2013-11-05, 08:56
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizz
Hej där

Undrar om det är någon mer som inte kan logga in på Avanza.se?
Har inte kunnat logga in sedan söndags?

Jag försöker logga in via startsidan men går inte klicka på "logga in"

När jag klickar på "logga in" högst upp i högra hörnet så blir det "sidan finns inte"

Kan alltid logga in på appen men inte se orderdjup/info om bolag m.m och dessutom kastas jag ut var 3e minut.

OTROLIGT FRUSTRERANDE.

Hej,
Detta är inget generellt problem och vi känner inte till det du beskriver. Vad har du för Webbläsare? Har du testat att rensa cookies och cache?

Vi rekommenderar att man använder en nyare version av webbläsare så som t.ex. Chrome eller en nyare version av Mozilla Firefox.

Kontrolla även så att du inte har privat-surf påslaget i din webbläsare då detta också påverkar sajten negativt.

Återkom gärna så att vi får ordning på dina problem med hemsidan.
/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-05, 09:29
Medlem
1979s avatar
Kan ni ha Stockholmsbörsen förvald på vinnare och förlorare så man slipper bluffbolagen på andra handelsplatser?
Citera
2013-11-05, 09:48
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Kan ni ha Stockholmsbörsen förvald på vinnare och förlorare så man slipper bluffbolagen på andra handelsplatser?

Jag tar vidare ditt förslag om att kunna ha en lista förvald i Vinnare & Förlorar-listan till våra utvecklare. Under tiden kommer dessvärre samtliga listor vara förvalda i Vinnare & Förlorare.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-05, 11:14
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag tar vidare ditt förslag om att kunna ha en lista förvald i Vinnare & Förlorar-listan till våra utvecklare. Under tiden kommer dessvärre samtliga listor vara förvalda i Vinnare & Förlorare.

/Sanna, Avanza Bank

Tack, Sanna!
Citera
2013-11-05, 15:49
Medlem
Citat:
Hej,
Detta är inget generellt problem och vi känner inte till det du beskriver. Vad har du för Webbläsare? Har du testat att rensa cookies och cache?

Vi rekommenderar att man använder en nyare version av webbläsare så som t.ex. Chrome eller en nyare version av Mozilla Firefox.

Kontrolla även så att du inte har privat-surf påslaget i din webbläsare då detta också påverkar sajten negativt.

Återkom gärna så att vi får ordning på dina problem med hemsidan.
/Sanna, Avanza Bank

Explorer.
hmm privat-surf vet jag inte vad det är.. Men sidan funkade i söndags på dagen och nu kommer jag inte in längre.

Förslag på fler åtgärder?

schizz
Citera
2013-11-05, 16:02
Medlem
Citat:
Explorer.
hmm privat-surf vet jag inte vad det är.. Men sidan funkade i söndags på dagen och nu kommer jag inte in längre.

schizz

privat-surf var inte påslaget.
Testat med nyaste chrome nu och fungerar fortfarande inte.....
Citera
2013-11-05, 16:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Explorer.

schizz

Förutom webbläsarna jag nämnde nedan så är det också av intresse om du kör Windows 8 eller har gjort uppdateringar till 8.1.

Vilken sida försöker du nå, vanliga eller vår Mini-tjänst.

Jag skulle dessvärre behöva mer information om vad som sker för att kunna hjälpa dig vidare. Du kan även alltid höra av dig till oss på 08- 562 250 00 så kan vi undersöka ditt specifika konto och inloggning närmre.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-05, 16:29
Medlem
Citat:
Förutom webbläsarna jag nämnde nedan så är det också av intresse om du kör Windows 8 eller har gjort uppdateringar till 8.1.

Vilken sida försöker du nå, vanliga eller vår Mini-tjänst.

Jag skulle dessvärre behöva mer information om vad som sker för att kunna hjälpa dig vidare. Du kan även alltid höra av dig till oss på 08- 562 250 00 så kan vi undersöka ditt specifika konto och inloggning närmre.

/Sanna, Avanza Bank

windows 8. www.avanza.se

så pass.

schizz
Citera
2013-11-05, 16:33
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
windows 8. www.avanza.se

så pass.

schizz

Jag förstår, då är det alltså W8 som strular för dig. Skulle du kunna rensa cookies och cache i din webbläsare. Skulle inte detta hjälpa skulle du kunna få testa och se om följande länk fungerar för dig istället.

https://217.15.245.76/

Du kommer troligtvis få upp en fråga om säkerthetscertifikatet men detta är vår hemsida och den är säker.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-05, 16:35
Medlem
Citat:
Jag förstår, då är det alltså W8 som strular för dig. Skulle du kunna rensa cookies och cache i din webbläsare. Skulle inte detta hjälpa skulle du kunna få testa och se om följande länk fungerar för dig istället.

https://217.15.245.76/

Du kommer troligtvis få upp en fråga om säkerthetscertifikatet men detta är vår hemsida och den är säker.

/Sanna, Avanza Bank

Genom att gå via den länken funkade det klockrent. Vad behöver jag göra för att det ska funka igen?

Tack

Schizz
Citera
2013-11-05, 16:53
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Genom att gå via den länken funkade det klockrent. Vad behöver jag göra för att det ska funka igen?

Tack

Schizz

Toppen. Vad bra att allting fungerar igen! Vår IT-avdelning försöker hitta en lösning till problemet så om du använder dig av vår IP-adress så länge så ska det fungera som vanligt. Du behöver alltså inte göra något själv utan vi felsöker redan.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-05, 21:53
Medlem
Hej

Jag funderar på om det går att få ut ett värdepappers historik i tex en excelfil? Dvs värdet på papperet med dygnsupplösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in