2013-10-13, 11:56
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Matthews
Nya grafen är som en tallrik gröt. Vitt på vitt och kurskurvan på tok för tjock och liknar något hämtat från MS-paint vid hög handel.

Annars strålande service som vanligt!
Vi har fått en hel del kritik för graferna och vi har inte heller varit nöjda med dem. Vi håller just nu på att implementera nya grafer (designen är redan klar - den tekniska biten är det som återstår) och dessa kommer förmodligen lanseras inom kort - kommer bli riktigt fina!

Citat:
Ursprungligen postat av CU2Malm
Varför har ni inte en kurs på aktien inlagd, när man är inne på aktiens forum? Så man slipper ha 2st fönster uppe?
Detta var lite svårare att implementera än vi först hade hoppats på vilket gjorde att de inte kom med direkt, men vi håller just nu på med även detta så förvänta dig att graf och köp/sälj-knappar för aktuell aktie finns på respektive aktieforum inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Det står såhär på mitt konto
Skuldränta hittills denna månad -0,30 SEK

Vad är detta?
Det kan mycket väl vara något av alternativen som BallaRune skriver. Du behöver inte täkna på att föra över några pengar när det handlar om så lite, dessutom debiteras inte skuldränta som understiger 1 kr (görs annars vid månadsskiftet då skuldräntan dras från ditt saldo).

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-15, 19:50
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vi har fått en hel del kritik för graferna och vi har inte heller varit nöjda med dem. Vi håller just nu på att implementera nya grafer (designen är redan klar - den tekniska biten är det som återstår) och dessa kommer förmodligen lanseras inom kort - kommer bli riktigt fina!
/Daniel, Avanza Bank
Lanserade ni möjligtvis de nya graferna innan den teknska biten var klar? Väljer jag att visa graf över mina konton under 1 år eller 3 år, så syns ändå enbart utvecklingen i år i grafen...
Citera
2013-10-16, 12:45
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Lanserade ni möjligtvis de nya graferna innan den teknska biten var klar? Väljer jag att visa graf över mina konton under 1 år eller 3 år, så syns ändå enbart utvecklingen i år i grafen...
Hej!

De nya graferna är inte lanserade ännu. Det låter väldigt märkligt, du får gärna höra av dig till oss med ett meddelande i inloggat läge eller ringa oss på 08-562 250 00 så får vi undersöka saken.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-16, 12:55
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hej!

De nya graferna är inte lanserade ännu. Det låter väldigt märkligt, du får gärna höra av dig till oss med ett meddelande i inloggat läge eller ringa oss på 08-562 250 00 så får vi undersöka saken.

/Daniel, Avanza Bank
Jag har samma problem, och det har även uppstått tidigare:

https://www.flashback.org/p45375160#p45375160
Citera
2013-10-16, 14:16
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag har samma problem, och det har även uppstått tidigare:

https://www.flashback.org/p45375160#p45375160
Hej!

Nu förstår jag vad du menar. Detta skedde senast vid den förra produktionsätningen och precis som då så kommer ett jobb som laddar om alla kontografer startas nu under natten.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-16, 17:26
Medlem
Doftpelargons avatar
Under Mina sidor -> Innehav -> Kontoöversikt finns grafer så man kan se hur det gått över tid. Dessa grafer ballar dock ur totalt vid överföringar mellan konton. Kan man fixa till det så det blir en mer rättvisande bild?

http://i.imgur.com/K9HKojv.png

De två stora hacken på den gröna grafen ovan ballar ur helt vid de två gånger jag för över mellan olika konton.
Citera
2013-10-16, 17:37
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Under Mina sidor -> Innehav -> Kontoöversikt finns grafer så man kan se hur det gått över tid. Dessa grafer ballar dock ur totalt vid överföringar mellan konton. Kan man fixa till det så det blir en mer rättvisande bild?

http://i.imgur.com/K9HKojv.png

De två stora hacken på den gröna grafen ovan ballar ur helt vid de två gånger jag för över mellan olika konton.
Tjena!

Håller faktiskt på med ett liknande ärende just nu, behöver ha tag i diverse folk på IT-avdelningen för att kunna lösa detta. Vore jättebra om du hade lust att skicka ett meddelande till oss i inloggat läge via sajten och hänvisa till mig och denna konversation så ska jag kika på det.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-16, 23:37
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Tjena!

Håller faktiskt på med ett liknande ärende just nu, behöver ha tag i diverse folk på IT-avdelningen för att kunna lösa detta. Vore jättebra om du hade lust att skicka ett meddelande till oss i inloggat läge via sajten och hänvisa till mig och denna konversation så ska jag kika på det.

/Daniel, Avanza Bank

Känner igen problemet, ibland så blir det knas, ibland så räknar den rätt.

För visst är det så att den %-utvecklingen man har inte ska ändras om man lägger till eller tar ut likvider?
Citera
2013-10-17, 09:32
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Känner igen problemet, ibland så blir det knas, ibland så räknar den rätt.

För visst är det så att den %-utvecklingen man har inte ska ändras om man lägger till eller tar ut likvider?
Hej!

Det stämmer, jag har underrättat vår IT-avdelning om detta och kommer försöka se till så att detta blir löst så snart som möjligt. Detta verkar uppstå väldigt sällan men jag tror att jag har ett par relaterade fall nu som borde underlätta vid felsökning.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-17, 22:22
Medlem
1979s avatar
Classic finns inte längre.
Citera
2013-10-17, 22:37
Medlem
RIP avanza
Citera
2013-10-18, 08:55
Medlem
927s avatar
så hur kan jag se gilltighetsdatumet på liggade order??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in