Citat:
Ursprungligen postat av
isimagen
Jag har ca 400 k jag tänkte investera långsiktigt (10-20-30år). Har tänkt att jag ska köpa fysiska guldtackor och ha i bankfack. Men de här med BTC verkar jävligt intressant. Känns väldigt fel att köpa nu på dessa höjder.. Men vad tycker ni? Gå in med 50 k i BTC långsiktigt?
För det första så är Bitcoin en helt annan typ av investering än guld så det är en ordentlig ko-vändning du gör om du sneglar på bitcoins
istället för guld.
Där guld troligen är bland det mest värdebeständiga du kan köpa är bitcoins en enorm risk.
Själv har jag flyttat över 20% av de pengar jag ser som mina pensions-pengar (ung samma tidshorisont som du pratar om) till Bitcoins. Jag resonerar som så, att antingen så kommer dessa 20% utgöra 99% av mina kommande pensionspengar, eller så har jag köpt en nitlott och får klara mig på vad resterande 80% har åstadkommit den dagen jag inte vill jobba mer.
Givetvis vill du köpa så lågt som möjligt, men som alla andra här redan säger, ingen har en aning om huruvida dagens kurs är hög eller ej. Det
känns onekligen som så efter de senaste veckorna, men ingen kan heller garantera att bitcoins någonsin kommer vara så billiga som nu...
Hade jag varit som dig hade jag nog köpt för en del nu, men samtidigt varit beredd med kapital så att du snabbt kan köpa om/när vi ser ett större ras.