Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasapaino
Axel bor i Limhamn och victoria och oliver är uppvuxna där...hmmm??

Är Victoria och Oliver Lennart och Helgas barn (och kunde evt axel vara ett tredje barn)..Och helga därmed mother of three? Hon var ju rätt så skarp på datorer och slog på skype hur snabbt som helst, så varför skulle hon inte kunna chatta som mother of three..Dessutom var victorias och olivera pappa forskare (och lennart är ju ex forskningschef) ..Lennart håller nog i tyglarna, och oliver är väl nog snäll och gör som han skall...

Både axel och oliver har ju lite mer avancerade kamerasystem hemma och hos andra, så undrar om inte de har nåt på gång tillsammans (med pappa som drar i spakarna?)
Funderar i liknande banor, bra att du kom på det där med Limhamn! Men Lennart var ju forskningschef och det var inte Victoria och Olivers pappa/föräldrar. De/han var ju ägare av Medisonus.

Men nog är det värt att tänka på Helga lite till, tycker jag. OM det är mother of three skulle det behöva dyka upp ett tredje syskon nånstans. Ändå vore det kanske lite enkelt om det var så det förhöll sig, då just "mother of three" nog är tänkt att trigga oss att tänka "vilken äldre kvinna kan vara mamma åt tre av karaktärerna"....Sen var det Victorias triangel på axeln, är det där med three nånting som bär betydelse för henne och i så fall vad? Har hon ytterligare ett syskon förutom Oliver tex. Eller är det något annat som är tre till antalet i hennes liv, som hon ville manifestera på detta sätt? Och varför eld? Ska hon elda upp hela EU-toppmötet som avslutning? Treenighet som symbol finns ju i en massa kulturer och tankesystem, vad kan hon ha för ideologisk tillhörighet/erfarenheter/vad är viktigt för henne? Brainstormar bäst jag kan här....
Citera
2013-11-11, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Det var en ganska god anledning till en spoiler tycker jag
Jo det är väl så de allra flesta av oss har resonerat hittills i tråden.
Citera
2013-11-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r

Teori: Lennart får en storslagen idé när han är forskningschef på Medisonius. Ett ämne som skall göra något jättebra för folk (vet ej vad). Randomungdomar bjuds in för att testa mot betalning. Victoria är en av försökskaninerna. Ämnet gör ungdomarna dödssjuka (som Victoria) så kidsen måste dumpas och Lennart måste försvinna.
Tycker detta är en intressant tanke! Men skulle Lennart verkligen testat på ägarens dotter? Kanske hon själv ville förstås. Men varför? Och Victoria har ju verkligen inga implantat inne. Nu. Men kanske förut? Kanske hon med sina bylsiga kläder döljer att hon INTE har implantaten kvar. För vem döljer hon det isf?
Citera
2013-11-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Det var en ganska god anledning till en spoiler tycker jag

Haha men säg vad som spoilades då. Det hen skrev inom spoilertags var bara att Lennart, Helga och Dusa hade kommit upp på den danska sidan. Hur är det en spoiler?
Citera
2013-11-11, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofthree
Helga er mother of three, Axel, Victoria og Oliver. Lennart er deres far. Lennart styrer? Evt er Oliver halvbror til Victoria, da Victoria var farens "øyesten" og fikk sjefjobben. Da mangles et barn av Lennart, og hvem er det?
Halvsyskon var intressant! Men de har väl samma mamma då kanske. Alltså att Oliver har en annan pappa. Lennart?
Citera
2013-11-11, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Haha men säg vad som spoilades då. Det hen skrev inom spoilertags var bara att Lennart, Helga och Dusa hade kommit upp på den danska sidan. Hur är det en spoiler?
Just den frasen tycker inte jag var en typisk spoiler. Men då det rått en ganska tydlig outtalad konsensus hittills i tråden om att det som skrivs om danska sidans info skyddas med spoilertag tycker jag det är helt OK. Jag har inte så stora problem med att folk spoilertaggar en gång för mycket, tvärtom är värre. Kan vi gå vidare?
Citera
2013-11-11, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Halvsyskon var intressant! Men de har väl samma mamma då kanske. Alltså att Oliver har en annan pappa. Lennart?
Fast nej då försvinner ju syskonsvartsjuke-temat förstås...
Citera
2013-11-11, 08:01
Medlem
Citat:
Tycker detta är en intressant tanke! Men skulle Lennart verkligen testat på ägarens dotter? Kanske hon själv ville förstås. Men varför? Och Victoria har ju verkligen inga implantat inne. Nu. Men kanske förut? Kanske hon med sina bylsiga kläder döljer att hon INTE har implantaten kvar. För vem döljer hon det isf?

