Polisen bestämmer inte om en person ska hållas inlåst, Soc gör inte heller det. Om det är någon som kan låsa in folk så är det domstol och psykiatrin. Då ska man också veta att det finns hur många människor som helst med allvarliga psykiska problem som går på våra gator i dag. Då menar jag människor som är tickande bomber och som kan explodera när som helst med lite hjälp av alkohol/droger. Det är helt jävla omöjligt att hålla alla dessa inlåsta hela tiden, dels av praktiska skäl, men också av den anledningen att våra lagar sätter stopp för det. Jag kan garantera att vi som jobbar inom psykiatrin/Soc eller polisen gör vad vi kan, men staten har nu en gång för alla bestämt att vår integritet är viktigast. Då får det ibland såna här konskvenser. Personligen så är jag tacksam över att ha en viss koll på de flesta svåra psykfall här där jag bor, men jag vet som sagt att det finns lika många till som kan explodera när som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
White Christmas
Thomas Agnevik du är inte dum du din jävla sopa. Polisledningen är delaktiga till detta, socialkärringar som har daltat med negerhannen är delaktiga och politiker som har släppt in dessa varelser är delaktiga.
Är det någon myndighet som har blivit polisanmäld än?