2013-11-09, 09:18
Medlem
JumpingJacks avatar
En påstådd slöjattack i Frankrike som avslutades med våldtäkt, där offret nu erkänt att hon hittat på:

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...ee-a-menti.php

I det här fallet påstod hon att hon först blev överfallen av tre män i en park som slet av henne slöjan och våldtog henne. En månad senare påstod hon att hon blev sexuellt antastad på ett tåg. Nu erkänner hon att hon blåljugit om allt.

Just sayin.

Översättning av artikeln här:
http://vladtepesblog.com/2013/11/08/...girl-has-lied/
Senast redigerad av JumpingJack 2013-11-09 kl. 09:21.
Citera
2013-11-09, 11:58
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
"Stenkastning" mot hijabist lät bekant och mycket riktigt fanns det ett fall 2011 som bevakades av Niklas Orrenius och Kenan Habul.

Orrenius artiklar har ett uppenbart politiskt motiv då han attackerar SD mitt i skildringen av tonåringarnas påstådda stenkastning mot Malyum Salah Hashi i Tomelilla.

Samma artikel återpubliceras (är inte det lite anmärkningsvärt i sig?) i Expressen av Orrenius men nu med den mer laddade rubriken "Malyum lever i hatets Sverige".

Påståendet om att hijabattacker är "vardag för muslimska kvinnor" förekom ju frekvent under hijabuppropet - satte Orrenius kanske tonen redan då?
I artiklarna pressar Orrenius en polisman i Tomelilla om varför polisen valde att lägga ner förundersökningen - ett 'avslöjande' i klassisk orreniusk stil. Han citerar även Mattias Gardell (förstås).
Det här är inte journalistisk utan ren politisk propaganda där Rosengård utmålas som ett idealområde och Limhamn som otryggt och där obelagda hijabattacker används som argument mot SD.

Kenan Habul rycker ut:

Den som vill kan gräva i om det blev någon återupptagen förundersökning. Jag hittade inget vid en snabb sökning men det hindrade tydligen inte Rashid Musa att i SUM-bladet koppla ihop Tomelilla-fallet med Breivik.

http://www.scribd.com/doc/66560937/SUM-Bladet

Det är möjligt att Hashi blev trakasserad, hennes story verkar mer sannolik än de aktuella påstådda hijabattackerna, men det är ändå motbjudande hur Orrenius genast använder hennes berättelse för sin egen politiska agenda. (Hijabutspelen i media kanske följer SDs framgångar - ser vi ett mönster och vad ska komma härnäst nu när SD sätter nya rekord i opinionsmätningarna?)

Tanken slog mig att det var Tomelilla Farraj syftade på första gången hon nämnde stenande av hijabkvinnor och att hon i sin personlighetsstörda värld sedan gjorde händelsen till sin.

Rashid Musa rekommenderar för övrigt idag en text av Nabila Abdul Fattah som har sett Khemiris pjäs "Jag ringer mina bröder".

Hon kommer att bli en strålande förebild för barnen i sin nya befattning.
Inte nog med att hon tar sig friheten att kalla den säkert krampaktigt politisk korrekta publiken, (vem annars skulle frivilligt se Khemiris pekoral?), för "blonda jävlar", hon försöker dessutom pådyvla oss någon sorts skuld för att hon kände sig obekväm som muslim efter självmordsbombarens dåd.
Finns det inga jävla gränser för offerretoriken?

"Jag ringer mina bröder" blir ju dessutom lite parodiskt i Nabilas fall med tanke på att hennes bror förekom i säkerhetspolisens utredningar av kretsarna kring Bellevuemoskén.
Jag arbetar och umgås med muslimer och har träffat mängder av muslimer genom åren och ingen av dem har någonsin fått besök av SÄPO. Det är ingen slump att man får det. Hennes nya arbetsgivare kanske borde fundera över den aspekten.

