2013-11-08, 14:18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Varför bryr du dig om grafer? Du är statisk som en sten. Låt Avanzakidsen gå på sturehof och leka kungar i fred för fan!
Hehe, jag bryr mig inte om graferna. Jag bryr mig dock om en banksida som buggar hela tiden...
Citera
2013-11-08, 14:45
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hehe, jag bryr mig inte om graferna. Jag bryr mig dock om en banksida som buggar hela tiden...
Hej!

Vad är det som du anser buggar på sajten? Vi tar mer än gärna emot synpunkter på sajten och blir uppmärksammade på buggar och förekommande problem. Om du vill kan du antingen skriva det här eller skicka ett mail till oss i inloggat läge, alternativt även ringa till vår kundsupport på 08-562 250 00.

Era synpunkter och iakttagelser hjälper oss i arbetet för att bli en bättre bank och därför tar vi gärna emot det ni har att säga.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-08, 15:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vad är det som du anser buggar på sajten?
Precis som förra gången graferna bara funkade för i år så visas de fel.

Tex så börjar en veckas SIX30RX på -0.5% och inte 0% och i år börjar SIX30RX på ca 3%. Min egen utveckling börjar alltid på 0%, som det ska.

Detta i sig är inget viktigt, men det ger en olustkänsla att data uppenbarligen inte representeras rätt.
Senast redigerad av Celeno 2013-11-08 kl. 15:42.
Citera
2013-11-08, 16:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Precis som förra gången graferna bara funkade för i år så visas de fel.

Tex så börjar en veckas SIX30RX på -0.5% och inte 0% och i år börjar SIX30RX på ca 3%. Min egen utveckling börjar alltid på 0%, som det ska.

Detta i sig är inget viktigt, men det ger en olustkänsla att data uppenbarligen inte representeras rätt.

Jag förstår vad du menar. Indexgrafen börjar ritas en bit upp därför att första dagen då börsen var öppen vad den 2:a och då steg börsen nära på 3%. Beträffande en veckas jämförelse och att grafen inte alltid utgår från 0 så har vi tagit upp det med utvecklarna. Tack för att du tar dig tid att säga vad du tycker!

/ Mvh Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-08, 23:16
Medlem
Sedan när hemsidan i princip är färdigutvecklad, kostnaderna sänks och alla väsentliga buggar borttagna, har ni någon plan på att sänka courtaget och faktiskt satsa på det en kund bryr sig om eller ska ni fortsätta precis som YT utveckla små skit ingen bryr sig om?

För just nu betalar jag mellan 5-10kr mindre courtage på mina investeringar som är under 50k än min kompis som kör med 500k hos NDS. Känns lite som fel prioriterat det här med att ha en barnhemsida med gulliga grafer/pilar, mysiga färger och REKLAM, JA! VAFAN ÄR DET MED REKLAMEN??? om vad sveriges män eller danska sotare satsar i för bolag?
Citera
2013-11-11, 09:49
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilimN
Sedan när hemsidan i princip är färdigutvecklad, kostnaderna sänks och alla väsentliga buggar borttagna, har ni någon plan på att sänka courtaget och faktiskt satsa på det en kund bryr sig om eller ska ni fortsätta precis som YT utveckla små skit ingen bryr sig om?

För just nu betalar jag mellan 5-10kr mindre courtage på mina investeringar som är under 50k än min kompis som kör med 500k hos NDS. Känns lite som fel prioriterat det här med att ha en barnhemsida med gulliga grafer/pilar, mysiga färger och REKLAM, JA! VAFAN ÄR DET MED REKLAMEN??? om vad sveriges män eller danska sotare satsar i för bolag?

Tråkigt att läsa att du upplever de blogginlägg vi gjort anses som reklam. Då vi själva inte har någon rådgivning så vill vi hitta andra vägar att hjälpa våra kunder hitta intressanta aktier t.ex. med listor på de populäraste aktierna för miljonärer eller liknande. Dessa listor har fått mycket fin feedback från våra kunder men vi tar även till oss att du upplever dessa som reklam. Vart anser du att dessa listor bör ligga för att inte uppfattas som just reklam?

