2013-11-08, 23:11
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Jag har ca 400 k jag tänkte investera långsiktigt (10-20-30år). Har tänkt att jag ska köpa fysiska guldtackor och ha i bankfack. Men de här med BTC verkar jävligt intressant. Känns väldigt fel att köpa nu på dessa höjder.. Men vad tycker ni? Gå in med 50 k i BTC långsiktigt?
För det första så är Bitcoin en helt annan typ av investering än guld så det är en ordentlig ko-vändning du gör om du sneglar på bitcoins istället för guld.

Där guld troligen är bland det mest värdebeständiga du kan köpa är bitcoins en enorm risk.

Själv har jag flyttat över 20% av de pengar jag ser som mina pensions-pengar (ung samma tidshorisont som du pratar om) till Bitcoins. Jag resonerar som så, att antingen så kommer dessa 20% utgöra 99% av mina kommande pensionspengar, eller så har jag köpt en nitlott och får klara mig på vad resterande 80% har åstadkommit den dagen jag inte vill jobba mer.

Givetvis vill du köpa så lågt som möjligt, men som alla andra här redan säger, ingen har en aning om huruvida dagens kurs är hög eller ej. Det känns onekligen som så efter de senaste veckorna, men ingen kan heller garantera att bitcoins någonsin kommer vara så billiga som nu...

Hade jag varit som dig hade jag nog köpt för en del nu, men samtidigt varit beredd med kapital så att du snabbt kan köpa om/när vi ser ett större ras.
Citera
2013-11-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Om du ska köpa köp nu, jag gjorde själv misstaget i att vänta tills det blir lägre. kineserna köper som fan och priset kommer att stiga som bara den de kommande veckorna, själv har jag inte så stora summor och har bara satsat 4k. Ingen här kan garantera dig att du kommer att tjäna pengar, men det finns en stor chans för oss alla här att tjäna mycket i ett långsiktigt perspektiv, samtidigt så är btc väldigt volatil och man ska aldrig vara helt säker. Jag skulle själv inte våga lägga 400k men däremot finns det en potential att du kan dubbla , trippla dina pengar.

Tack för svaret. Ja jag kommer verkligen inte lägga allt i BTC. Som jag nämnde, runt 50k är nog lagom, sen kör jag resten guld. Sen är de bara bunkra mig i 10-20år och vips är jag rik som ett troll
Citera
2013-11-09, 00:14
Medlem
Hur gör ni när ni handlar btc nu för tiden?

Sätter ni över pengar till typ Kapiton från era egna bankkonton?

Har ni nå tips på vart man kan köpa btc för kontanter enkelt och snabbt?
Citera
2013-11-09, 03:43
Medlem
Men vad är det som skulle få bitcoinvalutan att relativt öka på grund av en större efterfrågan?
Kan inte resultat istället bli en mer stabil kurs som inte går upp och ner 10% över några timmar som det ser ut i dagsläget?

Jag tror ändå att BTC har en stor potential att stiga i värde. Vår handel sker mer och mer på internet, och vem vill inte vara lite anonym vid köp av sexleksaker mm! Blir det dock inte hyfsat jobbigt att få en uppfattning om hur mycket något är värt när en banan eller dylikt skulle kosta "0.00000000005" btc?
Citera
2013-11-09, 03:57
Medlem
TylerDurden2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Men vad är det som skulle få bitcoinvalutan att relativt öka på grund av en större efterfrågan?
Kan inte resultat istället bli en mer stabil kurs som inte går upp och ner 10% över några timmar som det ser ut i dagsläget?

Jag tror ändå att BTC har en stor potential att stiga i värde. Vår handel sker mer och mer på internet, och vem vill inte vara lite anonym vid köp av sexleksaker mm! Blir det dock inte hyfsat jobbigt att få en uppfattning om hur mycket något är värt när en banan eller dylikt skulle kosta "0.00000000005" btc?