Nabila ska alltså för de "blonda jävlarnas" skattepengar sprida sitt hat mot Sverige och svenskarna i förortens etniska enklaver där kriminella nätverk och extremister använder just den retoriken för att värva desillusionerade unga män.
Vems briljanta idé var det egentligen att anställa Nabila?
Den så kallade stenkastningen i Tomelilla minns jag väldigt väl. Bilden som kablades ut var skev på många sätt. Jag har ett antal bekanta i trakten som berättade samma sak allihop: det rörde sig om ett gäng glin till småligister som trakasserade ett antal människor genom att kasta saker efter dem. Hashi var bara en av dem men det var bara henne tidningarna berättade om, givetvis för annars hade man inte kunnat framkalla bilden av rasism och "det är bara för att jag är muslim". Det anordnades fackeltåg till försvar för Hashi och hennes rätt att gå oantastad. Men inte de andras
Det är nog ganska typiskt för hur det går till när det för en gångs skull faktiskt har hänt något. Jag tror att en lokaltidning nämnde i förbigående att det var många som råkat ut för gänget men det var dödstyst om det i andra media. Så visst var det renodlad propaganda.
Citera
2013-11-09, 12:20
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
ETC:s Sara Abdollahi beskriver idag stening av stackars muslimsk kvinna:

http://www.etc.se/kronika/rasismen-k...e-skamtas-bort

Är det en okänd kvinna som blivit stenad? Det kan väl inte vara Carolina Farraj som man ännu en gång försöker bygga upp en artikel kring? Kan det vara så illa att man återigen lyssnat på skojaren Farraj?
Svaret är tyvärr att det ännu en gång handlar om Farraj.

I artikeln uppger inte Sara Abdollahi av någon anledning att det rör sig om den konverterade mytomanen Carolina Farraj. På twitter framgår det dock att det återigen är Carolina Farraj som är den person som säger sig ha blivit utsatt, och som skildras i ETC:s artikel:

Farraj har tidigare uppgett att dramat utspelats vid bussterminalen vid Nacka Forum. Det är en minst sagt förvånande plats att bli stenad på, det är ett kort avstånd från Nacka Forum till terminalen och såvitt jag vet nästan alltid fullt med folk som väntar på bussarna. Men Farraj verkar aldrig anmäla brotten hon säger sig utsättas för, några vittnen verkar inte finnas.
Från en tidigare tweet:

Det finns nu tydligen även muslimer som fått nog av Farraj, hon har blivit beskylld för att vara en kaffer, en dålig muslim.
Kan det vara islamisterna i #hijabuppropet, som börjar inse att Farraj skämmer ut muslimer å det grövsta med sina uppdiktade överfall och kränkningar?
https://www.facebook.com/carolina.fa...52048689404187

Denna totala brist på källkritik är skrämmande. Om man inte behöver några som helst belägg för påstådda brottsfall för att få sina artiklar publicerade kommer den redan extremt vinklade msm att övergå i ren propaganda helt utan verklighetsförankring. Det är en sak att rapportera vinklat men en annan att använda fiktiva händelser som underlag för krönikor och reportage.
Det är ingen nyhet för dem som läser här men jag blir mörkrädd när jag tänker på alla aningslösa personer som ser sådana falsarium som gripande verklighetsskildringar (och drar på sig en hijab).

Men har Farraj blivit kallad "kaffer" (=otrogen)?
Personer som använder det uttrycket är i regel rätt hardcore, (som du säkert vet Batuta), det är t.ex. tabu i det "muslimska civilsamhället" (officiellt) eftersom det är så nedsättande och förknippat med extremism/terrorism. Det är onekligen intressant om CF har fått det tillmälet, det måste svida för någon som byggt sin pseudoidentitet på att tillhöra Ummah.

Att CF skämmer ut islamisterna och saboterar de senares strategiska mediehantering märktes i den twitterkonversation mellan CF och Cherin Awad som jag citerade ovan. CF går för långt med sina nidbilder av "vita mäns islamofobi" och extremistvurmaren Awad tänker säkert på sin fina relation till SR och känner sig nödgad att släta över CFs utspel.

https://www.flashback.org/sp45395593

Det hade varit roligt om CF var en infiltratör som drev islamisternas retorik till sin absurda spets för att slå split och söndra inifrån men hon är sannolikt tyvärr bara personlighetsstörd. Effekten kan dock bli densamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Carolina Farrajs Facebook (ca 8 tim sedan).
CF publicerar/planterar nedanstående text som hon påstår att hon skulle fått som mail:

Någon här i tråden som mött denne 'Mållgan'?

Men nog får CF napp, må ni tro!
CF får beröm och uppskattning.

'Mållgan' får hyllningar för att han är såå modig och visar sin ynklighet, men också sin styrka -genom att lyfta fram CF:s stora och fantastiska förtjänster som "festpsykoanalytiker" och hylla hennes öppna brev till Jimmie Åkesson.

Jag mår mest illa.

