2013-11-10, 02:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas

VB:s mobil bytte nät vid 20:32, det är fakta. troligen för att VB/ hennes mobil under 6 min befunnit sig där 3G inte har täckning och enda stället där detta är aktuellt verkar vara längs Sävastvägen på väg mot MB men det kan kanske också vara att VB befinner sig i en bil. vet inte tillräckligt om hur detta funkar.

Det är uppenbart att du inte vet och därför är det även uppenbart att du drar märkliga slutsatser på detta, när du inte vet.

Påstår du att det inte finns 2G täckning över KJs bostad?

Om mobilen byter nät för att den blir utkastad så kommer mobilen ansluta automatiskt till det nät som är tillgängligt. Det 2G nät som mobilen bytte till täcker sannolikt KJs bostad, ingenting motsäger det, och därefter byter telefonen till 3G igen, denna gång befinner sig mobilen åter i bostaden.

Den mesta rimliga är att mobilen aldrig lämnat lägenheten.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Thank you!
Då kan vi utesluta att han markerade på blodet.

Nej, det kan man inte utesluta. Förstår inte varför ni har så svårt för att begripa hur det fungerar.
Citera
Medlem
Mer om Uno men i ett annat fall

Molekyler

På en utskuren dörrmatta rör sig Uno fram och tillbaka i fören med nosen över vattenytan medan Ulf Lundström håller honom i ett koppel. Genom att lukta efter molekyler som sipprar upp från botten kan Uno känna lukten av lik på ett nästan obegränsat djup.

– Vi vet inte riktigt var begräsningarna går, men någon gång kommer ju molekylerna upp. En människa lämnar ju av sig molekyler hela tiden och Uno kan till exempel känna om en död kropp lagts in och körts i väg i en bagagelucka även om det inte finns några synliga spår, säger Ulf Lundström.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige
Citera
2013-11-10, 02:52
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du belägga det du säger nu, redovisa gärna inlägg som styrker det du säger.

Kommer behöva en dator för att göra det, men vill minnas att det var Akrobaten eller Bodengrabb som påstod att polisen säkrat blod i bilen på ett väldigt tidigt stadie, typ i princip samtidigt som bilen togs in.

Det bör gå att jämföra den uppgiften med vad som framgår av FUP.

Visar det sig att användare som var hyperaktiva i tråden fram tills KJ åkte in skrivit om blod i skuffen innan polisen ens säkrat det så är ju något väldigt skevt.

Jag får kika på det i morgon, men givetvis är det intressant rent allmänt att fundera på varför användarna som regelmässigt styrde allt snack mot KJ och bort från MB plötsligt slutat skriva efter att ha varit väldigt insatta i ärendet...
Citera
2013-11-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det kan man inte utesluta. Förstår inte varför ni har så svårt för att begripa hur det fungerar.

Vet du med all säkerhet att hunden inte utesluter likdoft när bloddoft är inblandat?
Det finns andra hundar för blod, borde man inte träna likhunden att utesluta kadaverin när han känner blod?
Citera
2013-11-10, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Kommer behöva en dator för att göra det, men vill minnas att det var Akrobaten eller Bodengrabb som påstod att polisen säkrat blod i bilen på ett väldigt tidigt stadie, typ i princip samtidigt som bilen togs in.

Det bör gå att jämföra den uppgiften med vad som framgår av FUP.

Visar det sig att användare som var hyperaktiva i tråden fram tills KJ åkte in skrivit om blod i skuffen innan polisen ens säkrat det så är ju något väldigt skevt.

Jag får kika på det i morgon, men givetvis är det intressant rent allmänt att fundera på varför användarna som regelmässigt styrde allt snack mot KJ och bort från MB plötsligt slutat skriva efter att ha varit väldigt insatta i ärendet...

Akrobaten skrev typ:" KJ är rökt" Vänta bara tills det nya fyndet kommer ut". Sen fick han munkavle av snuten , enligt honom själv.
Citera
2013-11-10, 02:56
Medlem
MBoudines avatar
Är det ovedersägligt bevisat att VB befann sig i KJ:s lägenhet under några timmar på eftermiddagen/kvällen 4/5 ? Om inte, inom vilket område kan hon ha befunnit sig med tanke på mobilens masttäckning, dvs om hon hade kontroll över sin mobil och inte blivit fråntagen denna i ett tidigt skede med möjlighet för någon annan att i vilseledande syfta skicka sms ? Kan VB ha blivit bortförd och hållits inspärrad en tid, kanske bortåt en vecka, innan hon dödades ? Jag tror det, det blir i alla händelser intressant att se var detta slutligen landar, och vilka som varit inblandade. Att det handlar om fler än KJ känns ju rätt gjutet.
Citera
2013-11-10, 02:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Fråga obduktionsteknikerna

Citat:
En död kropp avger en liklukt efter bara en så kort tid som 20-30 minuter, alltså att liket avger sådana partiklar som kriminalsökhundar (likhundar) kan uppfatta. Hur mycket - och hur snart - en död kropp luktar beror på flera olika parametrar, bland annat dessa:
Kroppskonstitution
Omgivningens temperatur
Luftfuktighet
Ventilation/vindstyrka
https://www.flashback.org/sp9739095
Citera
2013-11-10, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det ovedersägligt bevisat att VB befann sig i KJ:s lägenhet under några timmar på eftermiddagen/kvällen 4/5 ?.
Faktiskt inte.
Citera
2013-11-10, 03:03
Medlem
RaffaPancamos avatar
Den 29 maj skrev jag med min gamla användare - Akinator - att jag var skeptisk till Akrobatens påstående om blodfynd i bilen eftersom jag kollat av med poliser och dom hade inget hört.

Vilket datum säkras blod enligt FUP?
Citera
2013-11-10, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Akrobaten skrev typ:" KJ är rökt" Vänta bara tills det nya fyndet kommer ut". Sen fick han munkavle av snuten , enligt honom själv.

Citat:
2013-05-28, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
HAN ÄR KÖRD HAN ÄR KÖRD HAN ÄR SÅÅÅ KÖÖRD !!

Hahaha, har ni kollat Aftonbladet ?!!?

):

2013-05-28, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag får inte säga nå !! Det värker i kroppen !

Men han är körd på dagens fynd !

Åh ! Jag vill inte vara den som ska slänga ut mig A - men inte B..
Men jag kan bara säga KJ är KÖÖRD

När (datum) togs bilarna i beslag?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-11-10 kl. 03:07.
Citera
2013-11-10, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliveiraDeFigueira
När bilen stod på föräldrarnas tomt...pup
I föräldrarnas garage till och med. I garaget fanns även KJ och hans pappa. Inga konstigheter alltså med att nycklarna satt i tändningslåset då. Många lämnar nycklarna i bilen om den står i garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in