När det gäller courtaget och våra andra priser så ser vi kontinuerligt över dessa för att erbjuda en så bra och fördelaktig tjänst som möjligt och jag tar därför vidare dina önskemål om lägre courtage.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Tråkigt att läsa att du upplever de blogginlägg vi gjort anses som reklam. Då vi själva inte har någon rådgivning så vill vi hitta andra vägar att hjälpa våra kunder hitta intressanta aktier t.ex. med listor på de populäraste aktierna för miljonärer eller liknande. Dessa listor har fått mycket fin feedback från våra kunder men vi tar även till oss att du upplever dessa som reklam. Vart anser du att dessa listor bör ligga för att inte uppfattas som just reklam?

När det gäller courtaget och våra andra priser så ser vi kontinuerligt över dessa för att erbjuda en så bra och fördelaktig tjänst som möjligt och jag tar därför vidare dina önskemål om lägre courtage.

/Sanna, Avanza Bank

Spara & Placera > Ny Flik "Avanza Tipsar" eller var som helst.

Så länge det inte smälls upp en grön ruta mitt på skärmen varje gång jag trycker på mitt konto så är jag mer än nöjd.
Citera
2013-11-11, 10:22
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilimN
Spara & Placera > Ny Flik "Avanza Tipsar" eller var som helst.

Så länge det inte smälls upp en grön ruta mitt på skärmen varje gång jag trycker på mitt konto så är jag mer än nöjd.

Jag förstår vilka "puffar" du menar och jag tar vidare dina synpunkter till de som ansvarar för dessa. Tack för att du återkom med dina synpunkter och förbättringsförslag.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-11, 14:20
Medlem
Hur byter jag från Bas till Mini? Jag har nyss börjat med aktier och vågar därför inte använda mig utav allt för stora belopp, så 39 kr i courtage kan ibland kännas lite väl mycket med tanke på att det krävs bra avkastning för att ta igen det. Tack på förhand
Citera
2013-11-11, 15:31
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvinatorn
Hur byter jag från Bas till Mini? Jag har nyss börjat med aktier och vågar därför inte använda mig utav allt för stora belopp, så 39 kr i courtage kan ibland kännas lite väl mycket med tanke på att det krävs bra avkastning för att ta igen det. Tack på förhand

För att få Mini-villkor behöver du öppna ett nytt konto då Mini är en egen tjänst med en helt annan hemsida. Du behöver därför gå in på www.avanzamini.se och registrera dig som kund. Du kommer då få ett avtal hemskickat för signering.

Om du sedan önskar överföra värdepapper till ditt Mini-konto så kan du skicka oss ett meddelande i inloggat läge när ditt Mini-konto är aktivt så hjälper vi dig med flytten.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-12, 19:38
Medlem
Pastejankas avatar
Har försökt hitta en tråd som berör Avanza's app men hittar inget, så ställer min fråga här!

Försöker förgäves att logga in på appen men den skickar bara tillbaka mig till inloggningsrutan. Ringde till Avanza men teknikern bad mig bara att testa med en annan telefon, så testade med min flickväns telefon men samma sak där!

Är det någon annan här på Flashback som har samma problem?

Använder en Iphone 5 med Ios7 installerat, Appen behöver inte uppdateras! så ingen tror att det är problemet.

Mvh Pastejankan.
Citera
2013-11-13, 10:43
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejanka
Har försökt hitta en tråd som berör Avanza's app men hittar inget, så ställer min fråga här!

Försöker förgäves att logga in på appen men den skickar bara tillbaka mig till inloggningsrutan. Ringde till Avanza men teknikern bad mig bara att testa med en annan telefon, så testade med min flickväns telefon men samma sak där!

Är det någon annan här på Flashback som har samma problem?

Använder en Iphone 5 med Ios7 installerat, Appen behöver inte uppdateras! så ingen tror att det är problemet.

Mvh Pastejankan.

Hej,

Kontrollera gärna så att ni inte har privat-surf påslaget sedan ni uppdaterat till ios7. Privat surf kan du slå på eller av i safari men om ni har privat-surf påslaget så kommer appen och hemsidan dessvärre strula för er.

Ni kan även testa att ta bort appen för att ladda ner denna på nytt igen och se om den fungerar bättre.

Återkom gärna om hur det går för er så att vi får appen att fungera för er.

/Sanna, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in