Det finns inte en man med den påstådda bakgrunden som skulle skriva ett sådant brev, CF har uppenbarligen inte ens vett att ändra stil/upplägg när hon fejkar beundrarbrev till sig själv. Något annat kan det inte vara. Sannolikt ser vi här ytterligare en dimension av galenskap.
Det är ändå en sorts poetisk rättvisa att de skrupellösa islamisterna har fått en tokkonvertit på halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
En påstådd slöjattack i Frankrike som avslutades med våldtäkt, där offret nu erkänt att hon hittat på:

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...ee-a-menti.php

I det här fallet påstod hon att hon först blev överfallen av tre män i en park som slet av henne slöjan och våldtog henne. En månad senare påstod hon att hon blev sexuellt antastad på ett tåg. Nu erkänner hon att hon blåljugit om allt.

Just sayin.

Översättning av artikeln här:
http://vladtepesblog.com/2013/11/08/...girl-has-lied/

Där ser man. Det är inte alla som fixar att fejka sig igenom en hel förundersökning. Det är förstås skälet till att CF inte polisanmäler, hon kan ju inte ens hålla reda på sina egna lögner när hon får producera dem fritt.

Islamisterna är som bekant inte den enda extremistiska rörelse som fabricerar händelser i propagandasyfte men det är den enda rörelse vars falsarium aldrig granskas kritiskt av media utan framställs som sanningar utan belägg. Det kommer att straffa sig på sikt precis som i det franska fallet.
Senast redigerad av Vimur 2013-11-09 kl. 12:31.
Citera
2013-11-09, 12:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusgudsson
Just det här med stenkastning gör mig oerhört misstänksam. Det känns lite som projicering. Ungefär som den där mjölkattacken i forserum. Stenkastning sker i förorter och i mellanöstern. Jag har aldrig under hela min uppväxt, då jag bodde i ett lite ruffigare men helsvenskt område, sett att stenkastning varit en sak man skulle ta till vid bråk mellan t.ex två olika "gäng". De enda bråk jag själv bevittnat var typiska rallarslagsmål där det var över när den första åkte i marken. Varför skulle ett gäng pursvenska rasistiska bonnajävlar helt plötsligt ta upp stenar och kasta? Har aldrig hört talas om något liknande innan hijabfallet.
Nu vill jag ju inte påstå att någon ljuger, men det är ju vanligt att när man just ljuger gör det utifrån sina egna kulturella referensramar. Om t ex en arab skulle påstå att han blivit överfallen av en hord nazister som skrek att de skulle knulla hans mamma och slog honom med sina skor så skulle det för honom vara en hemsk beskrivning men för oss icke-araber skulle det vara skrattretande och inte trovärdigt alls.

Tycker att man ser lite samma tendenser i dessa slöj- och muslimattacker.
Citera
2013-11-09, 12:49
Medlem
Jesusgudssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nu vill jag ju inte påstå att någon ljuger, men det är ju vanligt att när man just ljuger gör det utifrån sina egna kulturella referensramar. Om t ex en arab skulle påstå att han blivit överfallen av en hord nazister som skrek att de skulle knulla hans mamma och slog honom med sina skor så skulle det för honom vara en hemsk beskrivning men för oss icke-araber skulle det vara skrattretande och inte trovärdigt alls.

Tycker att man ser lite samma tendenser i dessa slöj- och muslimattacker.

Tack, du beskrev ungefär det jag försökte säga men inte riktigt fick fram tydligt nog.

När jag skrev om stenkastning och projicering menade jag givetvis att det är ett kulturellt sätt att bedriva rättvisa i många muslimska samhällen. Jag kan tänka mig att det är oerhört förnedrande att få stenar kastade efter sig eftersom det är något syndare och kriminella straffas med. Det har ett symbolvärde på ett sätt som inte en svensk skulle reagera på.

Därför har jag väldigt svårt att köpa sådana storys. Att sedan läsa det där mejlet från den ångerfulla raggaren som blev uppläxad och tackade för det 8-9 år senare gör det ganska solklart i min mening. Hon verkar vara en människa som tyvärr inte mår så bra och kanske känner sig ensam. Lite snabb "kärlek" från twittereliten triggar henne att hela tiden ta det ett steg längre.
Senast redigerad av Jesusgudsson 2013-11-09 kl. 12:53.
Citera
2013-11-09, 12:52
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Den så kallade stenkastningen i Tomelilla minns jag väldigt väl. Bilden som kablades ut var skev på många sätt. Jag har ett antal bekanta i trakten som berättade samma sak allihop: det rörde sig om ett gäng glin till småligister som trakasserade ett antal människor genom att kasta saker efter dem. Hashi var bara en av dem men det var bara henne tidningarna berättade om, givetvis för annars hade man inte kunnat framkalla bilden av rasism och "det är bara för att jag är muslim". Det anordnades fackeltåg till försvar för Hashi och hennes rätt att gå oantastad. Men inte de andras
Det är nog ganska typiskt för hur det går till när det för en gångs skull faktiskt har hänt något. Jag tror att en lokaltidning nämnde i förbigående att det var många som råkat ut för gänget men det var dödstyst om det i andra media. Så visst var det renodlad propaganda.

