2013-11-14, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Fel, du behöver inte alls fastna utan sker strömpassage genom thorax räcker det med någon sekund för att hjärtrytmen skall påverkas. Det är inte som i amerikanska filmer från deathrow där ljuset börjar flimra i hela fängelset när dom kör i gång stolen.

Fast blodet är ju skumt men kanske KJ helt enkelt passade på att obducera hunden efter dödsstöten
Citera
2013-11-14, 06:52
Medlem
Cyborg_ses avatar
Är det en märlspik som används ska man nog leta lite extra i och vid scoutstugan mot sävast...

http://www.bodenscout.se/index.php/om-bodens-scoutkar/76-scoutsstugan
Citera
2013-11-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Är det en märlspik som används ska man nog leta lite extra i och vid scoutstugan mot sävast...

http://www.bodenscout.se/index.php/om-bodens-scoutkar/76-scoutsstugan

Scouter som är så fredliga...
Citera
2013-11-14, 06:55
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Jag har fått 220 tre ggr och har dragit mig undan.... Att en hund med dess tänder skulle fastna i en 220 sladd är ett skämt!! Och ett ljug som ingen behöver....
Han dödade sin hund.... Och innan han gjorde sig av med den så blödde hunden... styckad eller inte... så pass att alla såg blodspår.... DÖD tunga?? Hehehehee

Oavsett spänning så verkar du ha fastnad i hunden. Du kräver vittnesmål, när du får det från Sauron så anklagar du hen för att vara foliehatt. Förstår du hur mycket du gör bort dig?
Jag tror dig när du säger att du har fått dig "220 tre gånger" men jag tror inte att du har tuggat i en elkabel en enda av dessa gånger.
Citera
2013-11-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=58871

http://www.youtube.com/watch?v=ufANwO-6SuM
Jag gillar åxo den...... Hunden till himlen...Men har fortfarande inte sett ngn hund död via el-kabel!!??7
Citera
2013-11-14, 07:08
Medlem
Cyborg_ses avatar
Ström dödar valpar

På de flesta nya arbetsplatser är de elektriska kablarna instängda i en ramp i midjehöjd. I många hem däremot ligger sladdar i ett kylse under bordet eller soffan, eller infösta bakom bokhyllan. Det som inte syns, det finns inte heller.
Förrän valpen gör entré och börjar knapra på stolsbenen, dra ner tapeterna från väggarna och hitta alla de roliga sladdarna. Den tunna isoleringen runt koppartrådarna bjuder inget motstånd mot de vassa valptänderna. Den som någonsin fått en elstöt vet hur det känns. Kroppen känns som uppträdd på en metkrok. Hjärtat flyger ut i armarna och stannar.
Hur många gånger värre känns det för valpen som får strömmen rakt in i sin blöta mun? En elektrisk stöt kan vara omedelbart dödande. Även en överlevande valp kan ha fått livshotande skador. I ett senare nummer av Hundsport kommer skador av elektrisk ström att beskrivas mer ingående.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/diagnos_faror_nya_valpen.html
Citera
2013-11-14, 07:09
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Scouter som är så fredliga...

Inte när dom lär sig göra rep...
Citera
2013-11-14, 07:11
Medlem
Du har rätt i att jag inte haft tänderna i 220.... Tummen och handen etc. aldrig tänderna! Dock har jag haft gnagare och hundar..... Yu work i out!!!!!!!!!
Citera
2013-11-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Ström dödar valpar

På de flesta nya arbetsplatser är de elektriska kablarna instängda i en ramp i midjehöjd. I många hem däremot ligger sladdar i ett kylse under bordet eller soffan, eller infösta bakom bokhyllan. Det som inte syns, det finns inte heller.
Förrän valpen gör entré och börjar knapra på stolsbenen, dra ner tapeterna från väggarna och hitta alla de roliga sladdarna. Den tunna isoleringen runt koppartrådarna bjuder inget motstånd mot de vassa valptänderna. Den som någonsin fått en elstöt vet hur det känns. Kroppen känns som uppträdd på en metkrok. Hjärtat flyger ut i armarna och stannar.
Hur många gånger värre känns det för valpen som får strömmen rakt in i sin blöta mun? En elektrisk stöt kan vara omedelbart dödande. Även en överlevande valp kan ha fått livshotande skador. I ett senare nummer av Hundsport kommer skador av elektrisk ström att beskrivas mer ingående.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/diagnos_faror_nya_valpen.html

Nope!! 220 darrar till,,,, det blir lite läskigt men går över lika fort
förstår inte vad du menar,,,,
Citera
2013-11-14, 07:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Du har rätt i att jag inte haft tänderna i 220.... Tummen och handen etc. aldrig tänderna! Dock har jag haft gnagare och hundar..... Yu work i out!!!!!!!!!
De har aldrig blivit överkörda av tåget och dött av det heller. Enligt ditt resonemang kan därför inte hundar dö av att bli överkörda av tåget.

El ger kramper. En hund som biter i en elkabel kan få kramp i munnen och fastna i kabeln. Krampen kan också få den att bita sig i tungan. Grabben kan ha dött på det sättet som KJ beskrev.
Citera
2013-11-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag fick intrycket att KJ googlat på anatomi två gånger, ena gången för hunden, andra gången på människa/hand, och detta långt senare. Du menar att handen dök upp i hundanatomin? Det finns ingen separat googling efter mänsklig anatomi?

Hade han inte sökt på hunnd anatomi på google, (bilder)och i den sökningen så kommer även en bild på en mänsklig skeletthand.
Citera
2013-11-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De har aldrig blivit överkörda av tåget och dött av det heller. Enligt ditt resonemang kan därför inte hundar dö av att bli överkörda av tåget.

El ger kramper. En hund som biter i en elkabel kan få kramp i munnen och fastna i kabeln. Krampen kan också få den att bita sig i tungan. Grabben kan ha dött på det sättet som KJ beskrev.

Ohhhååå..... Och efter detta har GRABBEN Hoppat omkring död, och kastat sin tunga runt, så att besökare sett detta!!)) Moahhaahaaa.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in