2013-11-03, 16:49
Medlem
robinkungs avatar
I förrgår tog jag ecstasy för andra gången, men till skillnad från första gången jag tog det fick jag ingen märkbar effekt. Första gången tog jag ca 200 mg kristaller och blev helt euforisk, empatisk, fick käkspänningar och gigantiska pupiller och så vidare - I förrgår tog jag ett Trance Spaceman-piller som ska ligga på ca 200 mg MDMA, inget tjack, och fick ingen effekt. Jag fick inte ens käkspänningar och stora pupiller. En vän som tog ett halvt piller kände av det. För mig var det som bäst sex timmar efter intag, efter lite röka följt av två timmars sömn. Då vaknade jag upp och rös härligt och var allmänt glad, men snart somnade jag igen.

Anledningar till att det kan ha blivit så här är att jag drack en del alkohol under kvällen, dock inte överdrivet mycket, samtidigt som jag tog pillret när jag var lite småhög efter att ha rökt innan. Det var inte planerat att ta E utan jag hade piller i fickan och träffade några vänner på stan, varav några var sugna på E, och följde med dem ut. Litar inte på dessa särskilt mycket men tycker ändå inte att det borde ha hämmat effekterna av ett helt piller. Jag brukar äta 5-htp men hade haft ett avbrott på åtminstone en dag innan jag tog pillret. Samma dag som jag tog E så hade jag käkat enbart chips och dipp och en kebabtallrik om det har någon betydelse. Innan i förrgår hade jag varit ren från alla droger i två veckor.

Vad tror ni?
Citera
2013-11-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
I förrgår tog jag ecstasy för andra gången, men till skillnad från första gången jag tog det fick jag ingen märkbar effekt. Första gången tog jag ca 200 mg kristaller och blev helt euforisk, empatisk, fick käkspänningar och gigantiska pupiller och så vidare - I förrgår tog jag ett Trance Spaceman-piller som ska ligga på ca 200 mg MDMA, inget tjack, och fick ingen effekt. Jag fick inte ens käkspänningar och stora pupiller. En vän som tog ett halvt piller kände av det. För mig var det som bäst sex timmar efter intag, efter lite röka följt av två timmars sömn. Då vaknade jag upp och rös härligt och var allmänt glad, men snart somnade jag igen.

Anledningar till att det kan ha blivit så här är att jag drack en del alkohol under kvällen, dock inte överdrivet mycket, samtidigt som jag tog pillret när jag var lite småhög efter att ha rökt innan. Det var inte planerat att ta E utan jag hade piller i fickan och träffade några vänner på stan, varav några var sugna på E, och följde med dem ut. Litar inte på dessa särskilt mycket men tycker ändå inte att det borde ha hämmat effekterna av ett helt piller. Jag brukar äta 5-htp men hade haft ett avbrott på åtminstone en dag innan jag tog pillret. Samma dag som jag tog E så hade jag käkat enbart chips och dipp och en kebabtallrik om det har någon betydelse. Innan i förrgår hade jag varit ren från alla droger i två veckor.

Vad tror ni?

Alkoholen skulle möjligtvis kunna vara boven i dramat. Jag har läst några inlägg att alkohol kan hämma effekterna något, men jag har själv fått grymma effekter när jag druckit (i måttliga mängder) så jag vet inte riktigt. Hur länge var den sen du tog ecstasy första gången då? 2 veckor?
Citera
2013-11-03, 18:02
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Alkoholen skulle möjligtvis kunna vara boven i dramat. Jag har läst några inlägg att alkohol kan hämma effekterna något, men jag har själv fått grymma effekter när jag druckit (i måttliga mängder) så jag vet inte riktigt. Hur länge var den sen du tog ecstasy första gången då? 2 veckor?
Drygt två månader sedan faktiskt. Det kan mycket väl vara alkoholen eftersom jag inte gillar det ruset särskilt mycket, så det kan ha varit i vägen en del.
Citera
2013-11-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Drygt två månader sedan faktiskt. Det kan mycket väl vara alkoholen eftersom jag inte gillar det ruset särskilt mycket, så det kan ha varit i vägen en del.

Dessutom har jag läst positiva recensioner om Trance Spaceman-pillerna, så det borde rimligtvis inte bero på dessa heller. Lite konstigt att du inte fick dom väntade effekterna, riktigt trist.
Citera
2013-11-04, 09:19
Medlem
Norrlandsnagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
...

Citat:
Ursprungligen postat av bumbibiff
...

Tackar boys

Får väl försöka styra en sjukt najs middag som vi käkar 2-3 timmar innan då!

Jo, jag brukar få sjuka käkspänningar, så ska fixa nå magnesium! Vi ska vara på en stuga ute i skogen, så vi får väl bara ta med oss en hög med lampor och andra sånna najsiga grejer! Har redan börjat styra upp min trancelista

Kan rekommendera Characters [Mix Cut] - Original Mix - Mark Sixma från Universal Religion Chapter 7, sjukt fet låt!
Citera
2013-11-04, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Vad fan har normaldoseringen med TS frågor att göra? TS tog Ecstasy för 2 veckor sedan, då är det inte konstigt att öka dosen lite, det är väl fan så alla gör.
250mg är en fin dos som passar perfekt, men vill man ta mindre så går det också bra, man kan även ta mer, hör och häpna!

