2013-11-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Är kontot verifierat?

Absolut, sedan länge. Det går fort/enkelt att få in pengar på gox, men att få ut dem är en annan sak. Det är ju därför gox har en mycket högre kurs än ex. bitstamp.
Man "tvingas" köpa bitcoins där för att sedan föra över de t.ex. bitstamp för att göra en banköverföring där.

Visst finns det folk som får ut pengar från gox, men läs på bitcointalk eller reddit så ser man att det är MÅNGA som har stora problem.

Men det finns alternativ, så använd dem. Låt Er inte "luras" av den högre kursen på gox om det inte är så att man inte räknar med att växla från BTC på överskådlig tid, men i så fall skulle iaf JAG se till att föra ut mina BTC omgående från gox till en offline wallet, då det spekuleras en hel del om att gox kommer att stänga eller stängas!
Citera
2013-11-09, 13:46
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilosand
Vad är "SEPA deposit", kan man göra en sådan insättning hos bitstamp från en vanlig svensk bank utan krångel? Om man vill köpa litecoins, vilken handelsplats är bäst för det?
Beror nog på vilken bank du har. Det verkar vara billigare än vanlig utlandsöverföring i alla fall.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area
Citera
2013-11-09, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Absolut, sedan länge. Det går fort/enkelt att få in pengar på gox, men att få ut dem är en annan sak. Det är ju därför gox har en mycket högre kurs än ex. bitstamp.
Man "tvingas" köpa bitcoins där för att sedan föra över de t.ex. bitstamp för att göra en banköverföring där.

Visst finns det folk som får ut pengar från gox, men läs på bitcointalk eller reddit så ser man att det är MÅNGA som har stora problem.

Men det finns alternativ, så använd dem. Låt Er inte "luras" av den högre kursen på gox om det inte är så att man inte räknar med att växla från BTC på överskådlig tid, men i så fall skulle iaf JAG se till att föra ut mina BTC omgående från gox till en offline wallet, då det spekuleras en hel del om att gox kommer att stänga eller stängas!

de har ju gett information om att de håller på att fixa förseningarna...om man använder SEPA överföringar därifrån så får man dom runt två veckor...det är när man använder international bank wire transfer som det ofta blir problem eftersom att de lära sköta överförningarna manuellt = tar längre tid och kanske glöms av.

hände mig en gång, men jag kontaktade bara supporten och fick tillbaka pengarna som skulle överföras tillbaka på kontot. så ja antar att det är det folk whinar på...men det går väl bara att växla från USD till euro och göra en sepa överföring eftersom att det är mer stabilt.

SEK är ändå rätt dött på mtgox, rekommenderar det inte.
Senast redigerad av DIGITALLY-IMPORTED 2013-11-09 kl. 13:54.
Citera
2013-11-09, 13:55
Medlem
Hej,
Vill bara förmedela min egen erfarenhet av att köpa bitcoins, och det finns bara ett alternativ: Kapton.se.
Det är löjligt enkelt, registera dig sedan skicka över pengar via vanligt bankgiro så kan du köpa bitcoins dagen efter.
Alla andra sajter jag testat kräver kontoverifiering och det tar veckor att skicka över pengarna.

Kapiton tar 1,75% i avgift för köp och sälj.

Dessutom är det väldigt enkelt att skicka pengar från kapiton till sin egen plånbok, det finns restriktioner för hos andra.

Undrar om han har rätt?
"Rick Falkvinge håller med om att värdeökningen är absurd, men den följer ändå i stort hans egna prognoser. Inom tjugo år tror han Bitcoin etablerats som standardvalutan för internationell handel. Då kommer värdet på ett Bitcoin ligga mellan hundra tusen och en miljon dollar, säger han."
http://www.idg.se/2.1085/1.504887/problemet-med-bitcoin
Citera
2013-11-09, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _pogo_
Hej,
Vill bara förmedela min egen erfarenhet av att köpa bitcoins, och det finns bara ett alternativ: Kapton.se.
Det är löjligt enkelt, registera dig sedan skicka över pengar via vanligt bankgiro så kan du köpa bitcoins dagen efter.
Alla andra sajter jag testat kräver kontoverifiering och det tar veckor att skicka över pengarna.

Kapiton tar 1,75% i avgift för köp och sälj.

Dessutom är det väldigt enkelt att skicka pengar från kapiton till sin egen plånbok, det finns restriktioner för hos andra.

Undrar om han har rätt?
"Rick Falkvinge håller med om att värdeökningen är absurd, men den följer ändå i stort hans egna prognoser. Inom tjugo år tror han Bitcoin etablerats som standardvalutan för internationell handel. Då kommer värdet på ett Bitcoin ligga mellan hundra tusen och en miljon dollar, säger han."

tjugo år är en lång tid så vem vet.

skulle det stämma så ja, då säger jag upp mig, så att säga!
Citera
2013-11-09, 14:03
Bannlyst
385$ and counting...kommer stiga mer känns det som, när det sjunker så är det oftast med 10-20$ (ostabilt? något) men då får man ett litet köpläge igen, sen så stiger det ytterligare 20-40$ och fortsätter uppåt och så går det på repeat.

grattis till alla vinnare förresten. mycket pengar som tjänas därute just nu!
Citera
2013-11-09, 15:29
Medlem
lehirals avatar
Bästa sidan för att daytrada med bitcoins? Kapiton är ju lite segt.
På MtGox kostar ju 1btc 2600kr O.o
Senast redigerad av lehiral 2013-11-09 kl. 15:32.
Citera
2013-11-09, 15:35
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Bästa sidan för att daytrada med bitcoins? Kapiton är ju lite segt.
Kolla in Bitfinex. Jag har aldrig använt sidan själv, men jag har hört gott om den. Har stöd för blankning och hävstång.

Annars verkar Coinsetter vara ett lovande alternativ. De är i beta just nu dock.
Citera
2013-11-09, 16:04
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Kolla in Bitfinex. Jag har aldrig använt sidan själv, men jag har hört gott om den. Har stöd för blankning och hävstång.

Annars verkar Coinsetter vara ett lovande alternativ. De är i beta just nu dock.
Ska testa bitfinex iaf.
Litecoins, är det något av intresse eller? Hur tror ni det kommer vara på sikt jämfört med btc?
Citera
2013-11-09, 16:29
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _pogo_
Undrar om han har rätt?
Okej nu är det avgjort. Dags att sälja.
Fartblindheten hos vissa får mig att häpna. Påminner om guldhetsen precis innan det sprack där, den här gången kommer jag vara på rätt sida när det går åt helvete.
Citera
2013-11-09, 17:05
Medlem
vizuals avatar
kineserna är galna
Citera
2013-11-09, 17:07
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Okej nu är det avgjort. Dags att sälja.
Fartblindheten hos vissa får mig att häpna. Påminner om guldhetsen precis innan det sprack där, den här gången kommer jag vara på rätt sida när det går åt helvete.

alla tror ju att det kommer krascha

satt på mirc idag 05:00 och kolla, några mjuka kineser börja dumpa. hela sidan fylldes med "CRASH CRASH SELL SELL"

tror jag var den enda som var helt säker på att vi är långt ifrån att krasha som det ser ut nu

logga inte ens på exchange sidan för att va beredd på att sälja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in