2013-11-10, 02:40
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han hade en relation till KJ iaf, det räcker för mig för att intressera mig. Kanske delade de ett paket margarin mellan varven, inte omöjligt.

Jag är tämligen säker på att denna ME återfinns bland tidigare skribenter som gick upp i rök direkt KJ togs in.
Finns en skribent som visste allt om ödehuset och blodet i KJ:s bil före media.

Gällande blodet så var det möjligen före polisen också.
Citera
2013-11-10, 02:42
Medlem
RaffaPancamos avatar
23 juli genomfördes söket i bilarna med UNO.

Vilket datum skrev våra kära Bodenprofiler i tråden om "tunga fynd" i KJ:s bil?
Citera
2013-11-10, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Det vet vi ju inte, utan det är ett antagande att det inte är blod innehållande kadaverin som hunden reagerar på.
Min första tanke var att en av de saknade händerna använts för att utföra planteringen, men det vore satans makabert.

Fast de kanske har tränat hunden på att specifikt INTE reagera på blod innehållandes kadaverin. Det är lite kaka på kaka för blod kan man upptäcka och anslysera på annat sätt.
Just likhundar borde logiskt sett inte få godis när blod är inblandat
Citera
2013-11-10, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror det är många som gärna vill veta var denna plats är någonstans. Kan du förklara, du som vet?

Och förresten, varifrån har du fått det där med att KJ:s bilnyckel "satt i låset"? I tändningslåset eller dörrlåset? Hänvisa gärna till sid-nr i den sk "fupen" om du händelsevis råkar vara bekant med begreppet, om nu uppgiften råkar finnas däri.

Fel av mig. Ordet INTE skulle varit där.

Jag har läst FUP:en flera gånger.

Och nyckeln satt i tändningslåset.
Citera
2013-11-10, 02:44
Medlem
Hunden har aldrig felmarkerat när vi har jobbat skarpt, inte heller när vi har tränat. Hunden är tränad för att markera doft från avlidna människor. Det är detta han markerar. Med den erfarenhet jag har, så är det jag som avgör när han markerar. Och det har han gjort i den här bilen, sade Lundström.
Ingenting om blod eller annan substans, det är däremot andra hundar utbildade för bland annat den som var i lägenheten och som reagerade på skurborsten i sovrummet och ert hörn i vardagsrummet. Enligt den hundföraren så markerade hunden på utspädd substans.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7996210
Citera
2013-11-10, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MrsMagoo du tar FEL!!!

Från rättegången; förhör av Ulf Lundström ägare av lik hunden "UNO":

http://www.kuriren.nu/lulea/?articleid=7078049

10.21: Ulf Lundström har varit polis sedan 1990 och hundförare sedan 2002. Hunden kom till honom för 1,5 år sedan. Den markerar döda människor, lukt eller kroppsvätskor från döda människor.

ALTSÅ! om någon planterat blod från en död VB (kroppsvätskor från döda människor ) då VILL UNO markera !!!
Kuriren har fått det om bakfoten...tror mer på hundföraren direkt
Citera
2013-11-10, 02:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Jag får lite taskig feeling av att denna tråd egentligen omgående gav all info om KJ.
Samtidigt som infon kom in var flera användare oerhört aktiva i tråden och visste veckor före media att man gjort ett "tungt" fynd i bilen.
Alltså blod.

Här kommer det fina. Undersökningen med hund i garaget är datumstämplat.

Om våra vänner i tråden avslöjat att det fanns blod/likdoft i bilen innan polisens undersökning... Vad drar man för slutsats på det?

Kan du belägga det du säger nu, redovisa gärna inlägg som styrker det du säger.
Citera
2013-11-10, 02:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En tanke....om man plantersrbevis gör man väl det ganska tydligt? Inte bara lite utspädda besudlingar på div saker och blod på en tejprulle? Utan då skulle man väl rimligtvis plantera åtminstone så att vederbörande blev fälld?...annars är man inte så smart.
Planterade bevis teorin håller inte

Därför att man inte vill tillex. plantera mordvapnet därför att GM då risikerar att mordvapnet kan spåras tilbaka till honnon själv.

Vaför så lite blod? därför att ju mindre blod GM ska transportera / gömma tills det ska planteras, dess bättre, så att risken för att the upptäks är så liten som möjligt.

Och ni kan ju se att det lilla GM evt planterade var tillräkligt till att få KJ åtalad.
Citera
2013-11-10, 02:46
Medlem
Citat:
Hunden har aldrig felmarkerat när vi har jobbat skarpt, inte heller när vi har tränat. Hunden är tränad för att markera doft från avlidna människor. Det är detta han markerar. Med den erfarenhet jag har, så är det jag som avgör när han markerar. Och det har han gjort i den här bilen, sade Lundström.
Ingenting om blod eller annan substans, det är däremot andra hundar utbildade för bland annat den som var i lägenheten och som reagerade på skurborsten i sovrummet och ert hörn i vardagsrummet. Enligt den hundföraren så markerade hunden på utspädd substans.

Thank you!
Då kan vi utesluta att han markerade på blodet.
Citera
2013-11-10, 02:48
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han menar att det är en hund som inte är utbildad för att markera blod från människa som sådant, men om blodet kommer från en avliden människa så markerar den såklart. Varför skulle inte doftmolekylerna avsättas på, eller utsöndras i blodet menar du?
Citera
2013-11-10, 02:48
Medlem
Citat:
Därför att man inte vill tillex. plantera mordvapnet därför att GM då risikerar att mordvapnet kan spåras tilbaka till honnon själv.

Vaför så lite blod? därför att ju mindre blod GM ska transportera / gömma tills det ska planteras, dess bättre, så att risken för att the upptäks är så liten som möjligt.

Och ni kan ju se att det lilla GM evt planterade var tillräkligt till att få KJ åtalad.

Vad spelar det för roll för dig? Du hittade ju beviset i FUPen som alla andra missat och har meddelat advokaten. Du har löst hela fallet.
Citera
2013-11-10, 02:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
MrsMagoo du tar FEL!!!

Från rättegången; förhör av Ulf Lundström ägare av lik hunden "UNO":

http://www.kuriren.nu/lulea/?articleid=7078049

10.21: Ulf Lundström har varit polis sedan 1990 och hundförare sedan 2002. Hunden kom till honom för 1,5 år sedan. Den markerar döda människor, lukt eller kroppsvätskor från döda människor.

ALTSÅ! om någon planterat blod från en död VB (kroppsvätskor från döda människor ) då VILL UNO markera !!!

Nej, nu får du ge dig om planteringen. Du ska inte inbilla dig att någon planterat och att det undgått riskmordkommissionen. Det får du ta i dina deckarromaner för detta är en mordtråd i aktuella brott inte fantasierna som du kommer med stup i ett. Det finns inget underlag för planteringen.

1965
Fh1: Mm, hur ser du på det då?
KJ: Ja men det är ju inte så konstigt i och med att ni hittade blod i min bil. Och jag vet ju att
blod ruttnar ju.
Fh1: Den sätter ju även av, en kropp sätter ju även av något annat.
KJ: Jag har ingen aning, du har nog bättre koll på det än vad jag har.
Fh1: Vad funderar du mer kring det här?

Så det är alltså en hund som sniffar upp likdelar och kropp efter död människa inget annat.

Citat:

Du planteringen är en fantasi och finns inte i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in