2013-11-09, 21:05
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tror inte den här Farrajhallucinationen har varit med i tråden. Som vanligt sexuella fantasier med våldsinslag, blandat med religiös symbolik i form av en hijab. Det hela ska av allt att döma ägt rum under morgontrafiken, då passagerarna läser Metro.

https://twitter.com/Carolinafarraj/s...62469494423552

Här knäcker Farraj näsan på en "blond snubbe från Göteborg" under ett våldtäktsförsök:

https://twitter.com/Carolinafarraj/s...64419231031296

Även hot om att knulla någon känns mer utländskt än svenskt. Jag har aldrig hört en svensk man hota med knulla som straff, medan det är en favoritkommentar från MENA att knulla saker hit och dit och din mamma.
Kan hon inte komma på något bättre? Om hon påstått att en gubbe tyst väst "jävla påskkärring" till henne hade jag gått på det. Kanske.
Nu ska vi se hur lång tid det tar innan Farraj twittrar om när en svensk surgubbe väste "påskkärring" eller "stick till Blåkulla" till henne.

Eller ska vi gissa på att hon slog sig fri, Lisbeth Salander-style, när fyra blonda män försökte gruppvåldta henne när hon var på fest i tonåren?
Citera
2013-11-09, 21:36
Medlem
29/4 skriver Farraj (?) om steningen vid Nacka Forum. Skribenten insinuerar att steningen ägt rum pga en artikel som "exponerat" skrivit om Farraj samma dag.
Det hela är skrivet på anmärkningsvärt dålig svenska:

Citat:
Jag var i Nacka idag och handlade lite och tog en kaffe, sen skulle jag åka hem. Jag gick där på bussterminalen utanför Nacka Forum för att ställa mig i busskuren. Två män i 30 eller 35 års åldern går bakom mig, dem börjar skrika saker åt mig. Dem skriker att jag ska ta av mig sjalen, dem svär åt mig och kallar mig äcklig.
Jag vill inte skriva alla ord dem sa, det var för grovt, det var som näthat fast IRL. Jag blev helt chockad.

En kostig sak dem skrek var

"Fortsätt försvara din jävla skit tro bara, här hör ni inte hemma så STICK. Är det så jävla bra att vara kvinna under sharia så STICK DIT DÅ"

"Vad har jag försvarat? Jag väntar på bussen och har inte sagt ett ord", tänkte jag för mig själv.

Visst har jag stött på fördommar, kommentarer, hotfulla människor och så vidare på grund av min tro, men här gick två män i 35 års åldern och skrek ut en massa skit på ett sätt jag aldrig varit med om förr. Jag fattade ingenting!

Ju mer dem höll på ju argare blev jag, jag bestämde mig för att ignorera dem totalt.
Jag har ingen anledning till att börja argumentera med dem
Vad ska vi argumentera om? Att jag har en sjal på huvudet?

Jag måste ha provoserat dem genom att inte svara, inte ens titta på dem för männen tog upp små stenar och började kasta på mig. Någonstans mellan "grus" och "sten", det gjorde absolut inte ont men måttet var rågat.

Jag vände mig om och sa/ halvskrek: "Skrik och svär hur mycket ni vill, era ord betyder inte ett skit för mig! Ni är slöseri med syre... men ge fan i att röra mig eller kasta något på mig"
Killarna skrattade och fortsatte tills bussen kom, vilket var strax därpå.

Mina händer skakade av adrenalin, så arg var jag, för att inte tala om hur förvånad jag var... Varför? Islamhat eller islamofobi, fine, det finns, men det där är ju inte normalt på något sätt.

När jag sen kom hem hade en på twitter skrivit till mig och berättat att dem högerextrema hemsidan exponerat.info skrivit om mig.

Jag googlade och fick fram det, dem hade skrivit om blogginlägget endan som heter "Islam har frigjort kvinnor"
http://carolinafarraj.blogg.se/2013/...min-blogg.html

Det kommer vara omöjligt att starta upp någon facebookgrupp som fördömer stenande, i och med att islamisterna finns i bakgrunden. Det funkar inte att döpa en grupp till:
"Nej tack till stening av muslimska kvinnor - exklusive de som blivit dömda enligt sharialagar."
Citera
2013-11-09, 21:37
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Även hot om att knulla någon känns mer utländskt än svenskt. Jag har aldrig hört en svensk man hota med knulla som straff, medan det är en favoritkommentar från MENA att knulla saker hit och dit och din mamma.
Kan hon inte komma på något bättre? Om hon påstått att en gubbe tyst väst "jävla påskkärring" till henne hade jag gått på det. Kanske.
Nu ska vi se hur lång tid det tar innan Farraj twittrar om när en svensk surgubbe väste "påskkärring" eller "stick till Blåkulla" till henne.

