2013-11-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Svennebabbian menar nog den tredje pojken som kom undan borde ha ringt polisen, förstår inte varför han inte gjorde det

Ok, sorry.
Tänker att det inte var så lätt för ett barn att veta vad han skulle göra i den bisarra situationen.
Citera
2013-11-05, 10:41
Medlem
Det stör mig något så förbannat att folk som levt och närvarat som kontaktpersoner till den här vansinniga GM inte förstått allvaret med hans karaktär (förutom hans ex). Jag menar, hans aggressioner har ju bubblat upp och skapat smärta förut - han borde ju haft en fotboja. Och restriktiva regler att följa. Exempelvis utegångsförbud vid vissa tidpunkter. Äh, jag kanske är helt fel ute. Men jag är så jävla irriterad. Och det som jag är mest rädd för, det är att det finns flerfaldiga idioter därute som kommer att ge sig på oskyldiga när deras känslor kokar över och slår på det monstruösa djuret i det inre.
Själv blev jag utsatt för en situation då jag var i klorna på en vansinnig man, då jag trodde att jag skulle dö för 13 år sen. Det var så satans vidrigt, så jag kan bara tänka mig hur pojken / pojkarna måste ha känt.
Jag är ledsen, arg och rädd - fan så otryggt det är att leva i Sverige idag.
Citera
2013-11-05, 10:43
Medlem
GM ska ha levt som gatubarn i Bryssel innan han blev en knarkande mördare..
Kom till Svergie som 10 åring.
http://www.expressen.se/kvp/misstankte-mordarens-liv-vald-och-missbruk/
Senast redigerad av Erzulie 2013-11-05 kl. 10:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .wesk
Senaste ryktena här omkring är att de båda grabbarna langade åt 33-åringen och var skyldig honom pengar. De skulle därför göra ett inbrott för att betala av sin skuld och anledningen till att en blev mördad ska tydligen vara att är de inte ville vara med längre. De ska försökt att fly till T*mmys moster som bor i närheten.

Kommer den undre världen att hjälpa till att sätta dit GM ???
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkepti
" Det var en osedvanligt dum förändring. Vi har inget att tjäna på att skogstokiga våldsbrottslingar inte får den vård de behöver. Det finns tvärtom en uppenbar risk att de kommer ut ur fängelse farligare än någonsin."

Läs http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article17783941.ab
Kan inget annat än att instämma med Oisín Cantwell.

Cuntwell utgår från att farliga människor genom s.k. "vård" kan bli fromma som lamm. Så förhåller det sig sällan/inte... och därför bör de vara inlåsta.

Den aktuella individen kommer alltid att vara farlig för andra (åtminstone tills han når sjuttioårs-åldern). Den (andre) mörkhyade man som igår knivslaktade tre personer på en buss i Norge beskrevs som ca 50 år gammal.
Senast redigerad av Meiji 2013-11-05 kl. 10:45.
Citera
2013-11-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Cuntwell utgår från att farliga människor genom s.k. "vård" kan bli fromma som lamm. Så förhåller det sig sällan/inte... och därför bör de vara inlåsta.

Den aktuella individen kommer alltid att vara farlig för andra (åtminstone tills han når sjuttioårs-åldern). Den (andre) mörkhyade man som igår knivslaktade tre personer på en buss i Norge beskrevs som ca 50 år gammal.

OK, jag kanske slarvade när jag läste. Men tycker att de behöver vård, men de kan ju absolut inte slussas ut i det vanliga samhället igen då de är av en natur som inte bör vara kring oss andra. Och det som hände i Norge är riktigt vidrigt det med. Fan jag blir så satans trött på detta, vågar man gå utanför dörren idag?
Citera
2013-11-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Särskilt intressant i den beskrivningen är ju följande...

Vad menade GM egentligen? Som man redan nämnt i tråden talar ju detta för att GM redan vid denna tidpunkt gjort sig skyldigt till ett brott så grovt att han vet att det är kört och att han inget har att förlora längre.

Finns det ännu ett lik någon annanstans som Polisen inte har hittat? Behöver inte vara i närtid
Citera
2013-11-05, 10:56
Medlem
Stör mig som fan på hans "gamla polare" som uttalar sig på sätt som " Kan inte tänka mig att han skulle kunna mörda" "Det stämmer inte med den bild vi har av honom" "Om det nu är han som är mördare?" osv... Why!? Han ÄR ju för helvete en mördare! En kallblodig sjuk jävel som går på små barn!

Försöker dessa polare mildra hans brott eller är det journalisterna som vill komma fram till ngn slags snyfthistoria där GM är ett offer och att ngn annan ska hållas ansvarig för GMs gärningar? Idioter!
Citera
2013-11-05, 10:59
Medlem
Linköpings universitetssjukhus ska göra en egen utredning om den vård GM erbjöds och varför han tackade nej. Detta enligt tidigare post länkad till SR Östergötland.

Vore intressant att få se den utredningen
Citera
2013-11-05, 11:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Linköpings universitetssjukhus ska göra en egen utredning om den vård GM erbjöds och varför han tackade nej. Detta enligt tidigare post länkad till SR Östergötland.

Vore intressant att få se den utredningen
Någon spekulerade tidigare i tråden att han velat få Benzo utskrivet & att dom då krävt att han skulle bli inlagd, men vägrat. Detta känns som en trolig teori.
Citera
2013-11-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Enligt KK i EXpressen så låter det som om han knivskadade GM. Kanske därför GM inte kom så långt? Är dock osäker på vad han menar med "trodde".

Vilka skador fick GM?
Citera
2013-11-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silversken
MGM var redan från början ute efter just dessa två killar. Det finns både motiv och koppling. Anledningen till att polisen inte erkänner det är både för att det inte skall strula till utredningen samt av hänsyn till de anhöriga. Men tids nog kommer det fram i alla fall.

Tanken slår mig. Hur mycket kommer utredningen att förenklas genom att INTE ta upp alla ingående brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in