2013-11-05, 09:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783144.ab

Stulit pengar och sedan gått med på att ge tillbaka en del av dem? En del vittnesuppgifter låter osannolika. Jag tror att vittnena gör de drabbade en otjänst om det skulle förhålla sig så att de inte berättar sanningen för att skydda sig själva. Om de har köpt alkohol eller droger av karln är det bättre att det kommer fram nu än att det avslöjas senare.

Stämmer nog ganska bra, för så snart som det upptäcks att de angivna vittnesmålen inte stämmer till 100% så gynnar det MGM.
Citera
2013-11-05, 09:19
Medlem
GM verkar vara en riktig jävla fegis. Snor först pengar av en ung person i stan och ger sig sedan på två killar på 14 och 15 år.. En djupt rotad osäkerhet som gjorde att han behövde träna upp sig som en galning på gymmet men trots alla sina häftiga muskler vågade han inte ge sig på annat än tonåringar och frugan. Stackars människa.
Citera
2013-11-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var 9, jag skrev fel i ett inlägg. Det har hintats några gånger i tråden till en BK. Sant eller inte men jag reagerade på att PÖ var bland vännerna.

https://www.facebook.com/batte.karlsson?fref=pb&hc_location=friends_tab

Såg det jag med samt att han rek denna sida för typ en timme sen.
”Jag känner att jag måste döda en av er”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783226.ab?fb_action_ids=642701712442650&f b_action_types=og.recommends&fb_source=timeline_og &action_object_map=%7B%22642701712442650%22%3A2342 71673404051%7D&action_type_map=%7B%226427017124426 50%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=%5B% 5D
Citera
2013-11-05, 09:35
Medlem
svennebabbians avatar
kompisen till 14 och 15 åringen som kom undan skulle kontaktat polisen direkt.
så hade nog pojkarna levt i dag, och NEGERAPAN suttit häktad för människorov
Citera
2013-11-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian

Ja! Man kan ju inte låta bli att undra varför han inte gjorde det ...
Citera
2013-11-05, 09:45
Medlem
Vi vet ännu så lite om omständigheterna kring dåden. Men utredarna säger att mannen är förvirrad och det finns skäl att tro att det rättsliga efterspelet till denna tragedi kommer att utmynna i en diskussion om fängelse eller vård.

En sådan situation skulle vara paradoxal. Som justitieminister med anspråk på att vinna val ville Bodström nämligen avskaffa fängelseförbudet för de som är så sjuka att de inte begriper vad de ha gjort och som därmed inte i någon rimlig bemärkelse kan anses vara ansvariga för sina handlingar.

Lagändringen gick dock trögt och det blev till slut Alliansen som drev igenom att även allvarligt psykiskt störda ska kunna dömas till fängelse.

Det var en osedvanligt dum förändring. Vi har inget att tjäna på att skogstokiga våldsbrottslingar inte får den vård de behöver. Det finns tvärtom en uppenbar risk att de kommer ut ur fängelse farligare än någonsin.
Att advokat Bodström kan komma att kämpa mot ett straff som han som justitieminister propagerade för är i sammanhanget en klen tröst.

( http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article17783941.ab )
Citera
2013-11-05, 09:48
Medlem
Lugna och fina nu . Om den överlevande killen undanhåller något så lär det komma fram. .Förutsätter att dom redan tagit blod/urinprover på han för att kolla ev droger!??? Och det görs nog även på den mördade vid en obduktion. Vet inte om just dessa två grabbar tog droger men många av ungdomarna i Ljungsbro gör det tyvärr , gäller först och främst röka . Eftersom gm sålde droger så ligger det väl ganska nära till hands att grabbarna var skyldiga han pengar eller liknande. Uppmanar de som VET hur det ligger till att säga sanningen direkt till polisen , den kommer komma fram förr eller senare ändå .
Citera
2013-11-05, 09:49
Medlem
LillaMy74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Förmodligen för att pojken inte ens kunde drömma om vad som skulle hända sen.
Det är lätt att sitta här och ifrågasätta varför i efterhand, men tänk på att det är barn som är inblandade och att det hela är en otrolig tragedi för alla inblandade.
Tror du inte att pojken mår dåligt över att han inte larmade, tror du inte att han har tänkt att om jag bara ringt polisen hade polaren levt idag?
Citera
2013-11-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel

nu minns jag inte men det skrevs väl om en stulen mobil tidigt i tråden. jag kan minnas fel.
Citera
2013-11-05, 09:53
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Jag ställer igen frågan vem är den döda kvinnan?
Pia Östlingh
Citera
2013-11-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian

citat Aftonblaskan: 33-åringen ska ha tvingat pojkarna att lämna ifrån sig sina telefoner.
Citera
2013-11-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Läst hela tråden nu, läskig historia detta! Något rörigt dock.

Är helt säker på att jag har sett MGM när han bodde i Lund, men kan inte placera i vilket sammanhang det skulle ha varit. Någon som vet vart han gick i skolan? Grundskola och ev Gymnasium/IV? På vilken skola gick MGM ex flickvän på i Lund?

Finns det några betyg? Omdömen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in