Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-08, 16:43
Medlem
QkNNs avatar
Jag gjorde ett IQ test, fick 135 och det var tydligen bättre än 98.2% av alla som gjort det. var flera 100 000. Folk verkar vara mycket osmarta i vissa länder alltså.

Det gick att se snitt iqt i alla länder. och i vissa hade dom snitt på så lågt som 60 IQ...

känns lite smått retarded att ha 60 iq alltså..
Citera
2013-11-08, 19:47
Medlem
grillbesticks avatar
http://oi41.tinypic.com/jiden9.jpg

Framgår inte hur mycket jag svarade rätt på. Men det kändes som om jag gjorde nått fel på någon av de sista frågorna.
Citera
2013-11-08, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghettoromantiker
alla utom den sista.
det vet jag inte om man fick reda på.
131 eller högre.
det högsta är 135 eller uppåt, ja. vill man veta exakt får man gå till psykolog.

Varför svarade du inte på sista?
Citera
2013-11-08, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K153
Gjorde testet för några veckor sedan.
Svarade på alla, kommer ej ihåg hur många rätt.
Fick 124

Kommer ej ihåg? Fick du inte det på papper?
Citera
2013-11-09, 10:45
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gypsy
Jag gjorde Mensas IQ test för 2 veckor sedan och skulle vilja ställa några frågor till er som gjort testet.

Hur många av de 45 frågorna svarade ni på?
Hur många rätt hade ni?
Vad blev ert resultat?

Är det högsta man kan få 135+? Alltså att det inte står om man har högre utan det står bara 135+...?
Anses några uppgifter vara svårare eller enklare, eller är de likvärdiga?

Jag svarade på alla frågorna, och hade 2 fel om jag inte missminner mig. Sen har jag för mig att de Ja registrerade tiden när du var färdigt, sen om det påverkade resultatet eller ej, minns jag inte.

Ja på Mensas test kan du bara få "135 eller högre" då det är ointressant om du har en IQ på över 135.

Edit: Vi pratar väl om Mensas övervakade prov? Inte det man gör på internet väl?
Citera
2013-11-09, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Jag svarade på alla frågorna, och hade 2 fel om jag inte missminner mig. Sen har jag för mig att de Ja registrerade tiden när du var färdigt, sen om det påverkade resultatet eller ej, minns jag inte.

Ja på Mensas test kan du bara få "135 eller högre" då det är ointressant om du har en IQ på över 135.

Edit: Vi pratar väl om Mensas övervakade prov? Inte det man gör på internet väl?

Var det många som blev klara innan tiden var ute? Det luktar lögn om d itt inlägg
Citera
2013-11-09, 13:38
Medlem
Tomatos avatar
Jag har inte gjort testet sedan -98 och då graderades det även över 135.
Citera
2013-11-09, 13:43
Medlem
Citat:

Nej, tiden klockas inte för varje deltagare på det prov som Svenska Mensa använder utan 20 min gäller för alla och hänsyn tas inte till ifall man avslutar i förtid.
Citera
2013-11-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har inte gjort testet sedan -98 och då graderades det även över 135.

Bytt till FRT numera (A eller B)och max man kan å på det är 135+.
Citera
2013-11-09, 15:24
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:

Varför är det ointressant med en IQ över 135? det borde ju rimligen bli mer intressant ju längre ifrån medel man kommer. extrema ytterligheter torde ju vara det som är intressant, jämför en man på drygt 190cm eller över 210cm vilket är mest intressant?
Senast redigerad av hashish-boy 2013-11-09 kl. 15:28.
Citera
2013-11-09, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Varför är det ointressant med en IQ över 135? det borde ju rimligen bli mer intressant ju längre ifrån medel man kommer. extrema ytterligheter torde ju vara det som är intressant, jämför en man på drygt 190cm eller över 210cm vilket är mest intressant?

Jag misstänker att han inte talar ett ord sanning. Vill minnas att mensa motiverar det med att det är svårt att mäta så höga resultat. Det kan ju också vara så att provet ej är anpassat för att mäta så högt. Tänk kvalhöjden i höjdhoppning - ribban läggs inte högre än vad som krävs för att klara kravet.
Citera
2013-11-09, 19:25
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Jag misstänker att han inte talar ett ord sanning. Vill minnas att mensa motiverar det med att det är svårt att mäta så höga resultat. Det kan ju också vara så att provet ej är anpassat för att mäta så högt. Tänk kvalhöjden i höjdhoppning - ribban läggs inte högre än vad som krävs för att klara kravet.

Något sånt är det ja, tror även det har att göra med praktiska skäl att inte mäta för högt. Sen har man valt att ge samma resultat på 42-45rätt för att undvika ceiling effect, kommer inte exakt ihåg vad det betydde men kortfattat så kan nog säga att det är bättre med ett trubbigt men rätt resultat än precist och felaktigt resultat.. ungefär så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in