Sillisar behöver inte vara Medisonius påfund. Bland offren på båten finns tex en kille. Plastikkirurgen kan bara ha fungerat som en slaktare. Kidsen lockas dit (efter att Medisonius inser att de fuckat upp big time) och så mördar/ger han bort dem när de ändå är nedsövda. Det förklarar dock inte varför ett (?) av offren faktiskt hade sillisar. + om det inte var sillisar förklarar det hur Victoria kan ha injicerat sig själv med vad nu Medisonius kom på. Hon brukar ju få sin vilja igenom.

Citera
2013-11-11, 08:22
Medlem
Citera
2013-11-11, 08:40
Medlem
Citat:
Och nej, jag tror inte heller Segemyhr är hjärnan bakom allt, som sagt

Segemyhr? Det är Johan Ulveson som spelar Segemyhr. Oliver spelas av Sven Ahlström. Visst, de har vissa likheter, men det är inte samma skådespelare. Ahlström "slog igenom" som spöket Jean i Mysteriet på Greveholm.
Senast redigerad av Spelaren63 2013-11-11 kl. 08:42.
Citera
2013-11-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag fortsätter med en dåres envishet att tro att Martin håller på att förgifta Jens. Även idag hade han kaffe med sig till Jens vid besöket i fängelset, alla gånger han besökt honom så har han haft med sig nåt ät- eller drickbart.

Martin insåg väldigt tidigt att Jens är så pass psykiskt oåtkomlig att man måste sänka honom på nåt annat sätt. Kan man inte nå honom via hjärnan så får man gå via levern/njurarna.
Denna teori tror jag inte alls på. Martin kommer INTE att förgifta Jens. Anledning till att han har med sig mat och är så pass trevlig är av anledningen att Jens ska knäckas psykiskt. Martin kommer få honom att känna skuld och inse vad han faktisk har gjort. Hoppas man får se mer vad som händer med Jens. Kanske tar Jens livet av sig? Om han inte redan har inset vad han har gjort helt och fullt, så kommer han göra det. Jag vill gärna se ett resultat av detta.
Citera
2013-11-11, 09:17
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
Jepp, akkurat det jeg tenker. Dette kan forklare hvorfor Victoria folk sjefjobben i firma av faren hennes, da Oliver aldri føltes som hans ekte sønn. Hvordan døde egentlig deres foreldre? Og hvordan ble egentlig Victoria syk? Axel er også oppvokst i nærheten av Oliver og Victoria. Det er to stykker som har vist seg å ha avansert datasystem/overvåkingsystem. Og Axel er den som mest har et miljøkjempermotiv. At Lennart måtte gå under jorden sier mye iallefall, så han er nok mannen bak forskningen som tok liv av personene på båten. Det jeg lurer mye på er hvor linken til politiet et, da gjerningsmennene hele tiden har vært i forkant. Spesielt rundt Laura som våknet fra drømmen og hadde sett Oliver. Er to alternativer her, enten er Axel med på dette, ellers er det en i politiet som er med. Jeg tror mest på at Axel er halvbror av Oliver. Siden Laura enda er i live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in