Citat:
Ursprungligen postat av
elizadeath
Synd att tvångssterilisering är olagligt nuförtiden...
Sånt är ändå onödigt i Bernys fall. Hon är alldeles för självisk för att vilja/kunna ha barn, hon måste ha all uppmärksamhet själv och skulle aldrig klara av att GE uppmärksamhet till nån annan. Hon skulle klara det möjligtvis under begränsad tid men sen så....man har ju sett hur det gått med djuren och förhållandena.
Kan tänka mig hur hon skulle försvara sig om hon hade barn... "Jo, jag har ju förstått nu att de tidsperioder jag ägnar åt att vårda mitt barn har varit alldeles för korta så nu har jag bestämt att de ska vara minst 15 minuter som kortast och de långa lekpassen ska vara minst 45 minuter, gärna ännu längre, och jag har förstått att jag måste borsta igenom barnets hår ordentligt varje dag så det inte blir tovigt och gå till barnläkaren och klippa naglarna. Ja, jag vet, men jag vågar inte ge mig på att klippa själv pga mina nervskador i händerna. Och jag ska vara noga med maten, steka pannkakor och så, men det blir kanske bara en burk keso men jag har ju i alla fall PROJEKT HEM att erbjuda! Och vad då? Barnavårdsnämnden? Pga rykten på Flashback? Ja, det finns ju ingen anledning till det! Bara skitsnack och rykten och avundsjuka." Osv...