MDMA är den aktiva substansen av E. Om du smackar i dig en jävla massa tabletter ökar inte nödvändigtvis din tolerans för MDMA. Hör och häpna, knarkare!
Citera
2013-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
MDMA är den aktiva substansen av E. Om du smackar i dig en jävla massa tabletter ökar inte nödvändigtvis din tolerans för MDMA. Hör och häpna, knarkare!
MDMA är den aktiva substansen i E, så toleransen ökar visst av att slänga i sig massor med Ecstasy...
Hur tänkte du nu? Och varför använder du skällsord för?
Senast redigerad av Shamas 2013-11-04 kl. 12:56.
Citera
2013-11-04, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
MDMA är den aktiva substansen i E, så toleransen ökar visst av att slänga i sig massor med Ecstasy...
Hur tänkte du nu? Och varför använder du skällsord för?

Nej, toleransen måste inte öka eftersom det inte ligger en säkerhet att en tablett med E måste innehålla en viss mängd MDMA, så snyt dig pundskaft.
Citera
2013-11-04, 23:35
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Nej, toleransen måste inte öka eftersom det inte ligger en säkerhet att en tablett med E måste innehålla en viss mängd MDMA, så snyt dig pundskaft.

MDMA som kallas för MDMA behöver inte vara MDMA utan kan vara någonting helt annat men väldigt likt MDMA såsom metylon eller någon spännande RC såsom 5-MAPB som alla suger ut seratonin! Just saying!

Men som svar på TS fråga så brukar jag gå på 2mg per kilo jag väger och sedan krydda på lite för att komma iväg ordentligt med kanske 20-30mg extra. En annan grej jag kan nämna är att inte skutta omkring för ofta om du nu är färsk på det hela det är lätt att man tappar kontroll över tid och rum när man har det så underbart kul på helgerna.
Citera
2013-11-05, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
MDMA som kallas för MDMA behöver inte vara MDMA utan kan vara någonting helt annat men väldigt likt MDMA såsom metylon eller någon spännande RC såsom 5-MAPB som alla suger ut seratonin! Just saying!

Men som svar på TS fråga så brukar jag gå på 2mg per kilo jag väger och sedan krydda på lite för att komma iväg ordentligt med kanske 20-30mg extra. En annan grej jag kan nämna är att inte skutta omkring för ofta om du nu är färsk på det hela det är lätt att man tappar kontroll över tid och rum när man har det så underbart kul på helgerna.

Då kanske du ska citera någon annans inlägg eftersom du själv säger att MDMA just inte måste vara MDMA; och därmed kan vi även säga att hans tolerans inte alls måste ha ökat för att han tagit E innan. Bara för jag knaprat tramadol kan jag inte ta monsterdoser av GHB, det förstår nog de flesta.
Citera
2013-11-05, 16:58
Medlem
Citat:
Jag utgår från att det är riktig Ecstasy man pratar om när man diskuterar det, och riktigt Ecstasy innehåller MDMA. Bara för du och många andra köper fejkknappar som era kranar kallar för Ecstasy, så betyder det inte att det är Ecstasy. Ordet Ecstasy kommer just från kärleksruset som MDMA ger.

Vill inte verka dryg, men blir så irriterande när man blir påhoppad av folk som inte vet vad de snackar om. Ecstasy är ett slang för piller som innehåller MDMA, ett piller som inte innehåller MDMA (eller som innehåller en blandning) ska inte längre kallas Ecstasy. Du kanske borde gå och snyta dig?
Citera
2013-11-05, 20:00
Medlem
fragboys avatar
Tja. jag lånar din tråd lite.

I helgen kommer jag och några polare att ta E för första gången. Jag har läst på och känner att jag har rätt bra koll. Jag undrar bara när man ska ta det? Vi (2 killar, 2 tjejer) planerar att vara hos en polare som bor en bit ut i skogen och sen vara där resten av helgen. Vi kommer ha med oss E, gräs och lite bärs. Ska vi käka E på fredagen eller lördagen? Kommer den eventuella ATn förstöra hela lördagen om vi tar det på fredagen?

Om vi säger att vi käkar på fre, ska vi då ta det på eftermiddagen (runt 17-18 då vi kommer fram) så vi är skeva fram till kvällen och sen kan chilla med alkohol och gräs. Eller käka dem på kvällen (typ 23) så man kan gå och lägga sig efter ruset?

Sen undrar jag hur ni personligen gillar att blanda dessa 3 substanser på trevligaste sätt? Hur hade ni gjort om ni hade E, gräs och alkohol och ett tomt hus i skogen under en helg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in