Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Har för mig att jag läste det på flashback någonstans.

Förresten, hur brukar avtändningen på MDMA vara för er? Jag tog igår och känner mig ganska dålig idag. Har ingen ångest eller så, är bara likgiltig, känner ingenting och tycker inte att något är roligt. Går inte ens att lyssna på musik, det är jag för trött i huvudet för.

Tagit E 2 gånger i mitt liv. Första gången va det inte så farligt, bara seg och omotiverad dagen efter + jävligt sugen på mer. Eftersom det va en 2 dagars fest så tog jag den dagen med och dagen efter va Väldigt seg och lite smått opepp på livet men inget mer. Tog väl ungefär 3-5 dagar innan jag va på banan helt igen.

Den andra gången va nu i helgen och den va desto värre, tror det va mer Speed i denna för jag hade en AT som inte va så jätterolig med lite panik och ångest inblandat. Va vaken i 26 timmar efter den pillan slank ner.

Men sen är jag ny inom området som sagt.
Citera
2013-11-08, 18:58
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Har för mig att jag läste det på flashback någonstans.

Förresten, hur brukar avtändningen på MDMA vara för er? Jag tog igår och känner mig ganska dålig idag. Har ingen ångest eller så, är bara likgiltig, känner ingenting och tycker inte att något är roligt. Går inte ens att lyssna på musik, det är jag för trött i huvudet för.
Dagen efter brukar jag inte ha någon avtädning att tala om. Jag brukar faktiskt svara smått påverkad hela nästa dag också, ler väldigt mycket och har käkspänningar.

Dag 3 (om dag 1 är dagen för intag) så börjar jag känna mig lite tom, dag 4 så kan jag börja få lite problem med ångest och är mer tom. Dag 5 är det värst, då blir det mer ångest och ännu mer tomhet. Efter det blir det bara bättre.

Jag har bara tagit två gånger än så länge. Det var faktiskt värst första gången, andra gången så mådde jag i princip bara dåligt en dag istället för tre. Enda skillnaden jag kan komma på i vad jag gjort är att jag kurade med 5-HTP + L-tyrosin istället för bara 5-HTP andra gången, och jag tog ingen 5-HTP dag 1 innan jag skulle sova, utan tog min första dos när jag vaknade dag 2.

Jag tycker det kan vara rätt trevligt att ha en svag benso eller i alla fall någon bra antihistamin till dagarna efter. Det fixar inte tomheten, men tar bort ångesten om man får det och man bryr sig inte lika mycket om att man känner sig tom.
Citera
2013-11-08, 20:37
Medlem
Hur farligt är egentligen esctasy för kroppen? Jag tror de inte är så farligt permanent men dock kortvarigt (Om man gör med måtta) Då kroppen reprerar sig om man kör i måttliga mängder, dock om man kör varje vecka skulle jag tänka mig att det lämnar några negativa spår i hjärna/hjärta. Tar inte e längre, men fan va nice de va! Verkligen inte ångrat att jag testade ett par gånger, dock va första gången oförklarlig jämfört med andra gånger! Någon som håller med?
Citera
2013-11-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Hur farligt är egentligen esctasy för kroppen? Jag tror de inte är så farligt permanent men dock kortvarigt (Om man gör med måtta) Då kroppen reprerar sig om man kör i måttliga mängder, dock om man kör varje vecka skulle jag tänka mig att det lämnar några negativa spår i hjärna/hjärta. Tar inte e längre, men fan va nice de va! Verkligen inte ångrat att jag testade ett par gånger, dock va första gången oförklarlig jämfört med andra gånger! Någon som håller med?

