Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Tittade på första avsnittet av Bron igår kväll och det var undermålig pilotstart. Alla medarbetare på länskriminalen i Malmö är helt malplacerade och huvudkaraktären Saga, vad är det med henne? Skulle passa bättre i Björnes magasin.
Snälla säg att serien blir bättre allt eftersom?
Det där är en väldigt vanlig reaktion. Om du skummar igenom tråden så ser du nog att folk klagade ganska högljutt först men sen ändrade det sig. Jag reagerade inte i närheten så negativt själv, men mitt eget intryck efter första avsnittet var att det inte grep tag om mig; jag kunde lika gärna släppa serien som fortsätta följa den.
Men jag är glad att jag fortsatte. Ja, i mitt tyckte så blir det mycket bättre. Man kommer in i det och lär sig uppskatta Saga och Martin och dynamiken dom emellan. En användare här skrev nåt i stil med "i början gillade jag inte alls Saga, men i slutet så var det hon som blivit behållningen med serien". Det kan jag själv skriva under på.
Däremot är Lost-Highways åsikt ovanligare, att fortfarande tycka det är kast efter att ha sett hela serien. De flesta brukar mjukna på vägen, så att säga.