2013-11-10, 00:51
Medlem
RaffaPancamos avatar
Alltså, det är HELT OMÖJLIGT att en så okänd mediaperson jämt och ständigt blir utsatt för än det ena, än det andra och allt är alltid spektakulärt och bottnar i att hon blir hatad för sin jävla duk.
Really?

Luktar bluff lång väg och hennes chefer borde på allvar kolla upp henne innan hon blir ett demokratiskt problem.
Att springa runt och köra en egen politisk agenda baserat på lögner är oerhört allvarligt.
Citera
2013-11-10, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Antar att det hela handlar om någon variant av självskadebeteende. Ångesten lättar efter det att en flock med antirasister uttrycker sina sympatier, efter varje påhittat övergrepp.
Vid något tillfälle har hon uppgett sig blivit bränd med en cigarett under ett ep-anfall. Det är möjligt att hon även sysslar med mer traditionellt självskadebeteende.
Förmodligen triggar inhopp av kurdkomiker som Özz Nujen och Kawa Kawa Zolfagary konvertiten till att twittra om än mer osannolika övergrepp. Kurderna är klunsiga och halvkorkade, och saknar i stort sett förutsättningar för att förstå vad de ställer till med.

Man får hoppas att anhöriga tar itu med hennes ohälsa, samt att MSM inklusive Sveriges Radio inte ger henne mer uppmärksamhet - det är snarast skadligt för hennes tillstånd.

Självskadebeteende är det med all sannolikhet frågan om.

Fast då inställer sig frågan om CF är medveten om att hon skadar sig själv.
Jag tror dessvärre inte det.
Allt mer tyder på att hon är ett exempel på s k Münchhausen-fenomen, d v s att hon fabulerar fritt och ohämmat för att centrera sig. Hon har genom sitt bloggande -och av att ha gjort sig till en muslimsk konvertit med hijab!- en faktisk plats i den svenska åsikts- och mediecentrifugen.
Det är bara det, att det inte räcker för CF.
Hon vill vara i centrifugens mitt, det är tydligt.

Hon har sannolikt en neuros med ångestpålagring och hennes ångest lindras av alla hyllningar som okritiska skribenter bär fram till henne som offergåvor.
Det här "fallet" illustrerar också litet av 'Kejsarinnan är naken' och där 'flashen' då får illustrera den lille gossen i H C Andersens saga.

Självskadebeteende, javisst. Absolut!
Men t ex en anorektisk ung kvinna är visserligen någonstans medveten om att hon skadar sig, men den insikten underställs "vinsten" av att ha totalkoll på sin kropp (som hon upplever det).

Det här caset är allvarligare.
CF ser inte att hennes fabulerande inte bara skadar henne, utan skadar "Det Muslimska Samhället".
Genomsnittssvensken buntar ihop henne med andra och klokare muslimer (och med mindre av den 'extremism' än vad som kännetecknar CF).
Det finns också tecken på att CF nu börjar att kritiseras från en del av sina egna.
De inser att alla bidragsmiljoner snart kan krympa kraftigt

CF generar sig inte för att dra in sin 4-åriga dotter i denna snurr.
En mamma som på nätet planterar historier om att hon får ständiga dödshot per telefon och där hon låter dessa hot bli "bekräftade" av sitt lilla barn, får inga applåder från detta tangentbord.

Ang det av mig fetade partiet:
Kan från min diagnosfåtölj inte annat än instämma!

Kanske ringa SR-producenten Cecilia Khavar och informera henne om allt som visats här i tråden? Men som någon skrev, så är det väl obligat för en riktig producent att innan en intervju scanna nätet -och då inte minst 'flashen'!
Senast redigerad av Enzenn 2013-11-10 kl. 07:44.
Citera
2013-11-10, 08:02
Medlem
Jesusgudssons avatar
"Carolina Farraj‏@Carolinafarraj
Jag är en skam för Sverige! Ping @Magnusbetner och @Soranismail pic.twitter.com/7fQLysJYEq"

https://twitter.com/Carolinafarraj/s...428352/photo/1

Någon har skrivit att hon är en skam för svenskar. Visst, onödigt men i sammanganget får det nog anses vara ganska tamt.

Det intressanta är att nu när hon äntligen kan visa upp något konkret så kan hon inte hålla på den. Ut fort som fan på twitter med det. Att kl var 3-4 på natten spelar ingen roll. Att hon pingar Magnus Betner och Soran Ismail dessutom är lite kul. Man kan undra varför.. Bara jag som får intrycket att CF tyckte detta var spännande?
Citera
2013-11-10, 09:24
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusgudsson
Jag är en skam för Sverige! Ping @Magnusbetner och @Soranismail pic.twitter.com/7fQLysJYEq"

Någon har skrivit att hon är en skam för svenskar. Visst, onödigt men i sammanganget får det nog anses vara ganska tamt.

