2013-11-05, 20:45
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Tja. jag lånar din tråd lite.

I helgen kommer jag och några polare att ta E för första gången. Jag har läst på och känner att jag har rätt bra koll. Jag undrar bara när man ska ta det? Vi (2 killar, 2 tjejer) planerar att vara hos en polare som bor en bit ut i skogen och sen vara där resten av helgen. Vi kommer ha med oss E, gräs och lite bärs. Ska vi käka E på fredagen eller lördagen? Kommer den eventuella ATn förstöra hela lördagen om vi tar det på fredagen?

Om vi säger att vi käkar på fre, ska vi då ta det på eftermiddagen (runt 17-18 då vi kommer fram) så vi är skeva fram till kvällen och sen kan chilla med alkohol och gräs. Eller käka dem på kvällen (typ 23) så man kan gå och lägga sig efter ruset?

Sen undrar jag hur ni personligen gillar att blanda dessa 3 substanser på trevligaste sätt? Hur hade ni gjort om ni hade E, gräs och alkohol och ett tomt hus i skogen under en helg?
Droppa dem runt 22-tiden på fredagskvällen föreslår jag. Det slår troligen mellan halv elva och elva och varar till runt ett-halv två. Se till att inte ha ätit på minst två timmar innan ni droppar, röka kan ni göra efter ni käkat och när ruset börjar dala. Dagen efter kan ni röka och dricka om ni vill, de flesta brukar må ganska bra och vara efterbänga av ecstasyn dagen efter, en viss nedstämdhet dyker nog upp på söndagen men då ska ni ju åka hem. Om det är första gången så vet jag inte ens om den där nedstämdheten dyker upp då man bara var så fascinerad av vad som egentligen hände.
Citera
2013-11-05, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Jag utgår från att det är riktig Ecstasy man pratar om när man diskuterar det, och riktigt Ecstasy innehåller MDMA. Bara för du och många andra köper fejkknappar som era kranar kallar för Ecstasy, så betyder det inte att det är Ecstasy. Ordet Ecstasy kommer just från kärleksruset som MDMA ger.

Vill inte verka dryg, men blir så irriterande när man blir påhoppad av folk som inte vet vad de snackar om. Ecstasy är ett slang för piller som innehåller MDMA, ett piller som inte innehåller MDMA (eller som innehåller en blandning) ska inte längre kallas Ecstasy. Du kanske borde gå och snyta dig?

Det finns fortfarande ingen fast procentuell gräns som säger att E måste innehålla en viss mängd MDMA; därav kan man inte tala om tolerans eftersom mängden innan kan ha varit minimal. Att det innehåller MDMA är ett faktum, men inte mängden, och därav kan du sluta vara så otroligt säker på att hans supertabletter innehåller såpass mycket mdma att hans tolerans har ökat.

Vill inte verka dryg, men är så trött på folk som läser halva inlägget och bara svarar i frustration.
Citera
2013-11-06, 01:30
Medlem
Hej!
Jag har också en fråga, kan man ta 100-150mg MDMA-Kristall idag efter en kväll(igår) som låg på 300-350mg?
Det var uppdelat 3 gånger under natten.
Eller kommer jag må riktigt riktigt dåligt imorgon? jag vet att man ska vänta, men bara undrar om det är så extremt som det sägs, har själv inte tagt det två dagar i rad på flera år så kom ej ihåg hur det kändes dagen efter.
Senast redigerad av Rcmate 2013-11-06 kl. 01:32.
Citera
2013-11-06, 02:54
Medlem
lilZer0s avatar
Lånar tråden lite då jag inte hittade någon "Stora tråden om MDMA" när jag sökte på MDMA i sökfältet.
Jag prövade häromdagen en knapp "gröna androids" som ska vara bra enligt i princip alla jag känner, men jag fick en helt annorlunda effekt än alla jag känner fått. I "upcomen" blev jag trött, lite smått bäng i huvet och varm i kroppen, detta varade i ca 10-30 minuter och sedan blev jag skitkall i både fötter och händer. Med en "stickande"/"kittlande"/"halvsovande" känsla i händer och fötter samtidigt, jag undrar helt enkelt varför i helvete jag fick denna skumma effekt? För mig uteblev förhöjt humör över huvud taget och jag förstår inte varför.

edit: Fick ingen AT över huvud taget heller, vaknade morgontrött men med ett glatt humör som oftast också. Ska pröva igen men med rent MDMA och högre dos, jag tog bara en för att jag inte väger speciellt mycket, nu känns det säkrare med högre doser... Brukar inte gilla serotonerga centralstimulanter (de RC's jag provat) och har därför aldrig varit riktigt sugen på att pröva MDMA, men detta var verkligen under mina förväntningar om till och med MDMA.
Senast redigerad av lilZer0 2013-11-06 kl. 02:57.
Citera
2013-11-06, 04:22
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Lånar tråden lite då jag inte hittade någon "Stora tråden om MDMA" när jag sökte på MDMA i sökfältet.
Jag prövade häromdagen en knapp "gröna androids" som ska vara bra enligt i princip alla jag känner, men jag fick en helt annorlunda effekt än alla jag känner fått. I "upcomen" blev jag trött, lite smått bäng i huvet och varm i kroppen, detta varade i ca 10-30 minuter och sedan blev jag skitkall i både fötter och händer. Med en "stickande"/"kittlande"/"halvsovande" känsla i händer och fötter samtidigt, jag undrar helt enkelt varför i helvete jag fick denna skumma effekt? För mig uteblev förhöjt humör över huvud taget och jag förstår inte varför.

