Resultat: .
0%
röster
2014-02-22, 23:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag känner till Transfermarkt väl, jag undrade mer om tysk media hade lekt runt lite med några belopp när/om det ryktats om honom.

Jag vet att Wolfsburg har ett komfortabelt ekonomiskt läge iom Volkswagen, men jag tänkte att det finns utrymme för attraktivare klubbar att locka med CL, mer pengar och större chanser till titlar. Spelare har tyvärr allt mer att säga till om så chansen finns utan tvekan där.
Frågan är om det finns konkret intresse samt var gränsen går för hur mycket han skulle kunna få gå för.

Sen är Wolfsburg i högsta grad med i racet om CL denna säsongen. Det underlättar ju för spelarna. Det är en klubb som underpresterat egentligen sen ligatiteln 2009 sett till dom relativa resurserna, och vad som spenderats
Citera
2014-02-22, 23:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag känner till Transfermarkt väl, jag undrade mer om tysk media hade lekt runt lite med några belopp när/om det ryktats om honom.
Det har inte ryktats om några belopp, mer ett konstaterande att olika klubbar är intresserade. Vilket oftast betyder krav på löneökning. Att Luiz Gustavo fick en monsterlön har givetvis förändrat läget i spelartruppen.

De skriverier om VfL i allmänhet som jag sett är snarare sådana som diskuterar ifall situationen stabiliserat sig så mycket (efter Magathtiden) för ägaren att man är beredd att satsa igen. Mer att köpa än att sälja så att säga. Finns positioner i laget som definitivt behöver förstärkas om de återigen ska göra ett försök att bli ett europeiskt storlag. Förra gången gick det sisådär, men BL vann man.

Wolfsburg är en udda klubb på så sätt att för dem är detta att ägaren bestämmer solklart även för supportarna sedan generationer. Verkligen ett korplag i den ursprungliga betydelsen. Leverkusen är mer en klubb med en passiv ägare som ingen riktigt vet vad denne vill. Förutom då att man ska köpa olika slags medicin efter lagets uppförande på planen i viktiga mediabevakade matcher.
Senast redigerad av motvall 2014-02-23 kl. 00:14.
Citera
2014-02-23, 02:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felimy
Hallå.. Ny på flashback och grymt att finna en tråd om tysk fotboll! Super

Det har nog varit pärs den senaste tiden att vara HSV fan.. Men idag gjorde de en grym insats idag mot Dortmund! Lättar nog många HSV fans att de är nu på kvalplats..
Är det inte så att HSV har aldrig åkt ur högsta ligan ?

Skulle HSV åka ur, så önskar jag åka till Hamburg för att passa på att se ett derby mellan HSV och St: Pauli. Det är säkert en upplevelse
Välkommen till Flashback och Tysklandstråden! Kul att se att det fortsätter att trilla in folk som är intresserade av europas roligaste liga.
Citera
2014-02-23, 03:50
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kul att du fastnat för världens roligaste liga.

Här i tråden finns flertalet lag representerade men ett par saknas fortfarande så ur den synvinkeln vore det kul om du började följa t.ex. Mönchengladbach, Frankfurt eller Mainz lite närmare. Speciellt Eintracht Frankfurt är ju ett kul lag om du även tänker göra lite resor för att se laget. Grymt tryck på läktarna där! Dessutom bra flygförbindelser från Sverige.

Detsamma gäller förstås Berlin där du förslagsvis kunde börja följa Hertha eller Union. Lagen i Regionalliga är kanske inte så jätteroliga att följa även om det såklart kan vara en upplevelse att se enstaka matcher på plats. Hoppas att ni får en trevlig resa.

edit: Hamad spelade andra halvlek för Hoffenheim idag och jag såg nu att han fick betyget 3 av Sportal.de. Herdling som han bytte av fick 4,5 vilket ju är betydligt sämre. Hoffenheim gjorde ju även en betydligt bättre andra halvlek än den första så förhoppningsvis kan han få förtroende för fler insatser.
Kan flika in lite här.
Skrev för längesedan i den här tråden men jag tänkte att jag kan ta upp det igen. Har följt tyskfotboll under många år och tycker att det är en fantastisk liga, underbar stämning och bra fart i fotbollen. Det laget som jag har fastnat för sen länge är Eintracht Frankfurt, gillar hur dom spelar, bra gäng.

Jag vet inte riktigt om jag kan kalla mig en supporter, eller ja, jag hejar ju på dom, så någon form av supporter är jag trots att "mitt" lag är Arsenal. Jag försöker att se varje match samt att jag har planer på att gå på en match lite längre fram på våren om studentekonomin håller.
Citera
2014-02-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Välkommen till Flashback och Tysklandstråden! Kul att se att det fortsätter att trilla in folk som är intresserade av europas roligaste liga.

Tack cst !
Citera
2014-02-23, 11:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Kan flika in lite här.
Skrev för längesedan i den här tråden men jag tänkte att jag kan ta upp det igen. Har följt tyskfotboll under många år och tycker att det är en fantastisk liga, underbar stämning och bra fart i fotbollen. Det laget som jag har fastnat för sen länge är Eintracht Frankfurt, gillar hur dom spelar, bra gäng.