Det intressanta är att nu när hon äntligen kan visa upp något konkret så kan hon inte hålla på den. Ut fort som fan på twitter med det. Att kl var 3-4 på natten spelar ingen roll. Att hon pingar Magnus Betner och Soran Ismail dessutom är lite kul. Man kan undra varför.. Bara jag som får intrycket att CF tyckte detta var spännande?
Det anknyter på något underligt sätt till Ismail och Betnérs show med samma namn:
http://roaproduktion.se/nyheter/turn...magnus-betner/

Antagligen inte den typ av uppmärksamhet de vill ha...
Citera
2013-11-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Även hot om att knulla någon känns mer utländskt än svenskt. Jag har aldrig hört en svensk man hota med knulla som straff, medan det är en favoritkommentar från MENA att knulla saker hit och dit och din mamma.
Kan hon inte komma på något bättre? Om hon påstått att en gubbe tyst väst "jävla påskkärring" till henne hade jag gått på det. Kanske.
På samma sätt så gapade gärningsmannen som startade hela denna tråd "Hijab!" till offret när han dunkade henne i bilen. Hijab, ett ord jag inte kan minnas att jag ens hört tidigare. Vilken mupp som helst hade väl skrikit "slöja" istället?
Citera
2013-11-10, 14:12
Bannlyst
Det var ett namn bland kommentarerna på Carolina Farrajs Facebook (8 nov) som låg och gnagde långt bak i mitt medvetande.. hmm..?
Det här:

<Anna-Lena Walmsley Åh, fina Carolina! Du är så smart och modig. Du gör mig stolt och glad. Kram!
för 11 timmar sedan via mobil>

Jag visste att det här var ett namn jag hade hört... hmm..?

YES!
Ytterligare en SR-reporter inringad!

Hur kan en statsanställd 43-årig SR-kvinna uttrycka sig som vore hon en tonåring?
Cit: "Du är så smart och modig. Du gör mig så stolt och glad."

En journalist som vill kalla sig grävande har nu fått grävjobbet gratis gjort av folket på Flashback.
Nu är bara frågan om Anna-Lena Walmsley vill bli av med oskulden/okunnigheten?

Någon som vill kontakta henne?
Citera
2013-11-10, 15:02
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Hur kan en statsanställd 43-årig SR-kvinna uttrycka sig som vore hon en tonåring? Cit: "Du är så smart och modig. Du gör mig så stolt och glad."

Bra grävt och jag kan bara hålla med. Hon låter som en tonårig Ung Vänster-medlem, vilket förmodligen speglar hennes mentala tillstånd rätt bra.
Citera
2013-11-10, 15:24
Medlem
Herostratoss avatar
De svenska häxprocesserna på 1600-talet hade Johan Johansson Grijs, hijabfjantarna har Carolina Farraj. Tvivlar dock på att Farraj kommer att sluta som Grijs. Hon verkar dock ha en fantasi i samma klass.
Citera
2013-11-10, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusgudsson

Notera!
Carolina Farraj kan inte ens korrekt citera påhoppen hon hänvisar till.

Signaturen 'eefefefefef'(nånting sånt) skrev "du är en skam för svenskar."
Men CF skriver "Jag är en skam för Sverige!" när hon skall återge påhoppet.
Det är inte riktigt samma sak.

Jag hade egentligen inte tänkt slå ned på denna diskrepans, men varför skall jag vara generös och bara blunda och vara tyst, när någon mitt framför mina ögon begår upprepade våldtäkter på Verkligheten?
Senast redigerad av Enzenn 2013-11-10 kl. 15:53.
Citera
2013-11-10, 18:31
Medlem
BoyGoneBads avatar
Fast kom igen nu...

CF är ju egentligen helt ointressant. Nästan som en decoy utskickad av islamisterna.
Något som får folk att skriva här om hennes fantasier istället för om dom hardcore-
islamister som fortfarande rör sig i bidragslotteriet där dom kammar hem vinst på vinst.

Att på allvar tro att någon i media, grävande eller inte, skulle ta kommentarerna i denna
tråd som något annat än det näthat CF anser sig utsatt för är en villfarelse.

Så med risk för att trampa någon på tårna här; skit i Carolina Faraj. Hon är helt betydelselös
i det stora hela. There are lots of bigger fishes to fry.

Och ja, jag vet. Jag är inte den som direkt bidrar till något nytt i tråden. Men jag uppskattar
verkligen det genuina grävande som många har gjort. Och jag misstänker att jag knappast
är ensam om att göra det. Tror nog att både en och flera människor som faktiskt sitter
i positioner som handhar dessa bidrag och dessa människor läser här och har fått sig några
nya infallsvinklar.

Kopplingarna till extremister som har publicerats i denna tråd både förfärar och förvånar.
Är verkligen Omar och Musa et al så dumma att dom tror att dom kommer undan med
dessa åsikter och kopplingar utan att det ska märkas? Bara för att dom ylar "islamofobi"?
Citera
2013-11-10, 19:35
Bannlyst
Fast kom igen nu...

Jag svarar här, för jag är en av skribenterna som har kikat litet extra på Carolina Moberg Farraj.
Att jag går i svaromål beror inte på att jag är ömtåad, utan för att jag gärna öppet delger min strategi.