edit: Fick ingen AT över huvud taget heller, vaknade morgontrött men med ett glatt humör som oftast också. Ska pröva igen men med rent MDMA och högre dos, jag tog bara en för att jag inte väger speciellt mycket, nu känns det säkrare med högre doser... Brukar inte gilla serotonerga centralstimulanter (de RC's jag provat) och har därför aldrig varit riktigt sugen på att pröva MDMA, men detta var verkligen under mina förväntningar om till och med MDMA.
Finns en FAQ om Ecstacy och även en tråd för Ecstacypilleridentifiering

För att svara på dina frågor så är det vasokonstraktion en väldigt vanlig bieffekt av centralstimulanter, d.v.s. dina blodkärl drar ihop sig och försämrar blodcirkulationen vilket leder till att dina extremiteter går ner i temperatur. Detta är ofarligt och du kommer vara helt återställd efter ruset.

Men med det sagt så har vasokonstriktion vid drogbruk varit skadligt, och till och med dödligt. MDMA var dock inte boven i dramat, utan det var en RC-drog. Ett piller kan även det innehålla en RC-drog eller vad som helst egentligen, det spelar ingen roll hur den ser ut. Om du vill veta vad det är du stoppar i munnen råder jag dig att köpa ett testkit.

Varför du blev besviken på ditt första MDMA-rus kan bero på flera olika saker. Du kan ha varit för nervös p.g.a. MDMA:t eller något annat för att fullt ut njuta av tillställningen. Börjat tänka negativa tankar som sedan fortsatte ner som en mörk spiral. Du kände dig kanske inte bekväm kring människorna som var där och vågade inte säga att du inte kände dig helt okej.

Fast, i min åsikt, var det nog för att du tog en för liten dos. En bra nybörjardos ligger kring 1,5-2mg*kg. Come-upen kan vara lite jobbig ibland första gången, man vet inte riktigt vad som ska hända, man blir nervös och får svårt att slappna av. Men när MDMA:t väl peakar, då släpper alla känslor av oro du har, och du blir nöjd och glad. Antagligen så tog du en för liten dos så du upplevde come-upen men inte peaken.

Lycka till nästa gång!
Citera
2013-11-06, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Fast nu vet ju de flesta att det inte bara finns MDMA i ecstasy och därför kan bli berusad av något annat. Jag säger emot dig eftersom du försöker få honom att ta en större dos än vad han egentligen behöver, och det hör väl till pundare att pressa andra för att själv se vart man landar. Knapra lite tramadol och låt pojkstackaren vara ifred. Bättre att du låter folk hålla sig till klenare doser med mindre risker än att i möjlig mån låta han må piss för att han tar för mycket utan tolerans.
Vill du något tar du det via PM, för vi smutsar bara ner tråden nu.

Det är vanligare idag att det är enbart MDMA i knapparna än för ett par år sedan.
Citera
2013-11-06, 20:36
Medlem
Här har ni en sida som identifierar Ecstasypiller, ibland så är de t.o.m. analyserade i labb.

http://www.pillreports.com/
Citera
2013-11-07, 00:20
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Blir ruset kortare när man intar MDMA rektalt? Jag tänker då på den själva sköna peaken, come-upen blir ju såklart mycket kortare.
Citera
2013-11-08, 14:51
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Dessutom har jag läst positiva recensioner om Trance Spaceman-pillerna, så det borde rimligtvis inte bero på dessa heller. Lite konstigt att du inte fick dom väntade effekterna, riktigt trist.
Jo, jag har också läst positiva recensioner om dem. Men jag testade MDMA-kristaller några dagar efter och fick riktigt bra effekt, alltså lär det ha varit något skumt med knapparna...
Citera
2013-11-08, 16:14
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Jo, jag har också läst positiva recensioner om dem. Men jag testade MDMA-kristaller några dagar efter och fick riktigt bra effekt, alltså lär det ha varit något skumt med knapparna...
Var har du läst att knapparna ska innehålla 200mg MDMA? Jag har sökt och försökt ta reda på vad de innehåller tidigare men har inte lyckats hitta någon siffra.

Tror inte att de innehåller så mycket. De flesta knapparna innehåller inte mer än 120mg och det är överpris på dem, därför så är det nästan alltid bäst att köpa kristaller.
Citera
2013-11-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Tror inte att de innehåller så mycket. De flesta knapparna innehåller inte mer än 120mg och det är överpris på dem, därför så är det nästan alltid bäst att köpa kristaller.
Finns rätt bra med holländska dunderknappar a la 200 mg+ detta året. Fick jag erfara den "hårda" (eller väldigt mjuuuuka snarare) vägen "äsch dessa kan bara vara 100 mg, tar tre" i somras.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-11-08 kl. 16:27.
Citera
2013-11-08, 17:28
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Var har du läst att knapparna ska innehålla 200mg MDMA? Jag har sökt och försökt ta reda på vad de innehåller tidigare men har inte lyckats hitta någon siffra.

Har för mig att jag läste det på flashback någonstans.

Förresten, hur brukar avtändningen på MDMA vara för er? Jag tog igår och känner mig ganska dålig idag. Har ingen ångest eller så, är bara likgiltig, känner ingenting och tycker inte att något är roligt. Går inte ens att lyssna på musik, det är jag för trött i huvudet för.
Senast redigerad av robinkung 2013-11-08 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in