Citat:
Ursprungligen postat av
dafuqisdis
Spoiler:
Hej!
Jag såg att Ni söker en ny lagerarbetare och tog därför tillfället i akt att sända Er min ansökan, eftersom jag är väldigt intresserad av tjänsten Ni erbjuder och tro mig kunna passa bra in hos Er.
Mitt namn är X. Jag är X år och född och uppvuxen i X. Sedan jag tog studenten detta året så har jag ägnat mig åt studier på X i X. Eftersom jag söker ett deltids/extrajobb vid sidan av studierna, framförallt för att utvecklas inom arbetslivet och få erfarenhet men även för att utöka studentkassan, såg jag detta som ett ypperligt tillfälle att agera och skicka iväg en ansökan.
Jag har tidigare arbetat extra som lokalvårdare hos X, vilket krävde både en hel del eget ansvar samt fysisk kompetens. Det har även gjort att jag utvecklats till en mycket noggrann, strukturerad och ansvarstagande person, en person som inte är rädd för att ta i när det behövs. Utveckling är roligt och viktigt, och därför strävar jag hela tiden efter att förbättra mitt arbete både kvalitets- och kvantitetsmässigt. Jag hanterar även stress väldigt bra, då det motiverar mig till att göra ett ännu bättre jobb.
Som person skulle jag beskriva mig själv som en glad och social person, som har lätt för att knyta an till folk. Jag försöker alltid hålla en positiv ton och se fördelarna, som faktiskt finns i de flesta situtioner. Min fritid spenderas ofta med familj och vänner, men även träning är en stor del av mitt liv. Som en sportintresserad kille gillar jag att hålla mig aktiv och ständigt vara i rörelse!
Vill Ni veta mer om mig så finns jag alltid tillgänglig för en intervju och det är bara att höra av sig!
Vänliga hälsningar
X
Hur ser detta ut? Känner att det känns lite för opersonligt, speciellt inledningen. Tips på förbättringar?
Jag håller med föregående kommentator, även om jag kan formulera det på ett mildare och med konstruktivt sätt.
Du skriver att du skulle passa in hos företaget, punkt. Hur tänkte du här? Att de skall läsa dina tankar? Varför passar du in? Vad kan du bidra med? Detta är hela brevet och egentligen det enda du behöver skriva. Det är detta en arbetsgivare vill veta. Dina fritidsintressen är oväsentliga som ovanstående sagt, vill du ha med dem så koppla det direkt till något som arbetsgivaren efterfrågar. Nämn arbetsgivaren vid namn, och jag personligen ogillar versalerna, men det är en smaksak.
Varför du söker arbete är irrelevant, detta verkar som att du måste övertyga dig själv om varför du söker arbetet, att du är intresserad ser de genom att du ansöker. Din ålder och uppväxtort? Jag förstår inte alls varför detta skulle vara intressant för en arbetsgivare.
Att
alltid vara tillgänglig framstår enligt mig som desperat, hur kan någon som är kompetent alltid vara tillgänglig?
Stavfel skall även de undvikas till 100 %.
Lycka till med jobbet!