Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Segemyhr? Det är Johan Ulveson som spelar Segemyhr. Oliver spelas av Sven Ahlström. Visst, de har vissa likheter, men det är inte samma skådespelare. Ahlström "slog igenom" som spöket Jean i Mysteriet på Greveholm.
Ha, jag har också tänkt på att de är lika Ulvesson och Sven Ahlström.
Senast redigerad av Mexx35 2013-11-11 kl. 10:33.
Citera
2013-11-11, 10:25
Bannlyst
saxat från drs sida om broen

"Axel är mycket i sitt arbete som fotograf och tillsammans med en producent i färd med att göra en dokumentär om miljöförstöring i Östersjön."

Visst har han ett miljöengagemang.
Citera
2013-11-11, 10:31
Bannlyst
jag reagerade på detta också, om Axel, Lauras far.

"Han har varit gift med Karin, som arbetar inom Europeiska unionen och bor i Bryssel"

Allt kommer väl mynna ut i något slags toppmöte och jag tror Karin antagligen kommer dyka upp i handlingen där. Kanske Axel vill hämnas för någonting?
Citera
2013-11-11, 10:31
Medlem
Jag håller fortfarande fast vid att Oliver gör Viktoria sjuk på något sätt. För att liksom hålla henne svag och på mattan. Men att hon inte är döende, bara sjuk. För Oliver är djupt störd.
Citera
2013-11-11, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Jag håller fortfarande fast vid att Oliver gör Viktoria sjuk på något sätt. För att liksom hålla henne svag och på mattan. Men att hon inte är döende, bara sjuk. För Oliver är djupt störd.

Ja! Jag håller med dig, Victoria har nog inte cancer, och jag undrar fortfarande över de där sprutorna hon tar, hör det till vid cancer?
Citera
2013-11-11, 10:38
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
saxat från drs sida om broen

"Axel är mycket i sitt arbete som fotograf och tillsammans med en producent i färd med att göra en dokumentär om miljöförstöring i Östersjön."

Visst har han ett miljöengagemang.
Nettopp!

Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
jag reagerade på detta också, om Axel, Lauras far.

"Han har varit gift med Karin, som arbetar inom Europeiska unionen och bor i Bryssel"

Allt kommer väl mynna ut i något slags toppmöte och jag tror Karin antagligen kommer dyka upp i handlingen där. Kanske Axel vill hämnas för någonting?
Og dette gjør koblingen mot Axel enda mer interessant.
Citera
2013-11-11, 10:44
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Victoria har jo tidligere nevnt at det er Oliver som skal lage mat til henne. Samtidig var hennes røyk til "medisinsk" bruk som hun nevnte til Bodil. At Oliver gjør Victoria syk stemmer nok, og er linken til moren til Saga, "München-syndrom".
Citera
2013-11-11, 10:52
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Denna teori tror jag inte alls på. Martin kommer INTE att förgifta Jens. Anledning till att han har med sig mat och är så pass trevlig är av anledningen att Jens ska knäckas psykiskt. Martin kommer få honom att känna skuld och inse vad han faktisk har gjort. Hoppas man får se mer vad som händer med Jens. Kanske tar Jens livet av sig? Om han inte redan har inset vad han har gjort helt och fullt, så kommer han göra det. Jag vill gärna se ett resultat av detta.

Tror jag däremot inte alls på, Jens är alldeles för psykiskt sjuk för att ta ansvar för sin gärningar eller förstå sin skuld. Det har också Martin insett.
Citera
2013-11-11, 11:15
Medlem
Det är väl inte sagt att Viktoria har cancer, bara att hon är dödssjuk. Så här står det på den danska sidan om Broen:
"Victoria blev efter skolen diagnostiseret med en uhelbredelig sygdom, og hun ved, at hun snart skal dø."
Det kan alltså vara en mer diffus sjukdom som Oliver orsakat? Om hon fick diagnos efter skolan så betyder ju det att hon varit sjuk väldigt många år, vilket också verkar konstigt om hon är döende. Om man har en dödlig sjukdom brukar man väl oftast vara död inom ett par år. Det är klart att det kan vara ett väldigt långsamt sjukdomsförlopp men jag tror det är något skumt där.
Sprutorna hon tar kan ju såklart vara morfin mot smärtorna, men Oliver skulle ju kunna ha blandad i något så att hon bara blir sjukare av dem.
Senast redigerad av Mexx35 2013-11-11 kl. 11:25.
Citera
2013-11-11, 11:42
Medlem
Veckans spaningar och teorier:

- Triangeln som Victoria har tatuerat är inte en slump, det är någon form av treenighet, kopplat till mother of three. Därmed INTE sagt att hon är inblandad i själva dödandet, men någon koppling är det. Kanske kommer de hitta kopplingen när de obducerar liket och ser tatueringen, om hon nu dör?! Eller så kommer de hem till henne när hon kliver ur poolen och ser tatueringen. Saga gör en blixtsnabb koppling.