Eller ska vi gissa på att hon slog sig fri, Lisbeth Salander-style, när fyra blonda män försökte gruppvåldta henne när hon var på fest i tonåren?

Men alltså.

Inget av det där har sagts, varken av invandrare eller av någon svenne. Inte utan någon
som helst föregående ordväxling. Ingen kan väl tro på att någon skulle bli så provocerad
av ett huckle att dom skulle ställa sig upp i en buss med passagerare och skrika något
dylikt. Ingen invandrare. Ingen svensk. Knappt ens om dom börjat munhuggas innan om
något.

Hon borde fan anmälas för hets mot mänskligheten.
Citera
2013-11-09, 22:18
Bannlyst
Med hänvisning till vad 'Batuta' ovan postade om Carolina Farraj, så måste jag säga att den kvinnan då har otur i livet!

Stenar, knivar, våldtäktsmän, telefonhot, bespottning, män som går i henne, en man som för nio år sedan på en fest tvingade CF att sitta ned i en soffa och pedagogiskt förklara vad härskarteknik innebär etc etc
-och så till råga på allt, så tvingas hon att på nätet gå ut och fråga efter exempel på hijabryckningar..

Stackars, stackars människa!
Citera
2013-11-09, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, inte heller när hon fejkar hotbreven:

"Våran Jimmie". Allvarligt?

Nu KAN det naturligtvis inte uteslutas att det finns någon SD:are som uttrycker sig så. MEN i mina öron låter det mer som om att någon försöker sig på att formulera sig som hon tror att någon med lägre utbildning/SD:are skulle ha skrivit ett hot.

Jag lutar helt enkelt åt att hotet snarare är undertecknat CF än SD.

En del börjar dock tröttna - i alla fall en som drabbats av Farraj by proxy:

Carolina Farraj deklamerar dock att den som hotar henne hotar yttrandefriheten:

... och den uppmärksamme noterar här att hon åter igen använder ordet "våran", precis som när hon formulerade "hotet" till sig själv.

Vilken patologisk liten fåntratt hon är.

Användningen av det felaktiga "våran" både i anklagelse och försvarsinlägget tyder på att det är hon som skrivit båda inläggen.
Citera
2013-11-09, 22:29
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag visste inte ens att det fanns ett arabiskt ord som skrevs eller uttalades kaffer.
Trodde det var vita sydafrikaner som använde det som ordet "nigger" ungefär.

´Fast det kanske finns någon form av släktskap där...

Eller så var det en Sydafrikan som kallade faraj för nigger.

Är det inte kuffar hon far efter?
Kafir singularis, kuffar pluralis. Verbroten är k-f-r vilket lär betyda "dölja". En kafir är en som döljer någonting. I ett islamiskt sammanhang är det alltså sanningen som döljs av de som vägrar ta till sig Muhammeds uppenbarelse trots dess uppenbara äkthet. Därav "sanningens förnekare" som Bernström genomgående använder i sin koranöversättning/-parafras.

Det sydafrikanska kaffer/kaffir är samma ord. Ärvt från arabiska slavjägare.

Skumt att hon använder den stavningen. Aldrig sett den användas av någon muslim. Men skum är förstås bara förnamnet på den här stackars flickan.
Citera
2013-11-09, 22:36
Medlem
IngetNicks avatar
Hon har skrivit att hon har dyslexi, därav lite knas med orden antar jag.
Citera
2013-11-09, 23:21
Bannlyst
Nu vill jag ha förslag.
Vad gör man åt en sådan här kontaktannons publicerad under 'Kommentar' på Carolina Farrajs blogg för den 8 november:

<Cecilia Khavar
08 Nov 2013 13:08
Hej Carolina!
Jag är producent på Sveriges Radios, P1-morgon och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig med anledning av ditt senaste blogginlägg om hoten som riktats mot dig efter ditt öppna brev till Åkesson. Har du möjlighet att maila mig eller ringa? Bästa hälsningar,, Cecilia Khavar, cecilia.khavar@sr.se, 08 784 71 90>

