Resultat: .
0%
röster
2013-11-06, 23:25
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
[..]
Så underbart det vore om både Napoli och Dortmund fick vidare.
Citera
2013-11-06, 23:29
Medlem
dippsis avatar
Schalke måste verkligen titta över målvakten nu, stora frågan är dock vem dem ska hämta? Giefer kanske?
Citera
2013-11-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Schalke måste verkligen titta över målvakten nu, stora frågan är dock vem dem ska hämta? Giefer kanske?

Varför inte någon ung och lovande målvakt? Ter Stegen eller Trapp hade varit något. Hildebrand är sjukt dålig, helt ofattbart att Schalke inte löste den situationen i somras.

Trist att Dortmund åkte på en förlust, oförtjänt sådan dessutom. Men de bör nog fixa det och gå vidare till slutspel. Det skulle fan vara helt sjukt om de åkte redan i gruppspelet.
Citera
2013-11-06, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Varför inte någon ung och lovande målvakt? Ter Stegen eller Trapp hade varit något. Hildebrand är sjukt dålig, helt ofattbart att Schalke inte löste den situationen i somras.

Trist att Dortmund åkte på en förlust, oförtjänt sådan dessutom. Men de bör nog fixa det och gå vidare till slutspel. Det skulle fan vara helt sjukt om de åkte redan i gruppspelet.
Ingen skulle sakna dem i Sverige, här kretsar allt kring de engelska lagen.
Citera
2013-11-07, 00:02
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Ter Stegen känns svår när intresse från både Barca och Dortmund finns men Trapp kan jag verkligen tänka mig, han vill nog vidare någon gång och hör till en av det bättre i ligan!
Citera
2013-11-07, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
Ånej vad ont i hjärtat det tar när jag ser att Zeckenhausen fick pisk igår.

Förr så höll jag på dom ute i Europa men det är numera som bortblåst.

Schalke däremot hade jag unnat en poäng men vad jag läser så verkar inte Hildebrand ha gjort någon bra match.

Imponerade publikantal i div 4 eller vad nu Regionalliga Bayern räknas till.
Drygt 12.000 kom det derbyt mellan 1860 II och Bayern II igår.
http://www.youtube.com/watch?v=QOUZ_PM8X-8

Dock så förlorade FCB med 2-1 men dom leder ännu serien med 8 poäng.
Citera
2013-11-07, 08:07
Medlem
motvalls avatar
Så långt som cyberkalle har jag inte kommit. Håller fortfarande på BVB de flesta matcherna i europaspelet. Dock inte igår mot Arsenal, har alltid haft en förkärlek för den PL-klubben.

Visst har Dortmund hamnat i en extremt svår CL-grupp, men det är inte hela sanningen. Snarare är det så att man inte längre kan slå ur underläge, bara vinna genom att utnyttja motståndarnas misstag och så snabbt kontra. För numera vet även de ute i Europa hur Dortmund spelar, i varje fall de lagen med skickliga tränare typ Wenger och Benitez.

Vi såg egentligen samma sak förra säsongen, men då bara i Bundesliga. Motståndarna anpassade sitt spel och tvingade BVB att bli mer bollförande, något de inte är lika bra på. Laget blev mänskligt och det tog månader innan man kom upp i någon som liknande klass. Bayern var i princip seriesegrare redan vid jul.

Tycker nog att laget blivit klart bättre på att föra matcherna i Bundesliga denna säsong, trots att två så konstruktiva spelare som Götze och Gündogan saknats enormt. Men steget till att klara detta mot riktigt kvalificerat motstånd i CL är stort. Det märktes inte minst igår, trots att man spelmässigt var bättre så kunde Arsenal utnyttja Dortmunds misstag och lite oförtjänt vinna mötet. BVB fick smaka på sin egen medicin.

För ska man befinna sig på den högsta europeiska nivån måste man kunna spela ut sina motståndare på sin hemmaplan oavsett vad dessa heter, gång på gång utmana försvaret och därigenom mer eller mindre trötta ut dem. Där är inte Klopps Dortmund ännu.

