2013-11-10, 14:54
Medlem
Väldigt svårt att greppa detta.
När bitcoin väl är högt tänk på att det finns privatpersoner och förmodligen stora banker som sitter på majoriteten av alla bitcoins och vill de sälja ut droppas priset snabbt.

Bra valuta att handla med men väldigt svår att investera i just nu skulle jag säga.
Citera
2013-11-10, 15:29
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Väldigt svårt att greppa detta.
När bitcoin väl är högt tänk på att det finns privatpersoner och förmodligen stora banker som sitter på majoriteten av alla bitcoins och vill de sälja ut droppas priset snabbt.

Bra valuta att handla med men väldigt svår att investera i just nu skulle jag säga.
Jag gör en fullständigt omvänd analys. Just nu värdelös som betalmedel, men potentiellt en väldigt bra investering.
Citera
2013-11-10, 15:50
Medlem
Varför är Kapiton så mycket billigare?

Har 5,000-10,000SEK jag vill köpa BitCoins för, vilken sida skulle ni rekommendera? Skulle helst vilja köpa inom någon timme.

Dessutom, är det en offline dator med offline wallet som gäller? Har dessvärre ingen dator som är helt offline för tillfället..
Citera
2013-11-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montevideos
Kommer Litecoin göra samma resa som Bitcoin, vad tror ni?

Litecoin kan säkert gå upp en hel del men inte som bitcoin. Varför ? jo för att Bitcoin finns.
Citera
2013-11-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Varför är Kapiton så mycket billigare?

Har 5,000-10,000SEK jag vill köpa BitCoins för, vilken sida skulle ni rekommendera? Skulle helst vilja köpa inom någon timme.

Dessutom, är det en offline dator med offline wallet som gäller? Har dessvärre ingen dator som är helt offline för tillfället..

Provade att registrera på BitStamp, men där måste jag ta bild på mitt ID (?!) och "proof of residency". Finns det någon annan aktör där man kan undgå detta?
Citera
2013-11-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Provade att registrera på BitStamp, men där måste jag ta bild på mitt ID (?!) och "proof of residency". Finns det någon annan aktör där man kan undgå detta?

På kapiton.se behövde jag inte skicka in något, men de brukar tydligen fråga om ID ibland(Det beror säkert på hur stora summor det rör sig om). Tyvärr går det dock inte att göra insättningar på kapiton v46 så om du vill komma igång i veckan får du leta efter något annat.

Jag är också sugen på pröva Bitstamp, men måste fixa något som "proof of residency". Någon som har tips på något dokument man kan skaffa för ändamålet? Jag har inga räkningar eller dyl bortsett från mobilräkningar och online fakturor.
Citera
2013-11-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Complex1
Jag är också sugen på pröva Bitstamp, men måste fixa något som "proof of residency". Någon som har tips på något dokument man kan skaffa för ändamålet? Jag har inga räkningar eller dyl bortsett från mobilräkningar och online fakturor.

Skattebeskedet?
Citera
2013-11-10, 18:19
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Complex1
På kapiton.se behövde jag inte skicka in något, men de brukar tydligen fråga om ID ibland(Det beror säkert på hur stora summor det rör sig om). Tyvärr går det dock inte att göra insättningar på kapiton v46 så om du vill komma igång i veckan får du leta efter något annat.

Logga in med BankId på skv.se, skriv ut ditt personbevis och skicka in. Funkade för mig iaf.
Citera
2013-11-10, 18:29
Medlem
Fan vilket ras, tur att man upptäckte det i tid och sålde. Hur tror ni att det kommer att se ut den kommande veckan? blir det ett större ras eller kommer det gå uppåt?
Citera
2013-11-10, 19:06
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Fan vilket ras, tur att man upptäckte det i tid och sålde. Hur tror ni att det kommer att se ut den kommande veckan? blir det ett större ras eller kommer det gå uppåt?
Visst
Citera
2013-11-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Logga in med BankId på skv.se, skriv ut ditt personbevis och skicka in. Funkade för mig iaf.

Känns lite sisådär att bifoga sitt ID och personbevis, eller? Inte så ultimat om Bitstamp blir hackat.
Citera
2013-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visman

Jag tror att den närmsta framtiden kommer att bli mycket volatil. När SR släcktes ner resulterade det initialt i en liten krasch som därefter följdes av en långvarig uppgång. SR är nu uppe igen sedan några dagar tillbaka. Om marknaden är rationell (vilket den inte alltid är) kan vi förvänta oss att ungefär det motsatta kommer att ske nu: dvs en kortvarig uppgång (redan skett) som följs av en långvarig nedgång (börjat ske?). Begrunda även det faktum att två senatkommitéer i USA inom kort sammankallar för att diskutera bland annat kring vad gäller reglering av cryptovalutor i allmänhet och bitcoin i synnerhet. Vi kan vara säkra på att den resonans som kommer att väckas vid första minsta möjliga officiella antydan om en stramare policy mot cryptovalutor kommer att gå som ett spjut av is genom bitcoinbörserna.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2013-11-10 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in