Jag tror dock BTC kommer att stabiliseras inom en 10årsperiod och att det därefter inte kommer att öka så explosionsartat som i dagsläget. Och då kommer man ex. säga: "En banan kostar 5 pico eller något i den stilen".

Är det värt att investera nu eller bör man avvakta? Den har stigit galet mycket denna månaden så det kanske är en dipp på gång?
Citera
2013-11-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TylerDurden2
Är det värt att investera nu eller bör man avvakta? Den har stigit galet mycket denna månaden så det kanske är en dipp på gång?

Känns som den nyliga ökningen från 900 till 2000kr grundat sig på uppkomsten av sidor som liknar silkroad. Nu kom SR2 för 4 dagar sedan och dess användare kommer nog fortsätta att öka ett litet tag till.
Min personliga gissning är att btc säkert kan öka upp till 2500-3000 inom en månad och sen kommer väl en liten krash eller en fortlöpande värdeminskning. Handelsidorna över deepweb spelar nog en stor roll över BTCs kurs, men när samtidigt andra parametrar som rika investera blir det svårt att förutse vad som kommer hända.
Citera
2013-11-09, 08:10
Medlem
nilosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag har gått över till att kolla på Bitstamp för priser. Gox har så mycket strul med både insättningar och uttag och verkar vara rätt osäkert i allmänhet, så priset där kan vara en reflektion på detta också.

Vad är "SEPA deposit", kan man göra en sådan insättning hos bitstamp från en vanlig svensk bank utan krångel? Om man vill köpa litecoins, vilken handelsplats är bäst för det?
Citera
2013-11-09, 10:02
Medlem
Supersnutens avatar
Så surt, satte in pengar på Kapition i torsdags men har inte fått in pengarna på kontot så har inte kunnat köpa något :/ När man väl får in pengarna så kommer väl priset att sjunka
Citera
2013-11-09, 10:25
Medlem
72mms avatar
Citat:

Begränsat antal bitcons, högre efterfrågan än tillgång => högre kurs.
Större ekonomi, fler som handlar, högre kurs och därmed större värde på totala bitcoin-ekonomin => stabilare kurs

Man kan ju sätta ett namn på delar av bitcoins så blir det lättare att prata om. Minsta mängden bitcoin kallas t.ex "satoshi". Under oöverskådlig framtid tror jag dock att pris kommer vara satta i normala fiatvalutor såsom dollar eller euro, men betalningen kan ske i BTC med omräkning vid köptillfället.

Citat:
Känns som den nyliga ökningen från 900 till 2000kr grundat sig på uppkomsten av sidor som liknar silkroad. Nu kom SR2 för 4 dagar sedan och dess användare kommer nog fortsätta att öka ett litet tag till.
Eller tvärt om. När SR försvann förstod folk att kursen inte var driven av olagligheter och därmed mycket intressantare som seriös investering.
Citera
2013-11-09, 11:09
Medlem
Ankanins avatar
Vart ska man köpa Bitcoins? Kapiton verkar billigare än Mtgox, är det då Kapiton som gäller eller nåt annat?
Citera
2013-11-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Vart ska man köpa Bitcoins? Kapiton verkar billigare än Mtgox, är det då Kapiton som gäller eller nåt annat?

Använd absolut inte mtgox.. läs lite på nätet så ser du vilka enorma problem folk har med att få ut pengar från dem, den senaste tiden har folk även problem att föra ut bitcoins(!!). Dessutom vägrar deras support svara på frågor som rör dessa problem.

Har själv väntat i månader på pengar från mtgox... :-(

Nuförtiden kör jag bitstamp. Har ingen erfarenhet av kapition,då volymerna där är lite för små för mig.
Citera
2013-11-09, 12:30
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Använd absolut inte mtgox.. läs lite på nätet så ser du vilka enorma problem folk har med att få ut pengar från dem, den senaste tiden har folk även problem att föra ut bitcoins(!!). Dessutom vägrar deras support svara på frågor som rör dessa problem.

Har själv väntat i månader på pengar från mtgox... :-(
Är kontot verifierat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in