2013-11-11, 20:32
Medlem
elizadeaths avatar

Och hur ska man veta att hon verkligen menar det när hon ber om förlåtelse? Ska hon skriva en helt ny bok där hon erkänner sina lögner, bla om magnus och sin familj?
Citera
2013-11-11, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Och varför gråta ut när folk spekulerar i vissa saker man skriver kryptiskt om?
Som Elisa och Berny.

Att göra kryptiska uttalanden och inte berätta allt, visar ju bara på att hon gillar när folk spekulerar och undrar. Varför säga någonting över huvud taget om man ändå ska gnälla om att folk pratar. Särskilt om det berör en relation som är känslig.

Jag fattar verkligen inte.
Citera
2013-11-11, 20:41
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Att göra kryptiska uttalanden och inte berätta allt, visar ju bara på att hon gillar när folk spekulerar och undrar. Varför säga någonting över huvud taget om man ändå ska gnälla om att folk pratar. Särskilt om det berör en relation som är känslig.

Jag fattar verkligen inte.

Precis min poäng. Man tycker ju att hon borde inse det efter 30 år på jordelivet, men det kanske kommer som en ny "insikt" snart på bloggen/facebook/instagram.
Citera
2013-11-12, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jag har mycket, mycket svårt att tro på att hon börjat betala av skulderna med tanke på hur hon slösar med pengar. Snabb överslagsräkning ger att hon inte har en krona över i månaden.

Förresten: tror ni hon betalat tillbaka de 27500 kronorna hon fick för att plugga en kurs journalistik i Stockholm? De skulle ju ske i höst, men redan i somras verkade det omöjligt med tanke på att hon inte kände sig "säker" i Stockholm.......
Ja, jag vet ju inte förståss men om skulden ligger hos fogden och de börjat utmäta, kommer minst 1400 in i månaden. Säljer boken bra kommer det in intäkter från den också.

Eliza: Ja, det är förståss ett problem, man kan väl egentligen bara veta genom att se hur det r skrivet och hur innerligt det verkar samt om hon gör om det lr inte, kan tänkas. Men det hon kan göra är ju att gå ut med en offentlig ursäkt i bloggen.

Kärlek åt folket!
Citera
2013-11-12, 05:18
Medlem
Ps; Hanochintejag; Nej, skulden till Madde står väl först på tur om hon inte har annat före den såsom tänkbara krediter möjligen och/lr skulden till bokförlaget sedan händelsen med hotellet så journalistikkursen ligger nog längst ner på skalan. Man får börja med det som legat längst.
Citera
2013-11-12, 08:30
Medlem
Gafflens avatar
Jag läste ( tror det var senaste inlägget ) att hon kunde tänka sig familj, det var i alla fall så jag uppfattade det..

Herre min skapare, jag tror inte att en sådan person ska ha "familj", bevisligen så har hon redan misskött väldigt många djur och jag tror verkligen inte att folk som knappt kan ta hand om en hund inte ska ha barn ( Det är i alla fall vad jag tänker med familj, men visst hon kanske bara tänker på en partner )
Citera
2013-11-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag läste ( tror det var senaste inlägget ) att hon kunde tänka sig familj, det var i alla fall så jag uppfattade det..

Herre min skapare, jag tror inte att en sådan person ska ha "familj", bevisligen så har hon redan misskött väldigt många djur och jag tror verkligen inte att folk som knappt kan ta hand om en hund inte ska ha barn ( Det är i alla fall vad jag tänker med familj, men visst hon kanske bara tänker på en partner )

Hon syftade nog på en partner bara. Hon har förut skrivit att hon aldrig kommer skaffa barn. Då handlade det om "en man" som ville äga henne (naturligtvis) och även "ha barn med henne" , men hon sa nej till hans önskan om barn "för hon insåg sina begränsningar". Och det är ju bra för det eventuella tilltänkta barnets skull...
Lustigt att det finns så väldigt många män som vill "ha" Berny.... Inte bara kroppsligt, utan som MOR till deras barn också.
Citera
2013-11-12, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Lustigt att det finns så väldigt många män som vill "ha" Berny.... Inte bara kroppsligt, utan som MOR till deras barn också.

