hon kan helt enkelt inte vara rättvis.

Hur är det rättvist mot alla de föräldrar som inte vill vara med på ett sådant här test? Som anser att samhället inte har med deras privatliv att göra. Hur har du tänkt att testerna skall utföras i dessa fall? Med tvång?

Det finns mycket man inte vet som sker i familjer oh som man inte skall peta i för mycket. Jag kan tänka mig att män som inte kan bli pappor av olika anledningar låter fixa detta på egen hand med en överenskommelse med kanske en bror. Skall dessa lösningar omöjliggöras genom detta test? Köp ett test själv, det är en enkel lösning. Ni har ju tillgång till barnet och kan lätt ordna med dna och allt kan göras i hemlighet för frun, som ni uppenbart är livrädda för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in