Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Antar att det hela handlar om någon variant av självskadebeteende. Ångesten lättar efter det att en flock med antirasister uttrycker sina sympatier, efter varje påhittat övergrepp.
Vid något tillfälle har hon uppgett sig blivit bränd med en cigarett under ett ep-anfall. Det är möjligt att hon även sysslar med mer traditionellt självskadebeteende.
Förmodligen triggar inhopp av kurdkomiker som Özz Nujen och Kawa Kawa Zolfagary konvertiten till att twittra om än mer osannolika övergrepp. Kurderna är klunsiga och halvkorkade, och saknar i stort sett förutsättningar för att förstå vad de ställer till med.
Man får hoppas att anhöriga tar itu med hennes ohälsa, samt att MSM inklusive Sveriges Radio inte ger henne mer uppmärksamhet - det är snarast skadligt för hennes tillstånd.
Självskadebeteende är det med all sannolikhet frågan om.
Fast då inställer sig frågan om CF är
medveten om att hon skadar sig själv.
Jag tror dessvärre inte det.
Allt mer tyder på att hon är ett exempel på s k Münchhausen-fenomen, d v s att hon fabulerar fritt och ohämmat för att centrera sig. Hon
har genom sitt bloggande -och av att ha gjort sig till en muslimsk konvertit med hijab!- en faktisk plats i den svenska åsikts- och mediecentrifugen.
Det är bara det, att det inte räcker för CF.
Hon vill vara i centrifugens mitt, det är tydligt.
Hon har sannolikt en neuros med ångestpålagring och hennes ångest lindras av alla hyllningar som okritiska skribenter bär fram till henne som offergåvor.
Det här "fallet" illustrerar också litet av 'Kejsarinnan är naken' och där 'flashen' då får illustrera den lille gossen i H C Andersens saga.
Självskadebeteende, javisst. Absolut!
Men t ex en anorektisk ung kvinna är visserligen någonstans medveten om att hon skadar sig, men den insikten underställs "vinsten" av att ha totalkoll på sin kropp (som hon upplever det).
Det här caset är allvarligare.
CF ser inte att hennes fabulerande inte bara skadar henne, utan skadar "Det Muslimska Samhället".
Genomsnittssvensken buntar ihop henne med andra och klokare muslimer (och med mindre av den 'extremism' än vad som kännetecknar CF).
Det finns också tecken på att CF nu börjar att kritiseras från en del av sina egna.
De inser att alla bidragsmiljoner snart kan krympa kraftigt
CF generar sig inte för att dra in sin 4-åriga dotter i denna snurr.
En mamma som på nätet planterar historier om att hon får ständiga dödshot per telefon och där hon låter dessa hot bli "bekräftade" av sitt lilla barn, får inga applåder från detta tangentbord.
Ang det av mig fetade partiet:
Kan från min diagnosfåtölj inte annat än instämma!
Kanske ringa SR-producenten Cecilia Khavar och informera henne om allt som visats här i tråden? Men som någon skrev, så är det väl obligat för en riktig producent att innan en intervju scanna nätet -och då inte minst 'flashen'!