2013-11-12, 15:23
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Det jag mer är rädd för är att hon inte ens skulle klara en graviditet.... Man kan alltid tolka vad bm och läkarna säger på sitt egna sätt.
"vaddå, 1-9 cigg om dagen är inte farligt för barnet, finns många som röker och får friska barn.."
Osv.

HAHA, 1-9? Hon har själv erkänt att hon röker två paket om dagen. Inte för att jag lägger någon värdering i det per se men om man ska bära ett barn i magen så är det klart en annan femma. MEN, nu har hon sagt att hon inte vill ha barn ever så man kan ju alltid hoppas att hon står fast vid det. Det var trots allt inte SÅ längesen hon och Amelia försökte skaffa barn och Amelia BLEV väl gravid (med en torsk) fast fick missfall? Och sen bölade hon ju ut i något blogginlägg om hur Berny inte aaaaaalls stöttade henne efter missfallet. Eller är jag helt fel ute nu?
Citera
2013-11-12, 15:44
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
HAHA, 1-9? Hon har själv erkänt att hon röker två paket om dagen. Inte för att jag lägger någon värdering i det per se men om man ska bära ett barn i magen så är det klart en annan femma. MEN, nu har hon sagt att hon inte vill ha barn ever så man kan ju alltid hoppas att hon står fast vid det. Det var trots allt inte SÅ längesen hon och Amelia försökte skaffa barn och Amelia BLEV väl gravid (med en torsk) fast fick missfall? Och sen bölade hon ju ut i något blogginlägg om hur Berny inte aaaaaalls stöttade henne efter missfallet. Eller är jag helt fel ute nu?

Menade mest att bm brukar rekommendera att man drar ner på ciggen, min sa bla att 1-9 per dag inte är skadligt för barnet, vilket vi hade delade meningar om.

Japp, känner igen det där. Kan dock inte säga exakt vilket inlägg det är.
Citera
2013-11-12, 15:45
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:

Du är inte helt fel ute. Du är på helt rätt spår.
Citera
2013-11-12, 15:48
Medlem
Citat:

Amelia har påstått på bloggen att hon fick missfall när hon var gravid med tvillingar. Men hon förnekade att det var en torsk och att missfallet orsakats av droger som vissa spekulerade i. Men det kan man väl tro vad man vill om... Men hon var enligt egen utsago gravid i alla fall.
Citera
2013-11-12, 15:54
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Amelia har påstått på bloggen att hon fick missfall när hon var gravid med tvillingar. Men hon förnekade att det var en torsk och att missfallet orsakats av droger som vissa spekulerade i. Men det kan man väl tro vad man vill om... Men hon var enligt egen utsago gravid i alla fall.

tidigt missfall kan ju alltid bero på missbildade foster, att de helt enkelt inte var livsdugliga.
och hur visste hon att det var just tvillingar?
Citera
2013-11-12, 16:17
Medlem
litendockas avatar
Citat:
tidigt missfall kan ju alltid bero på missbildade foster, att de helt enkelt inte var livsdugliga.
och hur visste hon att det var just tvillingar?

Därför att det var ett sent missfall. Står om det tidigare i tråden. Sök på det, skulle gissa att det var på sida 80-90 i tråden?
Citera
2013-11-12, 16:21
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Därför att det var ett sent missfall. Står om det tidigare i tråden. Sök på det, skulle gissa att det var på sida 80-90 i tråden?

Sidan 61 nämnde att Amelia fått missfall, hittade inget mer utförligt kring det.
hittade även att Berny skulle fått misfall med Nicklas? Om det nu stämmer.
Citera
2013-11-12, 16:42
Medlem
sinfons avatar
Det tråkiga är ju att man aldrig kan lita på henne i längden. Hon har sagt förut att hon aldrig ska skaffa barn, sedan träffade hon Amelia och de skulle minsann genast varva gula änkan och framför-brasan-knull med att gifta sig och bli gravida. Det har väl inte gått någon här förbi att 99% av allt hon säger och lovar sig själv (och andra) har hon redan sagt och lovat förut. Sedan är det bara att invänta rätt mängd rastlöshet/destruktiva förhållanden/missbruk så är allt ut genom fönstret igen. Detta är ju själva huvudattraktionen i cirkus Berny.
Citera
2013-11-12, 16:43
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Sidan 61 nämnde att Amelia fått missfall, hittade inget mer utförligt kring det.
hittade även att Berny skulle fått misfall med Nicklas? Om det nu stämmer.

Ja just det ja! Herregud det hade jag helt glömt. Visst fan skrev Berny att hon fick missfall med Nicklas. Och det var ju under deras aktiva heroinperiod. Tack och lov att hon fick missfall annars hade hon väl fött ett missbildat och abstinent barn
Citera
2013-11-12, 16:48
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ja just det ja! Herregud det hade jag helt glömt. Visst fan skrev Berny att hon fick missfall med Nicklas. Och det var ju under deras aktiva heroinperiod. Tack och lov att hon fick missfall annars hade hon väl fött ett missbildat och abstinent barn

Hon hade blivit LVM:ad vid minsta lilla kontakt med myndigheterna, sedan hade de med största sannolikhet tagit ungen.
Citera
2013-11-12, 17:11
Medlem
Hon fick missfall i "Känn pulsen slå" också. Kommer inte ihåg vem som skulle varit pappan (det kanske inte framgick överhuvudtaget heller), men det var kanske Jonas... Eller så visste hon inte själv....
Inte konstigt med missfallen i alla fall. Klart sånt kan hända vem som helst men så som Berny levt...
Citera
2013-11-12, 17:16
Medlem
shws avatar
Berny har fått missfall förr, iallafall enligt hennes helgondagbok. Minns jag rätt var det nån gång efter jonas / före vlona / före jonas v2. Då hade hon iallafall nån sorts insikt om att det nog var det bästa som skulle kunna hända, även om hon verkade uppriktigt ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in