2013-11-04, 18:53
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han heter Amilofs och nej, det har jag inte gjort. Ni skeptiker fortsätter i samma hjulspår, synd att ni bara går runt i cirklar.

Ett som vanligt Wooo - Woooo ad hominem...
Kan du inte bättre än så?
Citera
2013-11-04, 20:58
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Om man bänkar sig framför TV:n varje måndagskväll så finns det med stor sannolikhet ett intresse för det övernaturliga - annars skulle man låta bli. Man ser det med skräckblandad förtjusning.

Du gör dig till åtlöje med ditt resonemang. Som skeptiker finns det förstås ett intresse av att ta del av spektaklet - hur kan du undgå att förstå det?

Eller är det så illa att du inte kan fatta hur någon kan se på Terry & co utan att bli helt bedårad? Jag gissar att du tillhör de som dyker upp i kommentarsfältet på hans blogg så fort han har skrivit något av sina krystade inlägg?
Citera
2013-11-04, 22:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Du gör dig till åtlöje med ditt resonemang. Som skeptiker finns det förstås ett intresse av att ta del av spektaklet - hur kan du undgå att förstå det?

Eller är det så illa att du inte kan fatta hur någon kan se på Terry & co utan att bli helt bedårad? Jag gissar att du tillhör de som dyker upp i kommentarsfältet på hans blogg så fort han har skrivit något av sina krystade inlägg?
Om man tycker så illa om Terry och hans vänner så har jag svårt att förstå intresset för detta TV-program. Jag har överhuvudtaget aldrig varit inne på Terrys blogg, än mindre kommenterat där, har inget som helst intresse av att göra det.
Senast redigerad av enfindam 2013-11-04 kl. 22:24.
Citera
2013-11-04, 22:23
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Om man tycker så illa om Terry och hans vänner så har jag svårt att förstå intresset för detta TV-program. Jag har överhuvudtaget aldrig varit inne på Terrys blogg, än mindre kommenterat där, har inget som helst intresse av att göra det.

Ett ickesvar....
Citera
2013-11-05, 13:19
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Jag försöker förklara för dig varför man som skeptiker kan vara intreserad av det man är skeptisk mot - men du återkommer med samma svar. Är det något ni får lära er på kurserna...?

Varför har du inte varit inne på Terrys blogg?
Citera
2013-11-05, 13:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Jag försöker förklara för dig varför man som skeptiker kan vara intreserad av det man är skeptisk mot - men du återkommer med samma svar. Är det något ni får lära er på kurserna...?

Varför har du inte varit inne på Terrys blogg?
Vilka kurser och varför skulle jag gå in på Terrys blogg? Det är ju TV-programmet "Det Okända" vi diskuterar här.
Citera
2013-11-05, 13:52
Medlem
Muertosans avatar
Man kan väl vara intresserad av nåt utan att tro att det är på riktigt? Jag gillade också att läsa om Bigfoot, sjöodjur, spökskepp och allt möjligt sånt och det är fortfarande fascinerande. Tänk om nåt av det faktiskt var på riktigt. Men för att faktiskt börja tro på det så får det ju finnas lite mer substans än gamla sägner.

Det Okända är väl samma sak kan jag tänka mig. Bara så sjukt mycket sämre på många vis. Någon påstår att deras brödrost en gång lät lite konstigt och sen gör de ett helt program där någon börjar påstå att det kryllar av spöke och andar bla bla bla. Det har ju NOLL substans.
Citera
2013-11-05, 14:00
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Vilka kurser och varför skulle jag gå in på Terrys blogg? Det är ju TV-programmet "Det Okända" vi diskuterar här.

Ok - jag blev lite OT.

Men jag blir inte klok på ditt resonemang när det gäller huruvida skeptiker tittar på Det Okända ( och andra paranorala program ). Är det främmande för dig att man som kritiker tar del av det man är kritisk mot?

Jag får känslan av du utgår från samma logik som tillämpas ev er troende då ni inte vill ta del av kritiska artiklar. Eftersom du avstår från att ta del av kritik mot det du tror på så utgår du ifrån att vi skeptiker har samma skygglappsbeteende..?

Om det sänds ett program på TV då man avslöjar medium - skulle du skippa att se på det?
Citera
2013-11-05, 14:34
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Är det någon som vet om Det Okända har lyckats fånga nått litet bevis på att spöken existerar? Då menar jag om det finns något avsnitt där ett "spöke" fångats på bild ? Det enda jag har sett är att Terry står där och svamlar om att han känner utav andar och kommunicerar med dom. Jag tar knappast det som ett bevis iaf
Citera
2013-11-05, 14:35
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Är det någon som vet om Det Okända har lyckats fånga nått litet bevis på att spöken existerar? Då menar jag om det finns något avsnitt där ett "spöke" fångats på bild ? Det enda jag har sett är att Terry står där och svamlar om att han känner utav andar och kommunicerar med dom. Jag tar knappast det som ett bevis iaf

Nej, det finns inget fångat på bild, ljud eller kamera. Ever!
Även om de konstant mumlar om dörrar som öppnas, kaffekokare som kokar kaffe av sig själv etc etc.

Zip nada nothing.
Citera
2013-11-05, 17:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ok - jag blev lite OT.

Men jag blir inte klok på ditt resonemang när det gäller huruvida skeptiker tittar på Det Okända ( och andra paranorala program ). Är det främmande för dig att man som kritiker tar del av det man är kritisk mot?

Jag får känslan av du utgår från samma logik som tillämpas ev er troende då ni inte vill ta del av kritiska artiklar. Eftersom du avstår från att ta del av kritik mot det du tror på så utgår du ifrån att vi skeptiker har samma skygglappsbeteende..?

Om det sänds ett program på TV då man avslöjar medium - skulle du skippa att se på det?
Ni kan väl åtminstone erkänna att "Det Okända" har ett visst underhållningsvärde och att ni roas av att titta på det?
Citera
2013-11-05, 17:48
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ni kan väl åtminstone erkänna att "Det Okända" har ett visst underhållningsvärde och att ni roas av att titta på det?

So?
Det har jag erkänt hela tiden.
Men varför man roas är nog väldigt subjektivt.

Dock bör det informeras i början av varje program att det inte är på riktigt och det finns ingen bevisföring som stödjer verksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in