Exakt, det var därför jag tänkte att Hashis story var mer trovärdig men inte som hijabattack utan som ett utslag av tonårsidioti med godtyckliga offer.
Det gör inte saken bättre, skitungarna hade säkert behövt en uppläxning på polisstationen, och det är möjligt att de kommenterade hennes slöja, (pubertala tonåringar kommenterar allt som sticker ut), men att som Orrenius utmåla händelsen som att utslag av muslimhatet i Sverige orsakat av SDs framgångar är enbart löjeväckande.

Visst är det så det går till när något verkligen händer. Orrenius såg propagandapotentialen, precis som med romregistren, och då är det irrelevant hur det faktiskt förhåller sig. Om det förekommer kritisk granskning i efterhand eller en allmän nyansering av händelsen så får det förstås inget medieutrymme och propagandatolkningen omvandlas med tiden till sanning.
Senast redigerad av Vimur 2013-11-09 kl. 12:54.
Citera
2013-11-09, 13:27
Medlem
RaffaPancamos avatar
Jag tänker så här:
Ponera att alla dessa slöjattacker är rent hitte-på. Systematiskt.
Blir inte det satans kontraproduktivt för mussarna?
Direkt ett par påhittade fall blir avslöjade kommer ju rättsväsendet att dra öronen åt sig.

Den som skriker varg osv...
Citera
2013-11-09, 16:55
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Men har Farraj blivit kallad "kaffer" (=otrogen)?
Personer som använder det uttrycket är i regel rätt hardcore, (som du säkert vet Batuta), det är t.ex. tabu i det "muslimska civilsamhället" (officiellt) eftersom det är så nedsättande och förknippat med extremism/terrorism. Det är onekligen intressant om CF har fått det tillmälet, det måste svida för någon som byggt sin pseudoidentitet på att tillhöra Ummah.

Jag visste inte ens att det fanns ett arabiskt ord som skrevs eller uttalades kaffer.
Trodde det var vita sydafrikaner som använde det som ordet "nigger" ungefär.

´Fast det kanske finns någon form av släktskap där...

Eller så var det en Sydafrikan som kallade faraj för nigger.

Är det inte kuffar hon far efter?
Citera
2013-11-09, 17:08
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nej, rör sig om helt nya hallucinationer från Carolina Farraj.

Det är ETC-krönikören Sara Abdollahi ( kollega med ETC-krönikören Nabila ) som tar upp att Carolina Farraj har blivit stenad. Carolina Farraj instämmer, och påstår sig ha blivit stenad vid bussterminalen utanför Nacka Forum:

Att Sveriges Radio anlitar den uppenbart psykiskt sjuka Carolina Farraj som någon form av hijabexpert, är minst sagt märkligt.

Vad var det för stenar som de slängde på henne på bussterminalen på Nacka forum undrar jag. De enda stenar som jag kan se på bild är sådana stora runda som sitter fast i marken. Jag tvivlar på att någon bryter loss en sten stor som en tegelsten för att hiva efter någon faktiskt, även om hon skulle råka ha slöja på sig. Några andra stenar kan jag inte se på stället när jag kollar på Hitta.se.
Innan Farraj börjar ljuga kanske hon kan kolla upp om hennes lögner ens är trovärdiga.

Bor någon i närheten av Nacka forum så att ni själva kan kolla vad det finns för möjligheter att få tag på sten av lagom storlek vid bussterminalen?
Citera
2013-11-09, 18:18
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag visste inte ens att det fanns ett arabiskt ord som skrevs eller uttalades kaffer.
Trodde det var vita sydafrikaner som använde det som ordet "nigger" ungefär.

´Fast det kanske finns någon form av släktskap där...

Eller så var det en Sydafrikan som kallade faraj för nigger.

Är det inte kuffar hon far efter?

