29/4 skriver Farraj (?) om steningen vid Nacka Forum. Skribenten insinuerar att steningen ägt rum pga en artikel som "exponerat" skrivit om Farraj samma dag.
Det hela är skrivet på anmärkningsvärt dålig svenska:
Citat:
Jag var i Nacka idag och handlade lite och tog en kaffe, sen skulle jag åka hem. Jag gick där på bussterminalen utanför Nacka Forum för att ställa mig i busskuren. Två män i 30 eller 35 års åldern går bakom mig, dem börjar skrika saker åt mig. Dem skriker att jag ska ta av mig sjalen, dem svär åt mig och kallar mig äcklig.
Jag vill inte skriva alla ord dem sa, det var för grovt, det var som näthat fast IRL. Jag blev helt chockad.
En kostig sak dem skrek var
"Fortsätt försvara din jävla skit tro bara, här hör ni inte hemma så STICK. Är det så jävla bra att vara kvinna under sharia så STICK DIT DÅ"
"Vad har jag försvarat? Jag väntar på bussen och har inte sagt ett ord", tänkte jag för mig själv.
Visst har jag stött på fördommar, kommentarer, hotfulla människor och så vidare på grund av min tro, men här gick två män i 35 års åldern och skrek ut en massa skit på ett sätt jag aldrig varit med om förr. Jag fattade ingenting!
Ju mer dem höll på ju argare blev jag, jag bestämde mig för att ignorera dem totalt.
Jag har ingen anledning till att börja argumentera med dem
Vad ska vi argumentera om? Att jag har en sjal på huvudet?
Jag måste ha provoserat dem genom att inte svara, inte ens titta på dem för männen tog upp små stenar och började kasta på mig. Någonstans mellan "grus" och "sten", det gjorde absolut inte ont men måttet var rågat.
Jag vände mig om och sa/ halvskrek: "Skrik och svär hur mycket ni vill, era ord betyder inte ett skit för mig! Ni är slöseri med syre... men ge fan i att röra mig eller kasta något på mig"
Killarna skrattade och fortsatte tills bussen kom, vilket var strax därpå.
Mina händer skakade av adrenalin, så arg var jag, för att inte tala om hur förvånad jag var... Varför? Islamhat eller islamofobi, fine, det finns, men det där är ju inte normalt på något sätt.
När jag sen kom hem hade en på twitter skrivit till mig och berättat att dem högerextrema hemsidan exponerat.info skrivit om mig.
Jag googlade och fick fram det, dem hade skrivit om blogginlägget endan som heter "Islam har frigjort kvinnor"
http://carolinafarraj.blogg.se/2013/...min-blogg.html
Det kommer vara omöjligt att starta upp någon facebookgrupp som fördömer stenande, i och med att islamisterna finns i bakgrunden. Det funkar inte att döpa en grupp till:
"Nej tack till stening av muslimska kvinnor - exklusive de som blivit dömda enligt sharialagar."