Nu har jag bara tagit E 2 gånger men om man ska jämföra dom 2 så är första gången stjärnavstånd hämfört med den första och har själv svårt att se att det ska gå och toppa. Men får väll se vid framtida knappar !
Citera
2013-11-09, 08:22
Medlem
hopptomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acrcronik
Tjena Flashback! De är så här att jag och 3 polare hade tänkt dra till Qlimax i år och undrar därför lite angående Extacy eftersom jag aldrig provat de förut.
Har heller inte så mycket erfarenhet av droger tidigare (Provat Amfetamin och Cannabis)

Frågorna är:

1. Vilken mängd E ska jag ta? (1 hel tablett, en halv?)

2. Har alkohol någon betydelse när jag tar detta? (Alltså ska jag helst vara nykter eller de kvittar?)

3. Vad gör jag om jag får en så kallad "snetripp"? Är de bara att gå hem eller de går att lösa?

4. När mitt "rus" väl är igång, ska jag hålla mig borta från alkoholen eller de är bara till att dricka på?

5. Finns många olika kapslar vad jag läst, är de stor skillnad från kapsel till kapsel eller all E är ungefär densamma?

6. Förstår man själv vad man håller på med när man är uppe i ett "rus" eller är de som med alkoholen att man dagen efter tänker, "Varför gjorde jag så?"

7. Är de okej att efter några timmar då ruset slutat verka att direkt efter kanske ta en halva till om jag nu börjat med 1 kapsel? Alltså, okej att fylla på?

Kanske lite dumma frågor jag nu har ställt, men de är som sagt min första gång och jag vill vara lite förbered, haha.
Dela gärna med er lite andra tips om ni känner för de, allt är bra som kan hjälpa mig för att få den bästa kvällen i mitt liv!
Tacksam för alla svar!

1. Börja med en halv, därefter kommer du känna själv.
2. Råder dig att inte vara för full, förstör hela grejen och chansen att du mår dåligt är högre.
3. Du lär till 99% säkerhet inte få en snedtripp om du börjar med en halva, drick vatten och sätt dig på läktaren en stund.
4. Räcker gott med vatten
5. Nere i NL är det mesta bra, men klart styrkan varierar. Köp av någon som ser ut att ha kul.
6. Beror helt på hur mycket du tagit, men du lär inte skeva så mycket, däremot kan du få minnesluckor.
7. Ja, men effekten lär inte bli särskilt bra - sålänge du inte dubblar dosen. Hade rekommenderat att inte köra mer än 2 på en kväll.

Kör hårt
Citera
2013-11-09, 11:32
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Frågor ang Extacy på Qlimax infogad.

/Moderator
Citera
2013-11-09, 13:09
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Jag håller inte med om att den första gången nödvändigtvis måste vara den bästa. Visst, det är kul när det är en helt ny upplevelse, men jag har upplevt MDMA-rus som varit bättre än min första gång tack vare högre dos samt bättre set och setting.
Citera
2013-11-10, 10:07
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag körde som jag ögonmåttade till ~200mg idag som jag svalde runt 22 tiden men jag fick knappt någon effekt alls, trots att de va samma pulver som sist (S*E*O*A, 84% EZ-testat, som skulle varit ett av de bättre på sr) och sist jag tog de för ca 4 månader (som var mina första gång) och då blev jag riktigt på på typ 140-150mg men nu kände jag inte mycket alls som sagt, kan t.om mycket väl varit placebo

Men då till min frågor:
Kan pulvret/kristallerna bli dåliga/tappa effekt om dom ligger i glad-pack mörkt och svalt?
Sen har jag tagit en del amfetamin de senaste, kan de ha gjort så jag inte fick ut så mycket av MDMA't denna gången?

För första gången hade jag inte tagit amfetamin alls innan + att jag var ren från allt då säkert ett par veckor-månad. Men denna gången har jag tagit som sagt en del amfetamin de senaste och de har även blivit benso dagligen.

Kanske måste jag köra en 5-htp kur innan nästan gång eller helt enkelt hålla upp från allt en/ett par veckor innan?
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-11-10 kl. 10:21.
Citera
2013-11-10, 19:49
Medlem
IIMorbiids avatar
Frågor om MDMA (kristaller)

Hej Nu är det såhär att jag och tre vänner har bestämt oss för att testa MDMA, jag har tagit E ca fyra gånger förr men ingen av dem har testat varken MDMA, E eller andra centralstimulanta. Så jag har några frågor som hade varit nice att få svar på

Jag har sökt genom forumet, kan va att jag har missat något ursäkta mig isåfall! Men har inte hittat så mycket om bara MDMA utan det är mest E :/

