2013-11-06, 08:46
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisoul
Hej

Jag funderar på om det går att få ut ett värdepappers historik i tex en excelfil? Dvs värdet på papperet med dygnsupplösning

Hej!

Via vår hemsida så går det inte att ta ut historiken i ett värdepapper i en Excelfil, men du har möjlighet att se historiken i den graf som visas på aktieöversikten och kan där själv välja vilken period du önskar se historiken för. Däremot vill jag passa på att tipsa dig om Nasdaq OMX Nordic's hemsida där du kan få ut historiken på det sätt som du beskriver. Du söker först upp värdepappret, klickar på "show historiy", väljer den period som du önskar se historik för och klickar sedan på den grönvita ikonen som ser ut som ett pappersark till höger om där du väljer tidsperiod. Du får då ett Excelark med värdepapprets historik.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-06, 18:52
Medlem
Jag tycker att den nya sajten är bra.

Det enda jag saknar, eller inte hittat än, är hur jag ställer in var jag hamnar om jag t.ex trycker på "Spara & Placera".
Man kunde göra det på den gamla sajten förstår ni.
Citera
2013-11-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligne

Det enda jag saknar, eller inte hittat än, är hur jag ställer in var jag hamnar om jag t.ex trycker på "Spara & Placera".
Det enda jag hittat är inställning för startsida efter inloggning, hittas under Mina Sidor/Profil/Sajtinställningar
Citera
2013-11-07, 09:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ligne

Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Det enda jag hittat är inställning för startsida efter inloggning, hittas under Mina Sidor/Profil/Sajtinställningar

Hej,

Denna funktion kommer eventuellt komma framöver. Att man via sina inställningar kan ställa in vilken sida man ska hamna på om man klickar på en specifik flik, som man kunde på gamla.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-08, 09:46
Medlem
Celenos avatar
Graferna...

Citera
2013-11-08, 12:09
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Jag vill också slå ett slag för vinnare/förlorare listan. Det hade vart mycket bättre om man kunde skräddarsy listan iallafall på sin egna börsskärm. Bolag vars namn jag knappt kan uttala med lägre omsättning än en medelmånadslön som stigit 50% under dagen är helt ointressant i mitt tycke.

Jag har tidigare påpekat att grafutseendet är halvkladdigt, i jämförelse med Avanza Mini t.ex, där graferna känns betydligt skarpare och lättare för ögat. Byt färg på den gröna graflinjen till blå, och halvera tjockleken. Garanterat en Hammarbyare som kommit fram till färgskalan på siten
Citera
2013-11-08, 12:37
Medlem
Det här stör jag mig på: http://i.imgur.com/ccN9kPh.png Josab bara som exempel.
Småsak egentligen så klart (pedantisk), men...
Citera
2013-11-08, 12:55
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Jag vill också slå ett slag för vinnare/förlorare listan. Det hade vart mycket bättre om man kunde skräddarsy listan iallafall på sin egna börsskärm. Bolag vars namn jag knappt kan uttala med lägre omsättning än en medelmånadslön som stigit 50% under dagen är helt ointressant i mitt tycke.

Jag har tidigare påpekat att grafutseendet är halvkladdigt, i jämförelse med Avanza Mini t.ex, där graferna känns betydligt skarpare och lättare för ögat. Byt färg på den gröna graflinjen till blå, och halvera tjockleken. Garanterat en Hammarbyare som kommit fram till färgskalan på siten

Jag ska absolut ta dessa synpunkter vidare. Vinnare/förlorare i börsskärmen kan du exempelvis kategorisera efter "marknad" och "lista". Då kan du ha Large Cap på Stockholmsbörsen filtrerat. Detta gör du genom att klicka på kugghjulet upp till höger i widgeten.

Beträffande grafernas utseende så kommer vi att fortsätta lyssna till feedback och förslag kring hur våra kunder vill ha graferna. Det är därför möjligt att vi kommer att justera graferna ytterligare i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av fallone
Det här stör jag mig på: http://i.imgur.com/ccN9kPh.png Josab bara som exempel.
Småsak egentligen så klart (pedantisk), men...

Sökfunktionen är något som vi arbetar med att försöka förbättra. Det kan i vissa fall vara lätt att finna det man söker genom att skicka iväg sökningen och sedan kategorisera efter vilket instrument man söker.

Mvh Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-08, 12:59
Medlem
Varför går det inte längre att ändra order i callen ? Just då kan det finnas extra anledning att göra det. Numera måste man deleta en order man vill ändra.
Citera
2013-11-08, 13:23
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologiker
Varför går det inte längre att ändra order i callen ? Just då kan det finnas extra anledning att göra det. Numera måste man deleta en order man vill ändra.

Man kan det i kontoöversikten.
Citera
2013-11-08, 13:25
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Graferna...

Varför bryr du dig om grafer? Du är statisk som en sten. Låt Avanzakidsen gå på sturehof och leka kungar i fred för fan!
Citera
2013-11-08, 13:42
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologiker

Det var på grund av systemmässiga skäl som det inte gick att ändra order när börsen var stängd. Nu håller vi på och ändrar våra bakomliggande orderläggningssystem så detta kommer vara möjligt och vi kommer därför att återinföra möjligheten inom kort. Förhoppningsvis kommer detta inom en par veckor.

/Hanna, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in