2013-11-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Detta är ju för fan mer än intressant.
Bland det förföljda exets vänner finns alltså PÖ?
Höllviken ligger i Vellinge där GM bodde tidigare om jag förstått det rätt?

Kan hon hjälpt till med skyddat boende och på den vägen fått detta mot sig? Vad jag förstår så har inte GM bott i Linköping mer än ett gäng månader?

Klart intressant!
Fattar dock inte varför dom bryter sig in i villan, och inte heller varför Kenneth skulle sitta och ljuga om scenariot i tv. Känns så osannolikt att GM skulle va ute efter PÖ, ta till sin hjälp två unga killar utan synlig anknytning till kvinnan, bryta sig in hos Kenneths granne och sedan dra därifrån med TG. Sen av en händelse springer kvinnan han är ute efter ut som på beställning. Låter sjukt..
Citera
2013-11-04, 23:47
Medlem
Jag har hängt med i stort sett sen start i den här tråden. Men då det gått såpass fort med med sidofyllning så har jag missat en hel del.

En för mig onämnd teori.

Grabbarna har enligt en tredje kompis "blitt tagna av gm under armarna på bussen?

Kan grabbarna ha hjälpt gm att gå? burit gm på sina axlar?

Kan gm varit skadad sen tidigare brott som det låter som att det ska ha skett? " grabbar, kan ni hjälpa mig hem, jag är så jävla full " .

Ett vitte har om jag minns rätt, sett gm och två grabbar (på varsin sida), även det låter som att grabbarna kan ha burit eller stött upp.

Gm fräste åt vittnet, låt mig va, ungefär som en annan, när man är sketfull kunnat sagt.

Att grabbarna tejpades, kan det ha varit en tanke att tejpa fast gm runt grabbarnas axlar för att inte tappa taget. Därför det sett ut som att grabbarna varit tejpade runt huvud?
Kanske var från början grabbarnas ena händer ihoptejpade i varandra, bakom gm`s rygg, för att klara balansen? Det låter galet, men även en sådan sak skulle verka fungera efter diverse intag.

Att det såkallade inbrottet inte gjordes försiktigt. Oavsett hur påverkad man är, tycker jag. att man sköter det snyggt, då det är ett bostadshus med eventuella boenden i. Kanske visste grabbarna att boenden varit på fest tidigare under kvällen, men tyvärr redan kommit hem?

Kanske var tanken att stjäla den nyköpta bilen? (föräldrarna trodde först att sonen, den nya ägaren kommit hem då krossat glas hördes). Kan sonen ha¨haft sitt rum i källaren? var tanken att få tag i nycklarna till bilen för att fortsätta resan?

Kan gm ha råkat i trubbel under kvällen pga att han själv lurat någon? och inte som tidigare nämnts, att grabbarna lurat gm. Kanske sa han inte att " jag kan lika gärna slå ihjäl er, för jag kommer ändå åka in" utan han kanske sa, att jag kan lika gärna slå ihjäl er, för jag kommer ändå bli ihjälslagen snart.?

Stämmer teorin att han var ute efter det kvinnliga offret. Varför och hur kunde grabbarna vilja delta i det? att "bara" visa huset hade åtminstone inte jag klarat av, om jag visste att hon skulle dö. Dessutom visste dom ju vilka som bodde i inbrottsvillan. Varför börja där, kan grabbarna haft vetskap om eventuellt vapenskåp, för att kunna skjuta det kvinnliga bo?
Citera
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Enligt text-tv (svt) var barnen bland offren för MGM:s misshandel.

Det står om hans tidigare domar, som inkluderar misshandel av barnen. Ingenting annat.
Citera
Medlem
GM ska ha varit med dem här personerna den 1/11.

https://www.facebook.com/c?rine.n?jeka

?=a
?=d

Det är oklart om hon ska vara något av exen. Jag har ingen aning! Någon som har mer info om henne?
Citera
2013-11-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Klart intressant!
Fattar dock inte varför dom bryter sig in i villan, och inte heller varför Kenneth skulle sitta och ljuga om scenariot i tv. Känns så osannolikt att GM skulle va ute efter PÖ, ta till sin hjälp två unga killar utan synlig anknytning till kvinnan, bryta sig in hos Kenneths granne och sedan dra därifrån med TG. Sen av en händelse springer kvinnan han är ute efter ut som på beställning. Låter sjukt..