Rashid Musa och hans entourage av olika valörer och kulörer har ju av tråden kunnat visas vara förmögna att hålla sig under radarn och därför slippa att bli granskade.
En sak till:
Hans gäng (jag skriver så för enkelhetens skull) är ju färgade -på mer än ett sätt.
Det har ju här gång på gång kommit upp hur PK-filtret slår till när msm egentligen borde ha vaknat/reagerat.
Det kan inte uteslutas att den mörkare hudfärgen inte bara skyddar mot UV-strålning, utan att den också skyddar mot strålkastarljus

Msm har ju inte hittills varit villiga att titta på alla bidragsmiljoner som tråden vaskat fram.
PK-filtret?
Jag tror det.

Men Carolina Farraj har bara ett skydd mot granskning i strålkastarsken och det är att hon är kvinna. Det är möjligt att jag underskattar den feministiska systerskapheten, men min tanke är att om flashen på ett övertygande sätt kan visa att CF är en "bluff", så borde det kunna rendera i att msm lättare vågar sig fram och nosa på bytet.

Kanske tänker jag fel, men det är uppenbart att vi inte sett t ex Rashid Musa nagelfaras i msm.
Antingen har vi inte grävt tillräckligt, eller så har vi grävt alldeles för djupt redan och msm vill inte riskera att få besök av svarta fanor på sina redaktioner.

Edit:
Jag vill inte verka grinig, men om jag får hänvisa till trådens rubrik, så ser jag inte att en närmare kontroll av CF är utanför ämnet.
I så fall är ju en stor del av grävandet som skett kring bidragsmiljonerna OffT, men jag vill för all del inte att det skall brytas ut fler trådar härifrån.

"Slöj-misshandeln" försvarar sin position.
Jag försvarar min.
Senast redigerad av Enzenn 2013-11-10 kl. 19:46.
Citera
2013-11-10, 20:30
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Fast kom igen nu...

Jag svarar här, för jag är en av skribenterna som har kikat litet extra på Carolina Moberg Farraj.
Att jag går i svaromål beror inte på att jag är ömtåad, utan för att jag gärna öppet delger min strategi.

Rashid Musa och hans entourage av olika valörer och kulörer har ju av tråden kunnat visas vara förmögna att hålla sig under radarn och därför slippa att bli granskade.
En sak till:
Hans gäng (jag skriver så för enkelhetens skull) är ju färgade -på mer än ett sätt.
Det har ju här gång på gång kommit upp hur PK-filtret slår till när msm egentligen borde ha vaknat/reagerat.
Det kan inte uteslutas att den mörkare hudfärgen inte bara skyddar mot UV-strålning, utan att den också skyddar mot strålkastarljus

Msm har ju inte hittills varit villiga att titta på alla bidragsmiljoner som tråden vaskat fram.
PK-filtret?
Jag tror det.

Men Carolina Farraj har bara ett skydd mot granskning i strålkastarsken och det är att hon är kvinna. Det är möjligt att jag underskattar den feministiska systerskapheten, men min tanke är att om flashen på ett övertygande sätt kan visa att CF är en "bluff", så borde det kunna rendera i att msm lättare vågar sig fram och nosa på bytet.

Kanske tänker jag fel, men det är uppenbart att vi inte sett t ex Rashid Musa nagelfaras i msm.
Antingen har vi inte grävt tillräckligt, eller så har vi grävt alldeles för djupt redan och msm vill inte riskera att få besök av svarta fanor på sina redaktioner.

Edit:
Jag vill inte verka grinig, men om jag får hänvisa till trådens rubrik, så ser jag inte att en närmare kontroll av CF är utanför ämnet.
I så fall är ju en stor del av grävandet som skett kring bidragsmiljonerna OffT, men jag vill för all del inte att det skall brytas ut fler trådar härifrån.

"Slöj-misshandeln" försvarar sin position.
Jag försvarar min.

Jag förstår hur du menar.

Mitt inlägg var inte egentligen menat som kritik och faktiskt inte ALLS som något
försök till OT-beskyllning. Denna tråd har spretat åt alla möjliga håll med den
behållningen att det avslöjat mycket.

Att CF är kvinna spelar ingen roll i sammanhanget så länge hon är muslim.
Som kvinna med konstiga berättelser skulle hon nog nagelfaras rätt grundligt,
som muslim.... not so much.

Att någon muslim som inte faktiskt har dömts för något kommer att nagelfaras
är om att be om ett mirakel. It wont happen. Och är dom dömda för något så
hamnar det i några artiklar för att sedan glömmas fortare än kvickt.

Idag finns det tyvärr inget, säger det igen, INGET som skulle kunna få msm att
ta upp det som grävs fram i denna tråd. Enskilda skribenter i debattartiklar, ja.
Artikelscoop, aldrig i helvetet.

Dom lever i en annan värld. A World of never ending happiness.... Ända tills dom
får till en intervju med Jimmie Åkesson och sitter och nästan studsar på stolen
för att dom är så ivriga att få klämma till honom. DÅ är det något som är dumt
och dåligt och som måste bekämpas.

När t o m IOGT-NTO ger sig in i kritiken av SD... tja vad ska man säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in