Iallafall, hur mycket tycker ni skulle passa en nybörjare? Jag har läst massa olika och vet faktiskt inte vilket jag ska tro på mest.. Av det jag läst så borde mina tre kompisar köra på 175 mg var, vad tycker ni? Och vad borde jag ta som inte kör första gången? Det var på Emmaboda (augusti) som jag käkade sist! Är lite rädd för att jag ska ta för mycket så att jag inte skulle kunna hjälpa de andra om något skulle hända, vad jag kom fram till så låter det bra med ca 230-250 till mig, men vill gärna vara helt säker innan jag trycker i mig det

Vi tänkte faktiskt köra på en hemmakväll, fixa en brasa i uterummet, massor med kuddar, ljus, filtar, en fet tv, musik, godis och annat nice! Är det något man måste tänka på när det gäller Rent MDMA? Måste man tänka på något extra noga eller kanske dricka mer vatten än normalt?

Och är det något annat ni kanske rekomenderar? Kanske gå ut i snön (kommer antagligen att vara snö ute när vi kör) eller andra roliga aktiviteter mer än att sitta och mysa på golvet

Och ni som testat innan, hur stor är skillnaden på MDMA och E? Som att vara E'ad utan att vara så tjackad?

Bomba mig med allt ni vet och gärna egna åsikter

EDIT: Glömde fråga om det är någon som vet ungefär vad det kostar? Och vilket sätt ska man ta det på för att få bäst effekt enligt er? Tror vi kommer att bomba med hjälp av toapapper, såg att någon gjort det och att det var ett bra sätt att inta det
Senast redigerad av IIMorbiid 2013-11-10 kl. 20:15.
Citera
2013-11-10, 19:55
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIMorbiid
Hej Nu är det såhär att jag och tre vänner har bestämt oss för att testa MDMA, jag har tagit E ca 4 gånger förr men ingen av dem har testat varken MDMA, E eller andra centralstimulanta. Så jag har några frågor som hade varit nice att få svar på

Jag har sökt genom forumet, kan va att jag har missat något ursäkta mig isåfall! Men har inte hittat så mycket om bara MDMA utan det är mest E :/

Iallafall, hur mycket tycker ni skulle passa en nybörjare? Jag har läst massa olika och vet faktiskt inte vilket jag ska tro på mest.. Av det jag läst så borde mina tre kompisar köra på 175 mg var, vad tycker ni? Och vad borde jag ta som inte kör första gången? Det var på Emmaboda (augusti) som jag käkade sist! Är lite rädd för att jag ska ta för mycket så att jag inte skulle kunna hjälpa de andra om något skulle hända, vad jag kom fram till så låter det bra med ca 230-250 till mig, men vill gärna vara helt säker innan jag trycker i mig det

Vi tänkte faktiskt köra på en hemmakväll, fixa en brasa i uterummet, massor med kuddar, ljus, filtar, en fet tv, musik, godis och annat nice! Är det något man måste tänka på när det gäller Rent MDMA? Måste man tänka på något extra noga eller kanske dricka mer vatten än normalt?

Och är det något annat ni kanske rekomenderar? Kanske gå ut i snön (kommer antagligen att vara snö ute när vi kör) eller andra roliga aktiviteter mer än att sitta och mysa på golvet

Och ni som testat innan, hur stor är skillnaden på MDMA och E? Som att vara E'ad utan att vara så tjackad?

Bomba mig med allt ni vet och gärna egna åsikter

EDIT: Glömde fråga om det är någon som vet ungefär vad det kostar?
orkade inte läsa, så svarar på sista 800-1200 per G olika kvalité
Citera
2013-11-10, 19:58
Bannlyst
Vad är skillnaden på E (ecstasy) och Mdma? Enligt mig och wikipedia så är de samma sak.
Citera
2013-11-10, 20:00
Medlem
IIMorbiids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
orkade inte läsa, så svarar på sista 800-1200 per G olika kvalité

Hur vet man vilken kvalité det är?

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Vad är skillnaden på E (ecstasy) och Mdma? Enligt mig och wikipedia så är de samma sak.

E är en cocktaildrog, kan finnas vad fan som helst i den, men det man är ute efter i E är Amfetamin + Mdma (tror jag, rätta mig om jag har fel någon).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in