Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
Blir räntesänkning i december!! Ingves och co hade nog tänkt sig en räntehöjning gissar jag och nu får de helt byta ben och troligen sänka innan jul med tanke på dagens statistik som visar att priserna faller. Kronan faller också som en sten idag. Ner 9 öre mot dollarn och 11 öre mot euron. ECBs oväntade räntesänkning förra veckan sätter också press på Riksbanken. trist för er i bubbelbabblarklubben, eller tror ni raset kommer när räntan sänks i dec??
Enligt di.se ja, den agendasättande skräptidningen. Men jag läser den jag också och förvånas inte heller om det sker, som det alltid propageras om där, en gång i kvartalet återkommande.
Nej, ett ras i december tror jag inte att "bubbelbabblarna", av vilka jag är en, tror kommer att ske. Om jag får vara fräck och tala för många, är det helt klart fullt rimligt att räntorna sänks igen, och igen efter det. Räntor på noll till slut är ingen omöjlighet, västvärlden har ju varit snubblande nära noll i flera år nu.
Men med räntor på noll sker aldrig någon återhämtning i ekonomin, men det är fjolårspotatis sedan länge.
Vi har dessutom valår nästa år 2014. Det kommer förmodligen att gasas av både den populistiska regeringen och oppositionen utav bara helvete. Efter valet däremot, kan kalla vindar börja blåsa och den nya regeringen "ta ansvar".