Jag vet vem Cecilia Khavar är, men vågar i detta läget inte gissa på om hon är ute efter att avslöja CF:s lögner eller om producenten CK fortsatt bara agerar/tänker msm-mässigt.
Vågar som sagt inte gissa, men nog bör väl producenten få litet bakgrundsmaterial från just den här tråden?
Citera
2013-11-09, 23:28
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Nu vill jag ha förslag.
Vad gör man åt en sådan här kontaktannons publicerad under 'Kommentar' på Carolina Farrajs blogg för den 8 november:

<Cecilia Khavar
Hej Carolina!
Jag är producent på Sveriges Radios, P1-morgon och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig med anledning av ditt senaste blogginlägg om hoten som riktats mot dig efter ditt öppna brev till Åkesson. Har du möjlighet att maila mig eller ringa? Bästa hälsningar,, Cecilia Khavar, cecilia.khavar@sr.se, 08 784 71 90>

Jag vet vem Cecilia Khavar är, men vågar i detta läget inte gissa på om hon är ute efter att avslöja CF:s lögner eller om producenten CK fortsatt bara agerar/tänker msm-mässigt.
Vågar som sagt inte gissa, men nog bör väl producenten få litet bakgrundsmaterial från just den här tråden?

M
Citera
2013-11-09, 23:29
Medlem
Citat:
Med hänvisning till vad 'Batuta' ovan postade om Carolina Farraj, så måste jag säga att den kvinnan då har otur i livet!

Stenar, knivar, våldtäktsmän, telefonhot, bespottning, män som går i henne, en man som för nio år sedan på en fest tvingade CF att sitta ned i en soffa och pedagogiskt förklara vad härskarteknik innebär etc etc
-och så till råga på allt, så tvingas hon att på nätet gå ut och fråga efter exempel på hijabryckningar..

Stackars, stackars människa!

Antar att det hela handlar om någon variant av självskadebeteende. Ångesten lättar efter det att en flock med antirasister uttrycker sina sympatier, efter varje påhittat övergrepp.
Vid något tillfälle har hon uppgett sig blivit bränd med en cigarett under ett ep-anfall. Det är möjligt att hon även sysslar med mer traditionellt självskadebeteende.
Förmodligen triggar inhopp av kurdkomiker som Özz Nujen och Kawa Kawa Zolfagary konvertiten till att twittra om än mer osannolika övergrepp. Kurderna är klunsiga och halvkorkade, och saknar i stort sett förutsättningar för att förstå vad de ställer till med.

Man får hoppas att anhöriga tar itu med hennes ohälsa, samt att MSM inklusive Sveriges Radio inte ger henne mer uppmärksamhet - det är snarast skadligt för hennes tillstånd.
Citera
2013-11-09, 23:30
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Nu vill jag ha förslag.

<Cecilia Khavar
Hej Carolina!

Risken att en P1-journalist ska ifrågasätta sanningshalten hos 1. en muslim 2. kvinna 3."misshandlad" är väl lika med noll. Räkna med ett allvarligt och inträngande reportage om Hatet som muslimska möter varje dag så fort de rör sig utanför hemmet, med darr på rösten och hög politiker som ställs mot väggen.
Citera
2013-11-09, 23:37
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Risken att en P1-journalist ska ifrågasätta sanningshalten hos 1. en muslim 2. kvinna 3."misshandlad" är väl lika med noll. Räkna med ett allvarligt och inträngande reportage om Hatet som muslimska möter varje dag så fort de rör sig utanför hemmet, med darr på rösten och hög politiker som ställs mot väggen.
Jag tycker att det vore bra att tipsa journalisten om att sätta sig in lite i den här tråden innan hon ger sig i kast med mytomanskan Farraj. Det borde fan vara journalistisk grundkurs 1A att söka på Flashback innan man gör en snyftis i radio, men med 50% miljöpartister och resten ännu längre åt vänster på SR så kan man väl inte förvänta sig att någon ska döda en bra story genom att kolla om den stämmer.

Å andra sidan vore det rätt kul att höra henne sitta och fabulera fritt i radion, och kanske sänka sitt cause ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in