Kvinnan kan ha suttit uppe, telefonen kanske hade gått varm av trackaserier från GM hela kvällen, därav tidiga anmälningar under kvällen.
Källaren bredvid kanske bara skulle användas för att ladda en telefon, tillhåll inför tillslaget, eller en kombination av flera teorier att killarna var skyldiga honom en tjänst på något sätt som han ville utnyttja vid tillfället.
Citera
2013-11-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Därför undrar jag om GM kan ha varit hos exet och barnen innan? Han har även fått besöksförbud mot barnen B och F. Förlorat vårdnad, umgänge och möjlighet att lagligt skicka ens ett sms till dem. Tänker lite på vad han uppgetts ha sagt till pojkarna om att åka in osv.

Risk att MGM gett sig ut på en 2-timmars våldsturné med smågrabbarna som vägvisare. Förfärligt om det är så. Jag skrev redan igår att de här två killarna måste haft ett helvete. Det värsta av allt är att en av grabbarna inte kom ut ur detta helvete och att även en kvinna drogs ner i det.

Må de vila i frid ...
Citera
2013-11-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Men snälla, PÖ och GMs ex är inte vänner på facebook. Någon har blandat ihop honom med KK.

Möjligen men det tar inte bort det faktum att PÖ hade en massageklinik m.m i Vellinge där både exet och GM verkar hållit till innan Linköping. Löste PÖ boendet åt Ma*****?

http://www.solidinfo.se/foretag/ostlingh-pia
Senast redigerad av Elac 2013-11-04 kl. 23:58.
Citera
2013-11-04, 23:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Detta är ju för fan mer än intressant.
Bland det förföljda exets vänner finns alltså PÖ?
Höllviken ligger i Vellinge där GM bodde tidigare om jag förstått det rätt?

Kan hon hjälpt till med skyddat boende och på den vägen fått detta mot sig? Vad jag förstår så har inte GM bott i Linköping mer än ett gäng månader?
Hon hade företaget på Falsterbovägen 139 i Höllviken
http://www.solidinfo.se/foretag/ostlingh-pia

Kollar man telefonnumret går det numera till en liknande verksamhet (såld?) som ägs av en tjej som bott i Vellinge, men företaget fortfarande i Höllviken.

http://sylviadondorff.com/sld/valkommen.html
Citera
2013-11-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Kvinnan kan ha suttit uppe, telefonen kanske hade gått varm av trackaserier från GM hela kvällen, därav tidiga anmälningar under kvällen.
Källaren bredvid kanske bara skulle användas för att ladda en telefon, tillhåll inför tillslaget, eller en kombination av flera teorier att killarna var skyldiga honom en tjänst på något sätt som han ville utnyttja vid tillfället.

Du är ute och seglar rejält nu med dina fantasier.
Citera
2013-11-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Som exempel kan ju sägas att kvinnomisshandlare å dylika brukar beskrivas som snällast i världen av sin omgivning. Dubbelnatur

Bara denna dubbelnatur indikerar att det är något fel.
Citera
2013-11-04, 23:57
Medlem
Flisan007s avatar
Det som påståtts i tråden att GM säger "att han lika gärna kan döda för att han ändå kommer att hamna i fängelse " efter att han lämnat Vikt*r i källaren och varit ensam med T'mmy är ju helt befängt.
Vem ska ha kunna berätta det? T*mmy som är avliden?
Quetal, du behöver nog styrka dina påståenden i strängen lite bättre.
Citera
2013-11-04, 23:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Teori givet att PÖ nu var vän med GM gamla ex på facebook:

PÖ var genom sin roll i vården med och hjälpte GM´s ex att skydda sig och gömma sig, kanske även så att han fälldes. GM har sedan dess förföljt PÖ och målet för kvällen var att hitta henne. Därav hade det kommit in anmälningar till polisen innan och att de visste att något var på G. Av samma anledning var PÖ och KK vakna mitt i natten, GM hade säkert ringt och trackaserat dom...

Långsökt?

Ja. Varför skulle då särbon ljuga för media? Hans historia motsäger din teori helt och hållet. Livet är inte Morden i Midsommer.

Det har väl sagts att han gjort sitt skyldig till misshandel och mordförsök i närtid, förmodligen tidigare på kvällen. Gissningsvis kan fd flickvännen vara inblandad på något sätt. Enligt en FB:are med kontakter i Ljungsbro hade han ju sagt något i stil med "Jag har gjort nåt så jävla dumt att jag aldrig kommer ut..." till pojkarna. Om han nu är misstänkt för mordförsök tidigare kunde han mycket väl ha trott att han dödat den personen, som i själva verket bara tuppat av. Med de tecken på svår svarsjuka, droganvändning, doping, psykproblem som finns rasade hela tillvaron ihop i och med denna händelse och det blev bort i helvete galet när hjärnan kortslöts.

För att helt spekulera: Kan ha pratat av sig med pojkarna och insett han sagt för mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in