Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-05, 00:58
Medlem
kompjuters avatar
Seriens roligaste namn har allafall Björn Rasmussen
http://www.imdb.com/name/nm0840436/
Citera
2012-11-24, 01:24
Medlem
BlackBookss avatar
http://hd.se/noje/2012/11/23/har-spelas-nya-bron-in/

Citera
2013-09-20, 10:03
Medlem
På söndag drar det igång igen.

Uppföljare brukare ju vara sämre, så jag försöker att inte ha för höga förväntningar. Men några säregna kommentarer från Saga förväntar jag mig i alla fall
Citera
2013-09-21, 03:29
Medlem
Lost-Highways avatar
Jag tittade igenom första säsongen nu för att se vad det hela handlade om och varför serien blev så hyllad och uppmärksammad - nu när säsong 2 ändå ska börja. Och det första jag kom att tänka på var: är det så här Hans Rosenfeldt drar in 3 miljoner kronor årligen?

Jag hoppas verkligen inte det, för det här var inget vidare. Är helt utmattad nu och känner mig tom efter att ha sett 10 avsnitt, nästan 10 timmar, på raken för att kunna ge en djupare förklaring till varför jag ogillar serien. Kände mig lurad. Hade hellre sett en säsong 2 av Molanders, faktiskt.
Citera
2013-09-21, 07:58
Medlem
Rabattfyllans avatar
Tittade på första avsnittet av Bron igår kväll och det var undermålig pilotstart. Alla medarbetare på länskriminalen i Malmö är helt malplacerade och huvudkaraktären Saga, vad är det med henne? Skulle passa bättre i Björnes magasin.

Snälla säg att serien blir bättre allt eftersom?
Citera
2013-09-21, 08:09
Medlem
Trumpeters avatar
Ser fram emot säsongstarten. Troligen blir S2 inte så bra som S1, men jag lär nog följa den till slut ändå.
Citera
2013-09-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Ser fram emot säsongstarten. Troligen blir S2 inte så bra som S1, men jag lär nog följa den till slut ändå.

Läste någonstans att de redan har börjat på S3, men då skall inte bron vara med.
Citera
2013-09-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Tittade på första avsnittet av Bron igår kväll och det var undermålig pilotstart. Alla medarbetare på länskriminalen i Malmö är helt malplacerade och huvudkaraktären Saga, vad är det med henne? Skulle passa bättre i Björnes magasin.

Snälla säg att serien blir bättre allt eftersom?

Det där är en väldigt vanlig reaktion. Om du skummar igenom tråden så ser du nog att folk klagade ganska högljutt först men sen ändrade det sig. Jag reagerade inte i närheten så negativt själv, men mitt eget intryck efter första avsnittet var att det inte grep tag om mig; jag kunde lika gärna släppa serien som fortsätta följa den.

Men jag är glad att jag fortsatte. Ja, i mitt tyckte så blir det mycket bättre. Man kommer in i det och lär sig uppskatta Saga och Martin och dynamiken dom emellan. En användare här skrev nåt i stil med "i början gillade jag inte alls Saga, men i slutet så var det hon som blivit behållningen med serien". Det kan jag själv skriva under på.

Däremot är Lost-Highways åsikt ovanligare, att fortfarande tycka det är kast efter att ha sett hela serien. De flesta brukar mjukna på vägen, så att säga.
Citera
2013-09-22, 21:49
Medlem
Aldrig sett skiten men så idag råkade jag slå på ettan och såg då någon svensk polisserie?

Fy fan vad värdelöst. Den blonda äckliga skådespelaren verkar helt jävla dum i huvudet? Skriker precis hela jävla tiden och ser ut som ett mongo (värre än bella i twilight säger väl allt). Så blev sugen att se vad det var för spektakel och visar sig vara säsong 2 avsnitt 1 av bron.

Njuter folk av det här? Inget överensstämmer ju med verkligheten. Blir aggressiv när jag ser sånt här.
Citera
2013-09-22, 22:05
Medlem
BlackBookss avatar
Definitivt ett bra öppningsavsnitt.

Söndagskvällarna 9 veckor framåt är i alla fall räddade för min del.

Ända negativa var Helsingörs scenen som var i Malmö, lite större inspelningsområde tycker jag allt dom kunde kostat på sig.
Men jag tror att avslutningen kan vara ett litet hinder för säsongens fortsättning, hoppas dom knyter ihop det på ett bra sätt.
Citera
2013-09-22, 22:05
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Aldrig sett skiten men så idag råkade jag slå på ettan och såg då någon svensk polisserie?

Fy fan vad värdelöst. Den blonda äckliga skådespelaren verkar helt jävla dum i huvudet? Skriker precis hela jävla tiden och ser ut som ett mongo (värre än bella i twilight säger väl allt). Så blev sugen att se vad det var för spektakel och visar sig vara säsong 2 avsnitt 1 av bron.

Njuter folk av det här? Inget överensstämmer ju med verkligheten. Blir aggressiv när jag ser sånt här.

Jag såg och njöt av första säsongen. Det höll hög kvalitet och det var en spännande historia som knöts ihop väldigt snyggt. Inte så vidare verklighetstroget men det är i alla fall inte helt otänkbart. Saga stör jag mig på men inte så mycket att det förstör hela serien.

Tyckte första avsnittet av säsong 2 var bra. Bara inte för mycket fokus läggs på epidemin då det kan bli ganska tjatigt. Återstår att se men jag har förhoppningar.
Citera
2013-09-22, 22:08
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Däremot är Lost-Highways åsikt ovanligare, att fortfarande tycka det är kast efter att ha sett hela serien. De flesta brukar mjukna på vägen, så att säga.

Nu såg jag iof hela första säsongen i ett enda svep så jag gav mig nog aldrig chansen att låta karaktärerna och deras samspel sjunka in. Men oavsett hur lång tid jag kommer ge serien så stör jag mig fortfarande på hur Saga känns som en karikatyr utan att det ens blir roligt.

Första avsnittet av säsong 2 ikväll gjorde mig än mer irriterad på hur dryg hon är. Hade hellre sett henne som en depressiv aspie än en hyperaktiv sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in