Resultat: .
0%
röster
2012-08-08, 19:02
Medlem
fchansas avatar
Nyssens hemkommen från semester i Spanien. Väntar några dagar till med BL-tipset. Såsom regerande mästare måste man ju vara noga med insamlandet av information innan det är dags att spika tabellen
Citera
2012-08-08, 19:07
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Nyssens hemkommen från semester i Spanien. Väntar några dagar till med BL-tipset. Såsom regerande mästare måste man ju vara noga med insamlandet av information innan det är dags att spika tabellen

Väntar också till sista veckan, se om någon gör en kanon värvning eller så
Citera
2012-08-08, 19:32
Medlem
Germanofils avatar
1. Dortmund
2. Bayern München
3. Leverkusen
4. Schalke 04
5. Stuttgart
6. Hannover 96
7. Wolfsburg
8. Hamburg
9. Werder Bremen
10. Mönchengladbach
11. Hoffenheim
12. FC Nürnberg
13. Greuther Fürth
14. Eintracht Frankfurt
15. Freiburg
------------------
16. Mainz
------------------
17. Augsburg
18. Fortuna Düsseldorf
Citera
2012-08-08, 19:44
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
1. Dortmund
2. Bayern München
3. Leverkusen
4. Schalke 04
5. Stuttgart
6. Hannover 96
7. Wolfsburg
8. Hamburg
9. Werder Bremen
10. Mönchengladbach
11. Hoffenheim
12. FC Nürnberg
13. Greuther Fürth
14. Eintracht Frankfurt
15. Freiburg
------------------
16. Mainz
------------------
17. Augsburg
18. Fortuna Düsseldorf

Glöm inte PM'a folkpark oxå. Han ville ha tippsen via PM......
Citera
2012-08-08, 22:42
Medlem
GalneGs avatar
Citat:
1. Dortmund
2. Bayern München
3. Leverkusen
4. Schalke 04
5. Stuttgart
6. Hannover 96
7. Wolfsburg
8. Hamburg
9. Werder Bremen
10. Mönchengladbach
11. Hoffenheim
12. FC Nürnberg
13. Greuther Fürth
14. Eintracht Frankfurt
15. Freiburg
------------------
16. Mainz
------------------
17. Augsburg
18. Fortuna Düsseldorf

Är det inte otroligt jämnt mellan plats 3-12?

Satte mig ner för att knåpa ihop en tabell igår, plats ett och två står mellan två lag men sen... Det finns åtta lag som kan komma trea och tolv som kan komma femma.

Jag gav upp tippandet, får se om jag orkar ta tag i det.
Citera
2012-08-09, 07:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Glöm inte PM'a folkpark oxå. Han ville ha tippsen via PM......
Tack för påminnelsen. Ska även fylla i de övriga frågorna.
Citera
2012-08-10, 14:50
Medlem
folkparks avatar
Lottningen i CL:

Borussia Mönchengladbach - Dynamo Kiev.

Tufft, mycket tufft för Gladbach, särskilt då de möter ett lag med mycket rutin från Europaspel samt att de måste börja hemma på Borussia Park. Ukrainska lag brukar dessutom vara bra på att kontra. Skulle säga att Kiev är favoriter i detta dubbelmöte då Gladbach har en del nya i startelvan och jag tror knappast att de hinner spela ihop sig. 58-42 till Kievs favör.

Europa League:

Slask Wroclaw - Hannover 96

Detta bör Hannover klara utan några större bekymmer. Slask åkte ut mot Helsingborg med 6-1 totalt och nu måste de återigen börja hemma, men denna gång mot ett lag som hade piskat Helsingborg alla dagar i veckan. 85-15 i Hannovers favör.

Stuttgart - Dynamo Moskva

Ingen rolig lottning skulle jag vilja säga, men absolut inte omöjligt. Dynamo har ett bra lag, känns som 50-50 möte faktiskt.
Citera
2012-08-10, 17:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Europa League:

Slask Wroclaw - Hannover 96

Detta bör Hannover klara utan några större bekymmer. Slask åkte ut mot Helsingborg med 6-1 totalt och nu måste de återigen börja hemma, men denna gång mot ett lag som hade piskat Helsingborg alla dagar i veckan. 85-15 i Hannovers favör.
Är också övertygad om att Hannover grejar detta. Men man ska aldrig ta ut en seger i förskott! Bra lottning dock.

Nu blir det att bänka sig framför Zweite och se hur Köln och Kaiserslautern presterar idag efter den snöpliga inledningen för respektive lag. Har några flaskor Haßeröder på kylning också för senare ikväll.
Citera
2012-08-10, 21:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Är också övertygad om att Hannover grejar detta. Men man ska aldrig ta ut en seger i förskott! Bra lottning dock.

Nu blir det att bänka sig framför Zweite och se hur Köln och Kaiserslautern presterar idag efter den snöpliga inledningen för respektive lag. Har några flaskor Haßeröder på kylning också för senare ikväll.

Gick bra för K'lautern, men bara en poäng för Köln.

Mums, Hasseröder, min favorit. Pilsner från den lilla Harz-staden Wernigerode där jag har varit så många gånger genom åren. Du skulle ha tagit en Harzer schierker feuerstein till. Godare än jäger
Citera
2012-08-10, 21:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Gick bra för K'lautern, men bara en poäng för Köln.

Mums, Hasseröder, min favorit. Pilsner från den lilla Harz-staden Wernigerode där jag har varit så många gånger genom åren. Du skulle ha tagit en Harzer schierker feuerstein till. Godare än jäger
Ja Köln tappade poäng tack vare ett dubbelmisstag i försvaret i slutminuterna. Korpenklass på den försvarsinsatsen. Kul dock för Ishak att få speltid, jag tyckte han gjorde det hyfsat.

Nja, snaps till öl är inte riktigt min grej. Här i Hannover blandar de ibland Altbier/Schwarzbier med Korn vilket är vidrigt i mitt tycke. Föredrar att dricka ölen som den är.
Citera
2012-08-10, 21:31
Medlem
xtroes avatar
Måste bara säga att jag älskar denna tråd och dess användare.

Förvrigt har det snackats om intresse från Bremens håll om Santa Cruz, jag tror de skulle bli en succé

Så galet taggad inför starten!
Citera
2012-08-10, 23:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Måste bara säga att jag älskar denna tråd och dess användare.

Förvrigt har det snackats om intresse från Bremens håll om Santa Cruz, jag tror de skulle bli en succé

Så galet taggad inför starten!

Well...... En aning småsugen är man ju . Går inte direkt på räls för Hansa i Dritte och Zweite är igång men ändå är det ju BL som man längtar lite efter. Har haft dåliga vibbar om ditt werder men Liga-Totalvinsten (som jag såg på TV i Spanien medan frugan badade) är väl en indikation på att det inte blir bottenstrid, eller? Dock endast en tränings turnering, men ändå. Santa Cruz? Skulle nog sitta fint om det blir av. Uff, känner att det kan bli svårt att tippa i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in