Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
Kan flika in lite här.
Skrev för längesedan i den här tråden men jag tänkte att jag kan ta upp det igen. Har följt tyskfotboll under många år och tycker att det är en fantastisk liga, underbar stämning och bra fart i fotbollen. Det laget som jag har fastnat för sen länge är Eintracht Frankfurt, gillar hur dom spelar, bra gäng.
Jag vet inte riktigt om jag kan kalla mig en supporter, eller ja, jag hejar ju på dom, så någon form av supporter är jag trots att "mitt" lag är Arsenal. Jag försöker att se varje match samt att jag har planer på att gå på en match lite längre fram på våren om studentekonomin håller.
Även du är givetvis välkommen. Precis som germanofil skriver finns det en salig blandning av supportar till olika tyska lag i tråden, med några luckor som just SGE Frankfurt. Vi brukar vara ganska snälla mot varandra, men det kanske beror på att inga fans från varken Hoffenheim eller RB Leipzig har dykt upp.
Är svårt för många av oss som följer andra lag att ogilla en klubb som Eintracht Frankfurt. Mycket tack vare deras hängivna och högsjungande fans. Även när man då och då ligger i andra divisionen så brukar de ha över 50 000 på sina hemmamatcher och ett troget bortafölje. Gillar också att både fansen och laget tagit Europaspelet jätteseriöst.
Själva laget har denna säsong underpresterat, borde ligga lite högre upp i tabellen, antagligen är orsaken just det som nämns ovan, dvs EL-matchandet. Har dock svårt att se dem ramla ur BL, finns en hel del kvalitet bland spelarna som borde kunna rädda kontraktet. Tränare Veh är lite av en favorit, den där stillsamma varianten som jobbar lugnt och metodiskt med sina lag och har en stor erfarenhet.
Du, och alla andra, ska givetvis gå på en tysk BL-match. Är helt enkelt en upplevelse, men notera att arenorna ofta är utsålda, så biljetter bör man skaffa i förväg, ex genom klubbens hemsida eller viagogo/eventim.
Däremot håller jag inte med Germanofil att det finns bra flygförbindelser till Frankfurt. OK det går många flygplan dit, men den flygplatsen undviker jag helst. Vidrigt gigantiskt ställe där man stressad irrar omkring och letar efter gaten. Är väl roligare att besöka än tandläkaren, men inte mycket mer.