Citat:
Ursprungligen postat av
W-Zink
Avanza!
Om jag vill teckna mig för en emission. Skall jag maila er på eran sida med min "order" och sen ha pengar redo?
Önskar du teckna aktier genom ditt Aktie och fondkonto så skickar du in den teckningssedel som bolaget bifogar med prospektet. Då kommer du få hemskickad en avräkningsnota där din tilldelning framgår och när den är betald så bokas aktierna in på din depå hos oss.
Önskar du teckna via ett annat konto, ex. ISK eller KF så skriver du ett meddelande till oss från inloggat läge. Du finner meddelandefunktionen under Mina sidor / Meddelanden. Du väljer då vid "frågan gäller": Emissioner/ Företagshändelser. Därefter så ser du till att ha pengar på ditt konto så att vi ser att du är god för det antal poster som du avser teckna.
Undantag: Äger du sedan tidigare den aktie som kommer att genomföra emissionen, dvs. du tecknar med företräde, så kommer du att få ett meddelande om erbjudandet till din depå, därefter så får du svara på erbjudandet genom att klicka på Mina sidor / Erbjudanden, där du finner det.
/ Dan, Avanza Bank