- Olivers fru Gertrud var lite i ropet förra veckan, hon är trots allt forskningschef numera, jag tycker inte hon är helt fri från misstanke bara för att hon blev förfärad över Olivers tjuvfilmning. Den visste man ju egentligen redan innan att hon inte kände till, och då var hon lite misstänkt i alla fall...

- Victoria, är hon sjuk på riktigt eller är hon gjord sjuk av sin bror? Vi vet fortfarande inte vad hon lider av, bara att det finns en punkt i hennes liv som enligt Caroline och Dharma kallas för "före och efter". Det var ju väldigt tydligt i något avsnitt att Oliver ofta hjälper henne med mat.

- Axel är fortfarande duktigt misstänkt för mig, han är beredd att offra sin dotter för att hålla sig själv hemlig i någon form. Kan han vara barn till Lennart och Helga? Kanske är han kusin till Oliver och Victoria?

- Passerkortet som de hittade hos Peter, är det planterat eller är det så att han eller hans packabajsare till kompis från öst är inblandade?

Jag tror att nyckeln ligger i att knäcka släktbanden mellan väldigt många av deltagarna, kan Lennart varit bror till Victorias och Olivers pappa, och därmed INTE fått ärva företaget, han fick "bara" bli forskningschef men inte delägare. När samma öde drabbar hans brorson Oliver går dessa ihop för att ta över eller krossa företaget? Kanske gjorde Lennart ett försök redan när ungdomarna dog och båten sänktes, det kanske var en cover-up från Victorias sida för att dölja det som Lennart gjort. Hon fick tag i sin gamle pojkväns (Marcus Stenbergs) båt eftersom hon visste att han var utomlands. Hon lät sin onkel gå i exil eftersom hon inte är någon mördare. Oliver som har stenkoll på sin syrra såg till att återigen använda Stenbergs båt den här gången för att rikta misstankarna mot Victoria, som han på något märkligt sätt både vill värna om och ha ihjäl.

Rasmus kommer att komma på någonting i slutet, men ändå inte bli tagen till nåder av Saga. "Jaha, det var bra, men du är fortfarande inte med" - typ...

Och till sist, kunde inte manusförfattarna ha gjort lite jobb med att hitta på lite mer olika efternamn, det känns inte så innovativt med Lövgren, Nordengren, Blomgren, Stenberg, Sandberg och Westberg.
Citera
2013-11-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Veckans spaningar och teorier:

Jag tror att nyckeln ligger i att knäcka släktbanden mellan väldigt många av deltagarna, kan Lennart varit bror till Victorias och Olivers pappa, och därmed INTE fått ärva företaget, han fick "bara" bli forskningschef men inte delägare. När samma öde drabbar hans brorson Oliver går dessa ihop för att ta över eller krossa företaget? Kanske gjorde Lennart ett försök redan när ungdomarna dog och båten sänktes, det kanske var en cover-up från Victorias sida för att dölja det som Lennart gjort. Hon fick tag i sin gamle pojkväns (Marcus Stenbergs) båt eftersom hon visste att han var utomlands. Hon lät sin onkel gå i exil eftersom hon inte är någon mördare. Oliver som har stenkoll på sin syrra såg till att återigen använda Stenbergs båt den här gången för att rikta misstankarna mot Victoria, som han på något märkligt sätt både vill värna om och ha ihjäl.

Bra tanke där, instämmer.

Kan Saga ha någon koppling till detta? Intressant möte mellan Saga och Victoria, båda tycker dom har rätt, och i deras sista diskussion slutade det med att Victoria drog det längsta strået. Och så gick ju Saga och spanade in rummet på medisonus på ett sätt så man nästan kunnat tro hon själv varit med om något liknande, eller i en liknande lokal? Och nåt har ju hänt åt henne i barndomen, skulle vara intressant och veta varför hon varit inlagd på sjukhus, utsatt själv för münchausen by proxy eller medicinförsök...?
Citera
2013-11-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasapaino
Och så gick ju Saga och spanade in rummet på medisonus på ett sätt så man nästan kunnat tro hon själv varit med om något liknande, eller i en liknande lokal? Och nåt har ju hänt åt henne i barndomen, skulle vara intressant och veta varför hon varit inlagd på sjukhus, utsatt själv för münchausen by proxy eller medicinförsök...?
Spännande iaktagelse. Väntar med spänning på nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in