2013-12-09, 21:56
Medlem
Hur var det, fanns intresse av ljudfiler från övriga förhör?
Citera
2013-12-09, 21:56
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
highfive(tror jag det var) menade att två iakttagelser kan vara av transvestiten, läs hens inlägg som jag kommenterade. Jag gjorde den tolkningen att hen menade så och frågade om jag förstått rätt.
Bl a. handlade det om en mörkhårig person i KJ bil, vittnet var osäker på om det var en hon eller han, och den jag kommenterade menade att det kunde vara transvestiten. I samband med det här skriver vederbörande i sitt inlägg att det finns två kandidater som kan vara transvestiten inkluderat en person med skägg. Jag ställer mig frågande till hur man kan misstänka att en skäggprydd person är transvestit.

Visst, skäggiga damen har vi hört talas om, ävenså den itusågade.
Jo jag förstår men personen i bilen hade inte skägg enligt vittnet
Citera
2013-12-09, 22:03
Medlem
swedemisss avatar
tänkte hårt på RK som har skägg hela tiden eller SF, men det klart det kan ha varit 1 transa i bilen renrakad och 1 i lägenheten? Vad gjorde Kj eg...hmmm?
Citera
2013-12-09, 22:17
Medlem
rayraviolis avatar
KJ nämner en lucka flera gånger i förhören (s. 1740 tex.) som ska leda till ett djupt hål. Han menar att om det var han, hade han inte lagt kroppsdelarna i huset och ute i terrängen utan i hålet. Quarrel: Du var möjligen inte och tittade där?

En idé: Tänk om luckan faktiskt var målet men att han av nån anledning inte kunde slutföra planen. Luckan kanske var låst, han riskerade att bli upptäckt, det var för mörk. Istället blev det en mindre genomtänkt paniklösning.

Vad tror ni?
Citera
2013-12-09, 22:19
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Du skriver ovan "något som drivrutinen för chippet kör efter den tömt ett block på data".
Översätt det till "kretsens logik återställer hela området" och du ska se att din beskrivning ovan tvärtom stämmer rätt väl med det IBAS skriver.
Jo, fast det var inte den delen jag reagerade på. Det var "Vid Erase flyttas data till ny plats...", kan iofs bara vara att dom uttryckt sig knepigt.
Citera
2013-12-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det var därför jag skrev dit punkt 4.

Och för varje punkt som läggs till blir scenariot allt mer absurdistiskt osannolikt...

Nej, men allvarligt: väg alla teoretiska dribblanden med mobiluschlingens minneskretsar mot det enda säkra alternativet - gör dig av med den! Inget du själv - eller dina kompisar i Boden - kan göra för att lura IT-forensiker med åratals erfarenhet och industrin i ryggen är tillräckligt safe jämfört med att bara wasta luren. Hela det här tankespåret är en återvändsgränd, det är inte rimligt tvivel längre utan någon slags prestigekamp. Vilket är ointressant.

Jag lämnar tråden med detta för ett tag. Återkommer när vi har RPU på KJ och ev ett erkännande från honom. Då har vi nya grejer att gå på, kanske även vad gäller ev MGM. Tills dess: toodelidoo!
Citera
2013-12-09, 22:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Grejen är väl att MB ljuger när han enligt oss alla inte skulle behöva det? Det är misstänksamt i sig- har han haft kontakt med GMs kontakter och blivit rädd? Han har ändrat sin berättelse lagom i tid fastän info inte varit offentliggjord ex den 6e maj vilket tyder på att han fått den till sig på olagligt sätt eller av kriminell person. Det är sådant som gör att folk fortsätter att ifrågasätta- för att få fram var det handlar om

Alltför många oklarheter och frågetecken. Och det äkta parets återgivning av kvällen skiljer sig märkbart åt samt att AN inte verkar trovärdig alls. En indirekt inblandning via kriminella kontakter, ja. Även om han är oskyldig till själva brottet och hanteringen av kroppen kan han ha delgivits information eller bidragit med sådan. Fast det är förstås ren spekulation från min sida. Det skulle ändå förklara en del av "mörkandet" och, en till synes, motvilja att bidra med så mycket information som möjligt. Han är även fåordig i rätten.
Citera
2013-12-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Det skulle inte stämma överens med hans roll som "Commander", så gör inte "riktiga" kriminella heller.
Eller så är han rädd för konsekvenser

Lojalitet mot dom i kompisgänget + familjen står högt i kurs för KJ. Möjligen en orsak varför hans historia haltar och fylls ut med märkliga ting. Där fantiserar han fritt och motsägelsefullt.

Finns det något i Fup:en som tyder på att KJ överhuvudtaget ens ägt en blå prydlig kappa? Verkar inte normalt stämma in på hans "klädkodex".

EDIT. Lång rock.
Citera
2013-12-09, 22:37
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lojalitet mot dom i kompisgänget + familjen står högt i kurs för KJ. Möjligen en orsak varför hans historia haltar och fylls ut med märkliga ting. Där fantiserar han fritt och motsägelsefullt.

Finns det något i Fup:en som tyder på att KJ överhuvudtaget ens ägt en blå prydlig kappa? Verkar inte normalt stämma in på hans "klädkodex".

EDIT. Lång rock.

Svar JA. Han har/hade en blå från försvaret (flyget).
Citera
2013-12-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Svar JA. Han har/hade en blå från försvaret (flyget).

OK. Står det i Fup:en? Då har jag missat det.
Citera
2013-12-09, 22:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska man försöka hitta en ledtråd till ett scenario så tror jag just detta med VBs oro kan vara just en sådan ledtråd. Sen skulle det inte förvåna mig om han eller de hon var rädd för fanns i KJs lägenhet den 4/5.

Det är inte omöjligt. Även om de hörda skriken mycket väl kan ha kommit från "Charlies änglar", 15 minuter in i filmen. Den skäggige i fönstret kan ha varit KJ själv, han talar i förhöret om att han stängde fönstret senare under kvällen. Vid den tiden ska han ha haft skäggväxt.

Tror heller inte på KJ:s förmåga att ta ut sin manliga kamrat ur sammanhanget när han redogör för kvällens förlopp, det skulle bli alltför invecklat för honom att hålla reda på och framför allt minnas vad han sagt och vad han inte har sagt.

Jag har en övertygelse om att hon lämnade lägenheten levande och oskadd. Vilken tid ? 19.55, 20.55...Vilket av de tecknade programmen har de tittat på ? Enligt Fb gillade hon Simpsons. Därifrån har hon också skrivit sitt sista inlägg; 16.42.
Citera
2013-12-09, 22:48
Moderator
OYs avatar
Pa*rik åkte med Kibbas "flerfärgade, grönaktiga" bil, den
som senare togs i beslag.

Kanske inget att hänga upp sig på, visst hade KJ enbart en bil, men hur får man den till att vara flerfärgad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in