Men de ska inte ge upp förhoppningarna ännu på att få spela CL-slutspel, mycket kan hända.
Citera
2013-11-07, 08:53
Medlem
csts avatar
Sett över 180 minuter känns det som om Arsenal och Dortmund förtjänade varsin seger.
Citera
2013-11-07, 10:55
Medlem
Steff83s avatar
Dortmund vann iaf dom inbördes mötena..och får en "extrapoäng" i händelse av att lagen skulle hamna på samma antal poäng.

Kändes som Arsenal medvetet var defensiva igår. Wenger har lärt läxan, och på bortaplan är det mer OK att vara det än hemma, och Dortmund SKA föra matcher hemma..Så det passade båda. Men det är inte Dortmunds bästa gren...ÄNDÅ var Arsenal riktigt illa ute fram till målet..Jag tycker Dortmund gjorde vad man kan kräva ändå. Det är så små marginaler.

Nu krävs vinst mot Napoli, helt klart. Arsenal lär vinna hemma mot Marseille, som är klar jumbo nu och gett upp.
Citera
2013-11-07, 11:33
Medlem
marc0p0l0s avatar
Imorgon är det dags, Hannover mot Braunschweig, ett av de allra hetaste derbyna i Tyskland. Tror att en del är omedvetna om hur stor spänning det faktiskt är mellan supportrarna till de här klubbarna, har varit en del osmakliga aktioner de senaste dagarna. Tyvärr främst från vårt håll, de senaste månaderna har högerkrafterna i Braunschweigs led tryckt undan en del av sina meningsmotståndare och tagit mer plats på arenan. Hannovers fans lär inte reagera särskilt bra på de provokationer mot Enke som några idioter genomfört.

Över 1000 poliser sätts in enbart till matchen och ingen alkohol kommer att serveras på arenan, polisen har beskrivit det som värre än Dortmund - Schalke. Får bara hoppas att det går lugnt till. Senast lagen mötes och Braunschweig vann vände sig Hannovers fans emot den egna klubben.

38 år sedan senaste ligamötet och 10 år sedan senaste cupmötet, blir alltid många mål mellan klubbarna och stämningen kommer vara galen. Med Hannovers usla form just nu har vi alla möjligheter, börjar räkna ner timmarna. Årets fotbollshöjdpunkt i niedersachsen! Om du är på plats Germanofil kan jag bara säga att jag är mer avundsjuk över det än matchen du såg igår.
Citera
2013-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Fraser Forster kanske hade varit något för Schalke? Han har ju onekligen visat stabilitet och bra målvaktsspel i Champions League under två säsonger nu. Dock ter det sig väl ganska otroligt att han skulle vilja flytta till Tyskland istället för hem till England.
Citera
2013-11-07, 13:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Imorgon är det dags, Hannover mot Braunschweig, ett av de allra hetaste derbyna i Tyskland. Tror att en del är omedvetna om hur stor spänning det faktiskt är mellan supportrarna till de här klubbarna, har varit en del osmakliga aktioner de senaste dagarna. Tyvärr främst från vårt håll, de senaste månaderna har högerkrafterna i Braunschweigs led tryckt undan en del av sina meningsmotståndare och tagit mer plats på arenan. Hannovers fans lär inte reagera särskilt bra på de provokationer mot Enke som några idioter genomfört.

Över 1000 poliser sätts in enbart till matchen och ingen alkohol kommer att serveras på arenan, polisen har beskrivit det som värre än Dortmund - Schalke. Får bara hoppas att det går lugnt till. Senast lagen mötes och Braunschweig vann vände sig Hannovers fans emot den egna klubben.

38 år sedan senaste ligamötet och 10 år sedan senaste cupmötet, blir alltid många mål mellan klubbarna och stämningen kommer vara galen. Med Hannovers usla form just nu har vi alla möjligheter, börjar räkna ner timmarna. Årets fotbollshöjdpunkt i niedersachsen! Om du är på plats Germanofil kan jag bara säga att jag är mer avundsjuk över det än matchen du såg igår.

Jag antar att du hade velat vara på plats trots att du inte tillhör några aggressiva falanger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in