Det är ju det första man tänker på när man ser Berny, hennes "child-bearing hips" och vilken excellent mor hon skulle bli...

Dock ändå bra av henne att inse att hon inte ska ha barn.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-12 kl. 10:35.
Citera
2013-11-12, 14:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är ju det första man tänker på när man ser Berny, hennes "child-bearing hips" och vilken excellent mor hon skulle bli...

Dock ändå bra av henne att inse att hon inte ska ha barn.

Eh ja, verkligen. Tack och lov för det. Annars hade jag personligen ringt socialen.
Citera
2013-11-12, 14:15
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Eh ja, verkligen. Tack och lov för det. Annars hade jag personligen ringt socialen.

Synd att tvångssterilisering är olagligt nuförtiden...
Citera
2013-11-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Synd att tvångssterilisering är olagligt nuförtiden...

Sånt är ändå onödigt i Bernys fall. Hon är alldeles för självisk för att vilja/kunna ha barn, hon måste ha all uppmärksamhet själv och skulle aldrig klara av att GE uppmärksamhet till nån annan. Hon skulle klara det möjligtvis under begränsad tid men sen så....man har ju sett hur det gått med djuren och förhållandena.
Kan tänka mig hur hon skulle försvara sig om hon hade barn... "Jo, jag har ju förstått nu att de tidsperioder jag ägnar åt att vårda mitt barn har varit alldeles för korta så nu har jag bestämt att de ska vara minst 15 minuter som kortast och de långa lekpassen ska vara minst 45 minuter, gärna ännu längre, och jag har förstått att jag måste borsta igenom barnets hår ordentligt varje dag så det inte blir tovigt och gå till barnläkaren och klippa naglarna. Ja, jag vet, men jag vågar inte ge mig på att klippa själv pga mina nervskador i händerna. Och jag ska vara noga med maten, steka pannkakor och så, men det blir kanske bara en burk keso men jag har ju i alla fall PROJEKT HEM att erbjuda! Och vad då? Barnavårdsnämnden? Pga rykten på Flashback? Ja, det finns ju ingen anledning till det! Bara skitsnack och rykten och avundsjuka." Osv...
Citera
2013-11-12, 15:16
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Sånt är ändå onödigt i Bernys fall. Hon är alldeles för självisk för att vilja/kunna ha barn, hon måste ha all uppmärksamhet själv och skulle aldrig klara av att GE uppmärksamhet till nån annan. Hon skulle klara det möjligtvis under begränsad tid men sen så....man har ju sett hur det gått med djuren och förhållandena.
Kan tänka mig hur hon skulle försvara sig om hon hade barn... "Jo, jag har ju förstått nu att de tidsperioder jag ägnar åt att vårda mitt barn har varit alldeles för korta så nu har jag bestämt att de ska vara minst 15 minuter som kortast och de långa lekpassen ska vara minst 45 minuter, gärna ännu längre, och jag har förstått att jag måste borsta igenom barnets hår ordentligt varje dag så det inte blir tovigt och gå till barnläkaren och klippa naglarna. Ja, jag vet, men jag vågar inte ge mig på att klippa själv pga mina nervskador i händerna. Och jag ska vara noga med maten, steka pannkakor och så, men det blir kanske bara en burk keso men jag har ju i alla fall PROJEKT HEM att erbjuda! Och vad då? Barnavårdsnämnden? Pga rykten på Flashback? Ja, det finns ju ingen anledning till det! Bara skitsnack och rykten och avundsjuka." Osv...

Det jag mer är rädd för är att hon inte ens skulle klara en graviditet.... Man kan alltid tolka vad bm och läkarna säger på sitt egna sätt.
"vaddå, 1-9 cigg om dagen är inte farligt för barnet, finns många som röker och får friska barn.."
Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in