Resultat: .
0%
röster
2013-08-10, 18:49
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Mchitarjan kunde egentligen spela idag, men Klopp ville inte ta några risker så han fick sitta på läktaren tillsammans med Watzke, Rauball o co.
Jag Tror Mchitarjan passar Dortmund bättre än Götze, han är mer lik Kagawa och är snabbare än Götze. Mycket bra när vi kontrar in mål i CL.
Nu är vi tvåa i BL, Hertha etta. Hertha känns riktigt starka efter rekordsäsongen i zweite, och sedan en del nyförvärv.

Jaså, då får man förhoppningsvis se honom snart! Har noll koll på honom. Tror jag sett en match med Shaktar, och jag kommer inte ihåg om han var med. Är han hälften så bra som folk säger tror jag det kommer bli väldigt bra.

Spontant känns BVB starkare i år, med nyförvärven. Tror att Auba - Reus - Kuba(eller nån kombination av dessa, kanske Reus - Miki - Auba) passar dortmunds snabba kontrings/presspel bättre än diverse kombinationer förra året med Götze. Kreativa passningsfötter finns det gott om, även på innermittfältet. Mer speed blir dödligt!

Ska nog sätta mig ner imorgon och ge mig på en BL-tippning. Topp 5-placeringar tror jag lär se ut så här, ungefär:

FC Bayern
Borussia Dortmund
Borussia Mönchen Gladbach
Bayer Leverkusen
Schalke 04

...där Dortmund hamnar strax bakom Bayern, med max 10 poängs skillnad.
Citera
2013-08-10, 18:56
Medlem
Kolla på PEA hattrick här så sjukt
https://www.youtube.com/watch?v=D7fSun6WM-Y
Citera
2013-08-10, 19:24
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvfan76

Han kommer nog att bli bra. Milan lyckades ju slarva bort honom men har fått nytt självförtroende i Ligue 1 och landslaget med tror jag har påverkat, Gabon alltså.
Citera
2013-08-10, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
I skuggan av Hertha och Dortmunds storsegrar så lyckades även mitt kära Hannover 96 ta en trepoängare. Detta mot Wolfsburg och mer eller mindre helt utan att glänsa. Första halvleken såg spelet visserligen stundtals bra ut men i andra när man spelade med 2(!) man mer i nästan 40 minuter så skapar man inte mycket och när man väl skapade något så var avsluten dödligt dåliga. Satt ärligt talat och var nervös ända fram till Husztis 2-0 i slutminuterna trots att vi hade både ledning och numerärt överläge. Jag är glad att Wolfsburg spelade med huvudet under armen idag för annars hade Hannover aldrig lyckats vinna. Måste bli skärpning till matchen mot Gladbach nästa helg!

Men självklart positivt att inleda med en vinst och nye Edgar Prib (från Greuther Fürth) var en spelare som överraskade positivt på mig. Jobbade hårt hela tiden och tog många offensiva initiativ. Även Leo Bittencourt var hyfsad men där förväntar jag mig mer när han väl "växer in i laget".

En annan positiv grej för H96 är att vi idag värvade innerbacken Marcelo från PSV. Kanske kommer han och Sane kunna bilda ett vettigt mittlås. Den senare var för övrigt också ganska bra idag, stark i närkamperna med sin storlek!
Citera
2013-08-10, 22:07
Bannlyst
Man märker att Bundesliga får mer utrymme nu i svenska medier än för några år sedan. För några år sedan skrevs det absolut ingenting om tysk fotboll i Sverige medan det nu kan finnas en del artiklar på sportbladet och andra stora medier, det är en välkommen förändring. Och visst är det fortfarande väldigt liten uppmärksamhet och intresse som Bundesliga får i Sverige jämfört med England och övriga stora ligor får men nu skrivs det i alla fall lite om tysk fotboll så det är en förbättring.
Citera
2013-08-10, 22:23
Medlem
Så här blev andra omgången av DFB Pokal:

