Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-21, 08:39
Medlem
Är den som kallades Freddie, dit torpeden kom med väskan, Jeanettes pappa?
Han verkar övervaka dottern? Varför?
Tror att han är konsthandlare och inte så lite insyltad i skumraskaffärer?
Citera
2015-10-21, 14:58
Medlem
Bandida.locas avatar
Efter senaste avsnittet har jag följande frågor?

1. Är den unga pokerspelaren verkligen fri från skulden på 79000? Hur i hela friden kan han vara så dum att han går iväg och spelar igen efter detta?
2. Vem var det som tog väskan från henne och i vilket syfte? Vad innehöll väskan?
3. Vem var det 4:e offret? (hans medräknat)?
Citera
2015-10-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttgarden
Problemet är att hon försöker att pressa fram skånskan. Ser man henne i andra sammanhang har hon inte alls den dialekten.

Hon är ju Helsingborgare och det är väl så man pratar där nere...eller har jag helt fel för mig?
Citera
2015-10-22, 20:34
Medlem
En fråga om Henrik:

Nu fick vi veta att hans familj är försvunnen. Men när han pratade med Richard genom dörren så sa han väl nåt i stil med "om du dödar ett barn så blir du aldrig hel igen". Missförstod jag eller är det så att han har begått ett brott?

Sen antar jag att hans ovilja att ta kvinnor med hem till sig beror på att han "ser" frun och barnen när han är hemma?
Citera
2015-10-23, 00:07
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
En fråga om Henrik:

Nu fick vi veta att hans familj är försvunnen. Men när han pratade med Richard genom dörren så sa han väl nåt i stil med "om du dödar ett barn så blir du aldrig hel igen". Missförstod jag eller är det så att han har begått ett brott?

Sen antar jag att hans ovilja att ta kvinnor med hem till sig beror på att han "ser" frun och barnen när han är hemma?

Det kan vara så att hans barn blivit dödade av någon annan och att han så att säga kontemplerar detta.
Citera
2015-10-23, 03:55
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttgarden
Problemet är att hon försöker att pressa fram skånskan. Ser man henne i andra sammanhang har hon inte alls den dialekten.

Hon är ju för fan född i Skåne.
Citera
2015-10-25, 12:38
Medlem
Kom på en grej. I början av avsnitt 4 fick man se Reuben Sallmander ta livet av sin egen far. Kan det även vara sagas pappa? jag vet att man fick reda på hennes fars död redan i avsnitt fyra men scenen där han mördade sin pappa kan ju även vara en tillbakablick på hur det gick till? Kan Kan han vara en okänd bror?
Citera
2015-10-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
En fråga om Henrik:

Om man vill göra en riktigt förutsägbar twist så är det ju att han själv är inblandad i det eventuella brottet. Men så enkelt och förutsägbart tror jag inte författarna vill göra Bron.
Citera
2015-10-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Är nog meningen att hon ska prata så där redan i manus.Maria Kulle är en mycket erfaren
skådespelare mest från teater.

Och det är problemet. Det här ständiga teateröverdrivandet. Att läsa repliker överdramatiskt så det inte känns trovärdigt. maria Kulle är inte trovärdig för en sekund.
Citera
2015-10-25, 22:11
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Och det är problemet. Det här ständiga teateröverdrivandet. Att läsa repliker överdramatiskt så det inte känns trovärdigt. maria Kulle är inte trovärdig för en sekund.
Usch, teaterstil är tröttsamt. Allra värst, av någon anledning, brukar radioteatern vara. Fruktansvärt tillgjort, klichéartat och överspelat. Men nu blev det OT.

Jeanette är alltså något slags surrogatmamma? Var konsthandlaren och det pappan till barnet som clearade skulden kanske? Och pengarna till huset... Men vet hennes spelande oduglig till pojkvän om arrangemanget?
Citera
2015-10-25, 22:24
Medlem
Pojkvännen verkar känna till en del i alla fall, eftersom han dök upp vid huset och pratade med Freddie (hette han så?).

Jag kan föresten rekommendera Brons facebooksida. Där finns lite mini-dokumentärer, små klipp med intervjuer med skådespelarna. I ett av dem kallar Sofia Helin träffande Sagas mor "mamman från helvetet". Och det verkar ju stämma.

Visst var det där Rasmus från Bron 2? Han gillar ju inte Saga, det där bådar inte gott.

Henrik kommer garanterat att hamna i klistret för att han ljugit. Det är så det brukar bli, karaktärer snärjer in sig i lögner och det blir bara värre och värre. Rosenfeldt skriver ingen solskenshistoria precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Är den som kallades Freddie, dit torpeden kom med väskan, Jeanettes pappa?
Han verkar övervaka dottern? Varför?
Tror att han är konsthandlare och inte så lite insyltad i skumraskaffärer?

Om jag förstod rätt så är hon surrogatmamma till hans barn.

Är det bara jag, eller är det rörigare än det var i tidigare säsonger? Lite för många bollar i luften just nu för min smak. Bron 1 förblir bäst hittills, men så brukar det ju oftast vara.
Senast redigerad av griffen 2015-10-25 kl. 22:28.
Citera
2015-10-25, 22:32
Medlem
Piddelitos avatar
Tror jag har hittat någon slags röd tråd hos offren hittills, och en möjlig fortsättning. Kanske diskuterats tidigare, men det har jag i sådana fall missat. Ber om överseende i sådana fall.

Senast redigerad av Piddelito 2015-10-25 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in