Jag vet inte riktigt om jag kan kalla mig en supporter, eller ja, jag hejar ju på dom, så någon form av supporter är jag trots att "mitt" lag är Arsenal. Jag försöker att se varje match samt att jag har planer på att gå på en match lite längre fram på våren om studentekonomin håller.
Även du är givetvis välkommen. Precis som germanofil skriver finns det en salig blandning av supportar till olika tyska lag i tråden, med några luckor som just SGE Frankfurt. Vi brukar vara ganska snälla mot varandra, men det kanske beror på att inga fans från varken Hoffenheim eller RB Leipzig har dykt upp.

Är svårt för många av oss som följer andra lag att ogilla en klubb som Eintracht Frankfurt. Mycket tack vare deras hängivna och högsjungande fans. Även när man då och då ligger i andra divisionen så brukar de ha över 50 000 på sina hemmamatcher och ett troget bortafölje. Gillar också att både fansen och laget tagit Europaspelet jätteseriöst.

Själva laget har denna säsong underpresterat, borde ligga lite högre upp i tabellen, antagligen är orsaken just det som nämns ovan, dvs EL-matchandet. Har dock svårt att se dem ramla ur BL, finns en hel del kvalitet bland spelarna som borde kunna rädda kontraktet. Tränare Veh är lite av en favorit, den där stillsamma varianten som jobbar lugnt och metodiskt med sina lag och har en stor erfarenhet.

Du, och alla andra, ska givetvis gå på en tysk BL-match. Är helt enkelt en upplevelse, men notera att arenorna ofta är utsålda, så biljetter bör man skaffa i förväg, ex genom klubbens hemsida eller viagogo/eventim.

Däremot håller jag inte med Germanofil att det finns bra flygförbindelser till Frankfurt. OK det går många flygplan dit, men den flygplatsen undviker jag helst. Vidrigt gigantiskt ställe där man stressad irrar omkring och letar efter gaten. Är väl roligare att besöka än tandläkaren, men inte mycket mer.
Citera
2014-02-23, 12:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felimy
Hallå.. Ny på flashback och grymt att finna en tråd om tysk fotboll! Super

Det har nog varit pärs den senaste tiden att vara HSV fan.. Men idag gjorde de en grym insats idag mot Dortmund! Lättar nog många HSV fans att de är nu på kvalplats..
Är det inte så att HSV har aldrig åkt ur högsta ligan ?

Skulle HSV åka ur, så önskar jag åka till Hamburg för att passa på att se ett derby mellan HSV och St: Pauli. Det är säkert en upplevelse

Ja välkommen i "Tyska tråden"!

Som sagt:

Hur Spöade Volksparkstadion-gossarna Dortmund så pass enkelt? Slut på formsvackan nu?

För övrigt starkt av Nürnberg att vända underläge till 2-1 mot Braunschweig med Per Nilsson utvisad redan efter dryga 30 minuter.
Senast redigerad av fchansa 2014-02-23 kl. 13:07.
Citera
2014-02-23, 12:44
Medlem
motvalls avatar
För ett tag sedan diskuterades lönerna i Bayern. Hittade detta på Focus online, borde vara relativt trovärdigt eftersom den tidningens ägare sitter i klubbens styrelse;

Kroos ska enligt samma källa erbjudits en lön på €8M.
Citera
2014-02-23, 13:08
Medlem
marc0p0l0s avatar
Tyskland
Irland
Polen
Skottland
Georgien
Gibraltar

Gruppen för EM-kvalet, kan väl inte känna någon spänning överhuvudtaget. Att gruppettan och tvåan är kvalificerade direkt tar bort mycket av kvalkänslan, blir dock intressant att se vilket lag som tar andraplatsen i denna gruppen. 20:0 mot Gibraltar?
Citera
2014-02-23, 13:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Tyskland
Irland
Polen
Skottland
Georgien
Gibraltar

Gruppen för EM-kvalet, kan väl inte känna någon spänning överhuvudtaget. Att gruppettan och tvåan är kvalificerade direkt tar bort mycket av kvalkänslan, blir dock intressant att se vilket lag som tar andraplatsen i denna gruppen. 20:0 mot Gibraltar?
Känns som om Irland, Polen och Skottland är väldigt jämnstarka.
Citera
2014-02-23, 15:05
Medlem
Sven Bender blir borta tio veckor nu, tydligen är deltagande i VM uteslutet...

https://twitter.com/BILD_bvb/status/437572350494932992
Senast redigerad av fortississimo 2014-02-23 kl. 15:10.
Citera
2014-02-23, 17:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Känns som om Irland, Polen och Skottland är väldigt jämnstarka.
Polen borde vara bättre än dom är...men dom verkar aldrig få ihop laget. Iom med att två lag går vidare så är det ju så mycket att orda om som sagt, för Tysklands del. Det hade det inte ens varit med ett lag direkt vidare heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in