Citat:
Varför i hela friden ska man skriva att man spelar innebandy i sitt personliga brev? Det finns väldigt många saker du borde få med i sitt brev så som varför du vill ha typen av tjänst, varför du vill jobba just där, varför du är intresserad av området/industrin/branschen, vad du lärt dig på ditt senaste jobb och varför det är perfekt för detta jobb, berätta om någon annan cool merit och varför det är relevant och liknande. Att ta upp värdefull plats med att berätta att du gillar innebandy känns i mina ögon helt uppåt väggarna om man nu söker någon form av kvalificerad tjänst, så som tandläkare trots all är.
I ett personligt brev har du en knapp sida på att berätta varför du är en bättre tandläkare än övriga sökande, inget annat är relevant.
I ett personligt brev har du en knapp sida på att berätta varför du är en bättre tandläkare än övriga sökande, inget annat är relevant.
Håller med nästan. Många av de punkter kan folk ofta svara på liknande sätt, t ex "jag har alltid velat bli socialsekreterare för att jag brinner för att hjälpa mina medmänniskor och vill göra en skillnad bla bla bla" sånt kommer rekryteraren att få läsa mycket av. Lägger man till några få rader om sitt privatliv/intressen så kan det bli något som lättar upp stämningen på intervjun och gör att de eventuellt kommer ihåg en enklare med. Sen kanske man kan skryta lite "fint" om att man vann st erikscupen som liten grabb i innebandy...på mitt nuvarande jobb så på min ansökan nämnde jag i sista raderna att jag engagerade mig politiskt samt att jag hade husdjur. De frågade lite merom det på intervjun sen, tror det ökade mina chanser att bli ihågkommen på intervjun. Skulle däremot aldrig börja ett personligt brev på det sättet.