Jag tror att hon menar kuffar som också kan skrivas kafir/kaffir när det avser en person. Vokalerna i och e kan blandas ihop när man transkriberar arabiska, (arabisktalande har t.ex. ofta svårt att skilja på de vokalljuden när de pratar svenska eftersom man inte gör den åtskillnaden i arabiskan), så CF avsåg antagligen "kaffir", särskilt med tanke på att hon hävdade att hon kritiserades av muslimer.
Citat:
Generally the word kafir means 'unbeliever' and it is not meant as a derogatory label (unless it is used against Muslims by another Muslim). Of course, there are different levels of Kufur (disbelief) so although a person may be correctly identified as a kafir, that person is not kafir in the strongest sense of the word. Absolute kufur is the denial of God.
http://www.islamic-dictionary.com/index.php?word=kafir

Det vore märkligt om någon kallade CF "kaffer" i den sydafrikanska bemärkelsen men fan vet vad som händer i CFs parallella universum.
Senast redigerad av Vimur 2013-11-09 kl. 18:22.
Citera
2013-11-09, 19:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det finns inte en man med den påstådda bakgrunden som skulle skriva ett sådant brev, CF har uppenbarligen inte ens vett att ändra stil/upplägg när hon fejkar beundrarbrev till sig själv. Något annat kan det inte vara. Sannolikt ser vi här ytterligare en dimension av galenskap.
Det är ändå en sorts poetisk rättvisa att de skrupellösa islamisterna har fått en tokkonvertit på halsen.

Nej, inte heller när hon fejkar hotbreven:
Citat:
Carolina Farraj ‏@Carolinafarraj 2h
"Du har angripit våran Jimmie i ditt respektlösa mejl, du förtjänar inte att leva!"
Känns lite "all makt åt Tengil" över det här nu!

"Våran Jimmie". Allvarligt?

Nu KAN det naturligtvis inte uteslutas att det finns någon SD:are som uttrycker sig så. MEN i mina öron låter det mer som om att någon försöker sig på att formulera sig som hon tror att någon med lägre utbildning/SD:are skulle ha skrivit ett hot.

Jag lutar helt enkelt åt att hotet snarare är undertecknat CF än SD.

En del börjar dock tröttna - i alla fall en som drabbats av Farraj by proxy:
Citat:
Kommer RT-blocka alla som RTar in @carolinafarraj i mitt flöde? Självupptagenhet i den koncentrationen är ohälsosam

Carolina Farraj deklamerar dock att den som hotar henne hotar yttrandefriheten:
Citat:
det är inte självupptaget att berätta hur allas våran yttrandefrihet hotas när man bli mordhotad pga sina åsikter. Suck!

... och den uppmärksamme noterar här att hon åter igen använder ordet "våran", precis som när hon formulerade "hotet" till sig själv.

Vilken patologisk liten fåntratt hon är.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-11-09 kl. 19:52.
Citera
2013-11-09, 20:50
Medlem
Tror inte den här Farrajhallucinationen har varit med i tråden. Som vanligt sexuella fantasier med våldsinslag, blandat med religiös symbolik i form av en hijab. Det hela ska av allt att döma ägt rum under morgontrafiken, då passagerarna läser Metro.
Citat:
@Carolinafarraj
Ett tillfälle på bussen. En man skriker åt mig: "ta av dig den där jävla sjalen innan jag munknullar dig tills du kvävs"
#hijabuppropet

1:52 E.M. - 19 aug 13
Kan Man Förändra? ‏@KanManForandra aug 19
@Carolinafarraj Men hjälp! Hoppas någon i närheten sa åt honom att hålla käften. Fast troligen inte ...

Carolina Farraj ‏@Carolinafarraj aug 19
@KanManForandra nope... Tystnad bakom Meterotidningarna
https://twitter.com/Carolinafarraj/s...62469494423552

Här knäcker Farraj näsan på en "blond snubbe från Göteborg" under ett våldtäktsförsök:

Citat:
‏@Carolinafarraj
Ni vet hur det är... Jag var inte sugen på ett ligg och han var inte sugen på ett nej så det fick bli en bruten näsa för hans del

Svenne Banan ‏@SvenneBanan1963 juli 9
@Carolinafarraj @FinkenFuckers Bra att du tar hand om arab gubben hårt.Är du på väg att konvertera tillbaks?

Carolina Farraj ‏@Carolinafarraj juli 9
@SvenneBanan1963 @FinkenFuckers är du störd? Det var en blond snubbe från Göteborg! #facepalm
https://twitter.com/Carolinafarraj/s...64419231031296
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in