Bayern München - Hannover 96

1860 München - Borussia Dortmund

Darmstadt 98 - FC Schalke 04

Arminia Bielefeld - Bayer 04 Leverkusen

Preußen Münster - FC Augsburg

VfL Wolfsburg - VfR Aalen

Hamburger SV - Greuther Fürth

SC Freiburg - VfB Stuttgart

1899 Hoffenheim - Energie Cottbus

Eintracht Frankfurt - VfL Bochum

Mainz 05 - 1. FC Köln

1. FC Kaiserslautern - Hertha BSC

VfL Osnabrück - Union Berlin

1. FC Saarbrücken - SC Paderborn

SC Wiedenbrück 2000 - SV Sandhausen

FSV Frankfurt - FC Ingolstadt
Citera
2013-08-10, 22:26
Medlem
dippsis avatar
DFB pokal är lottad nu och H96 kan inte vara speciellt glada. Fürth är jag rätt lycklig och få, måste klaras. 24 och 25 sept spelas matcherna!

Andra på bollen
Citera
2013-08-10, 23:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
DFB pokal är lottad nu och H96 kan inte vara speciellt glada.
Äh! Långt kvar till dess och Hannover kommer att hinna spela ihop laget. Starkast på pappret vinner inte alltid och speciellt inte i pokalmatcher!

Synd bara att det är bortaplan...

Och ja, HSV borde greja Fürth. Men man vet som sagt aldrig!
Citera
2013-08-11, 10:39
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Så här blev andra omgången av DFB Pokal:
Bayern München - Hannover 96
1860 München - Borussia Dortmund

Vänta, så både Bayern och 1860 har hemmamatch i en omgång som spelas 24/25? Det kommer att bli en hel del lustigheter i München på kvällen den 24:e när Hannover/Dortmund nyss spelat sin match och de tidigare Hannover/Dortmund-fansen redan anlänt, samtidigt som både Bayern- och 1860-fansen också går runt i staden. Får hoppas det hålls fredligt, kan bli en riktigt trevlig stämning då.

En hel del andra spännande möten också, bästa andra omgången på många år.

http://www.welt.de/wirtschaft/article118891833/Bierkrieg-um-die-deutschen-Fussballstadien.html
http://www.welt.de/img/wirtschaft/crop118891827/834071401-ci3x2l-w580-aoriginal-h386-l0/DWO-Fussball-u-Bier-oben-.jpg
http://www.welt.de/img/wirtschaft/crop118891830/6420719744-ci3x2l-w580-aoriginal-h386-l0/DWO-Fussball-u-Bier-unten.jpg

Det är onekligen synd att de stora ölmärkena tar över fler arenor, man vill inte gå och köpa bitburger vart man än kommer. Wolters stannar nog väldigt länge i Braunschweig, hade blivit upplopp om någon försökt ändra på det.
Citera
2013-08-11, 10:59
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvfan76

Fin debut av Aubameyang. Jag hoppas att han kommer vara jämnare i Dortmund än vad han var i Saint-Etienne.

Milan ångrar säkert att de inte satsade på honom.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-11 kl. 11:01.
Citera
2013-08-11, 11:55
Medlem
Gubbskems avatar
4-0 till Dortmund var ändå ganska smickrande siffror om man ser till spelet. Tyckte Augsburg höll upp spelet väl så bra. Gundogan hade en ganska usel dag, de andra på mitten var inte så mycket bättre heller. Och Lewa var osynlig enda tills sin assist till Auba i slutet av matchen. Tycker inte förra årets tendens att man har svårt att föra spel mot sämre lag och därmed tappade en del onödiga poäng verkar vara bortdrillad trots storsegern. Dortmund känns fortfarande som ett lag som till 100% är byggt för att stressa och kontra sönder storlag som vill ha mycket bollinnehav.
Senast redigerad av Gubbskem 2013-08-11 kl. 12:38.
Citera
2013-08-11, 12:15
Bannlyst
Är det samma Aubamayang som inte platsa i Milan? Skaplig utveckling isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in