2013-11-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
På sydnytt http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/misstankt-mordare-harjade-i-skane

l, Misstänkt mördare härjade i Skåne

Rån, häleri och misshandel Den 33-årige man som på måndagen häktades, misstänkt för två mord i Ljungsbro utanför Linköping i lördags har ett digert brottsförflutet i Skåne.

I utdraget ur belastningsregistret framgår det att han mellan år 1999 och 2010 dömts vid ett flertal tillfällen och också meddelats besök- och kontaktförbud av flera personer.

Domarna gäller bland annat rån, övergrepp i rättssak, narkotikabrott, häleri, misshandel, olaga hot, hemfridsbrott, ofredande samt överträdelse av besöksförbud. Han är också fälld för ett antal trafikförseelser.

I en av domarna har han överträtt besöksförbudet vid 90 tillfällen under ett knappt halvår.

Under åren har mannen varit skriven på flera olika adresser i Skåne, men även haft statusen "utan känd hemvist" och "på församlingen skrivna" i folkbokföringsregistret.

Domarna är oftast avgjorda av tingsrätterna i Lund, Malmö och Ystad, men mannen har också någon gång överklagat till Hovrätten för Skåne och Blekinge, utan framgång.

I Skåne har han genom åren dömts till totalt 2 år och 7 månader i fängelse. Därefter är han också dömd för en rad brott av Linköpings tingsrätt.

Här framgår att klart och tydligt att GM har DÅLIG/obefintlig impulskontroll.
Citera
2013-11-05, 11:17
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Linköpings universitetssjukhus ska göra en egen utredning om den vård GM erbjöds och varför han tackade nej. Detta enligt tidigare post länkad till SR Östergötland.

Vore intressant att få se den utredningen

Han hade lagts in om han hade ansetts vara en fara för sig själv eller någon annan. Det låter som han varit där och fiskat bens, blivit erbjuden en vårdplats men nekat.
Nu ligger han väl antagligen och trynar på haldol. Jävla as!
Citera
2013-11-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja. Varför skulle då särbon ljuga för media? Hans historia motsäger din teori helt och hållet. Livet är inte Morden i Midsommer.

Det har väl sagts att han gjort sitt skyldig till misshandel och mordförsök i närtid, förmodligen tidigare på kvällen. Gissningsvis kan fd flickvännen vara inblandad på något sätt. Enligt en FB:are med kontakter i Ljungsbro hade han ju sagt något i stil med "Jag har gjort nåt så jävla dumt att jag aldrig kommer ut..." till pojkarna. Om han nu är misstänkt för mordförsök tidigare kunde han mycket väl ha trott att han dödat den personen, som i själva verket bara tuppat av. Med de tecken på svår svarsjuka, droganvändning, doping, psykproblem som finns rasade hela tillvaron ihop i och med denna händelse och det blev bort i helvete galet när hjärnan kortslöts.

För att helt spekulera: Kan ha pratat av sig med pojkarna och insett han sagt för mycket?

Ännu ett mordförsök som inte kommit fram?
Citera
2013-11-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Jag tror att han missbrukade drogen MDPV , låter lite som det . . . Och varför ska dom skriva om hans drogmissbruk o hans vänner som om det är så synd om han ? Fattar verkligen ingenting alltså . . ..

Det handlar givetvis inte om att man ska tycka synd om honom. Många människor vill ha svar på varför och hur en människa kan begå ett sånt här brott. Någon form av förklaring. Alla är inte lika hårdhudade som er flashbackhårdingar.
Citera
2013-11-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
– I efterhand kan man nog dra slutsatsen att han kanske inte borde ha varit ute i samhället, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesman.

Många har tolkat detta som att poliserna skulle tyckt MGM var helt psykotisk eller galen på annat vis. Är det inte snarare så att de kollat upp honom och sett uppgifterna på att han brutit besöksförbudet 150 gånger på ett år? Vi är nog många som tycker att man bör vara inlåst då... 150 ggr. Hur funkar rättssamhället egentligen.

Finns GM:s sjukjournaler i tidigare FUP:ar?
Citera
2013-11-05, 11:37
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783226.ab

Jag hoppas att GM för ett mycket långt fängelsestraff. Gärna utvisning också.
Citera
2013-11-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jempaan
Lugna och fina nu . Om den överlevande killen undanhåller något så lär det komma fram. .Förutsätter att dom redan tagit blod/urinprover på han för att kolla ev droger!??? Och det görs nog även på den mördade vid en obduktion. Vet inte om just dessa två grabbar tog droger men många av ungdomarna i Ljungsbro gör det tyvärr , gäller först och främst röka . Eftersom gm sålde droger så ligger det väl ganska nära till hands att grabbarna var skyldiga han pengar eller liknande. Uppmanar de som VET hur det ligger till att säga sanningen direkt till polisen , den kommer komma fram förr eller senare ändå .

Om GM har missbrukat ett bra tag...borde gå att se på Datortomografi- eller MR-bilder. Någon som vet ifall det existerar?
Citera
2013-11-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Finns GM:s sjukjournaler i tidigare FUP:ar?

Nej det gör dom inte.
Citera
2013-11-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Stör mig som fan på hans "gamla polare" som uttalar sig på sätt som " Kan inte tänka mig att han skulle kunna mörda" "Det stämmer inte med den bild vi har av honom" "Om det nu är han som är mördare?" osv... Why!? Han ÄR ju för helvete en mördare! En kallblodig sjuk jävel som går på små barn!

Försöker dessa polare mildra hans brott eller är det journalisterna som vill komma fram till ngn slags snyfthistoria där GM är ett offer och att ngn annan ska hållas ansvarig för GMs gärningar? Idioter!

Det kan väl snarare vara så att hur mycket fel en människa än har gjort tidigare, hur många han slagit på käften, hur många han har våldtagit osv.. Så har nog de närmsta vänner svårt att se att han skulle kunna begå ett mord. Jag har många "vänner" som levt ett hårt liv och gjort sig skyldiga till en rad brott, men jag kan inte i mina vildaste fantasier tro att de skulle kunna begå ett mord. Men plötsligt händer det, tydligen..
Citera
2013-11-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Nej, han har inte mördat tidigare i varken Sverige eller utomlands. Han har dock blivit dömd för andra brott som bland annat misshandel, narkotikabrott, grov stöld. GM påstår dock att han sökt vård för missbruk och psykiska problem, sen om det är sant tror jag inte, men det senaste är att han erbjudits vård men nekat till det.

Någon i tråden sa att han suttit inne 3 månader i Belgien. Belastningsregister därifrån? Någon?
Citera
2013-11-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
"Stackaren" har ju varit gatubarn
Man måste förstå att det var därför han mördade så det blir nog lågt straff för aset.

http://www.expressen.se/kvp/misstankte-mordarens-liv-vald-och-missbruk/

En sluten facebookgrupp.......Någon som har utdrag därifrån?

Dagligt missbruk som började i Belgien........Hur förstörd är hans hjärna av allt missbruk?

Vilket dåligt umgänge var han med i Belgien?
Citera
2013-11-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Han hade lagts in om han hade ansetts vara en fara för sig själv eller någon annan. Det låter som han varit där och fiskat bens, blivit erbjuden en vårdplats men nekat.
Nu ligger han väl antagligen och trynar på haldol. Jävla as!

Ännu ett fall av att göra något förskräckligt för att verkligen få vård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in