2013-11-06, 21:08
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Skulle man kunna formulera detta på ett bättre sätt?

känns som att det blev mycket "att" eller låter det bra?

Citat:
Kundnöjdhet och ett välkomnande bemötande samt att uppfylla kundens speciella önskemål under vistelsen är det jag strävar efter.

Inte fan vet jag om det blev bättre av det... Låter lite som nåt en lyxhora skulle kunna klämma ur sig. Antog hotellbranschen och inte nåt annat dock...
Citera
2013-11-07, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Inte fan vet jag om det blev bättre av det... Låter lite som nåt en lyxhora skulle kunna klämma ur sig. Antog hotellbranschen och inte nåt annat dock...

Haha det är sant, låter dåligt både och
Citera
2013-11-07, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jag skulle behöva någon som kunde titta på CV. Är det okej som det är nu eller vad behöver jag ändra. Såklart är alla namn och platser påhittade så inget att anmärka på.
Fel på länken?

Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Hur ska man egentligen lägga upp ett cv, om man inte tidigare har arbetslivserfarenhet, men är runt 30, och har en utbildning i datateknik. Jag har sökt en del jobb, men blir inte kallad till intervju. Jag funderar på om det beror på hur jag lägger upp mitt cv.
Har du ingen arbetslivserfarenhet alls?
Citera
2013-11-07, 20:59
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Tja grabbar

fundera på en sak

jag skrev i slutet på mitt cv att jag läser ekonomi vid sidan av och att jag har "investerat med större summor med positiva resultat"

funderar på att byta det till "investerat med större summor med goda resultat" istället?

positiva resultat känns som man typ har gjort 10k till 10.5k

Jag skulle nog skriva att du investerat med stor ekonomisk framgång.
Citera
2013-11-07, 21:34
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Fel på länken?

Nej.
Citera
2013-11-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Fel på länken?

Vad har du gjort istället under åren som gått? Inget som går att omvandla? Ingen praktik, ledarengagemang i någon förening?
Citera
2013-11-07, 21:57
Medlem
Voldemort2s avatar
De senaste 3 åren studerade jag. Tidigare har jag varit arbetslös, men har haft någon praktik också. Jag har varit styrelsemedlem i förening i ungefär 15 år.
Citera
2013-11-07, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
De senaste 3 åren studerade jag. Tidigare har jag varit arbetslös, men har haft någon praktik också. Jag har varit styrelsemedlem i förening i ungefär 15 år.
Praktik är arbetslivserfarenhet. Bara skriva upp det, skriv att du lärde dig något. Om du inte kommer på något konkret så får du dra till med någon klyscha, som allt annat tjafs i dessa sammanhang..

Ska ärligt talat säga att det säkert blir tufft. Men det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa på och ha tålamod.

Själv har jag också nyligen studerat och har sen tidigare inte någon erfarenhet inom den branschen... att jag jobbat inom andra områden spelar ingen roll tydligen, så det känns skitsamma i mångt och mycket...

Du ska definitivt skriva upp att du varit styrelsemedlem i 15 år! Kör med titeln Förtroendeuppdrag.

Jobbar du med något annat nu? Försök fixa en timanställning/deltid på något slaskställe.. tyder på driv och engagemang... att man vill något. Helt sjukt jag vet, men att man under tiden jobbar med något annat är ju bättre än att inget göra. Alltid något...

Herregud, söka jobb suger!
Senast redigerad av RtzyWx 2013-11-07 kl. 23:00.
Citera
2013-11-08, 08:32
Medlem
Mullrets avatar
Nästan värt en egen tråd, men jag kollar CV rätt ofta. Och de som kommer nu har blivit mycket sämre än för 10 år sedan. Beror antagligen på att folk inte kan läsa och skriva ordentligt längre.

Exempel;

a/ Skickar in personligt brev utan CV - papperskorgen direkt
b/ Börjar med stava sitt förnamn fel i rubriken - rätt grov - papperskorgen direkt
c/ 15 felstavningar och syftningsfel i PB - papperskorgen direkt
d/ Har inte kvalifikationer - papperskorgen direkt
e/ Tror vi skall bjuda på utbildningen - papperskorgen direkt
f/ Ringer och tjatar - papperskorgen direkt
g/ Har email som "knullfantomen"@Hotmail.etc - papperskorgen direkt
h/ Bor 100 mil bort - papperskorgen direkt
i/ Skriver att de driver egna bolag på fulltid - papperskorgen direkt
j/ " Går det sköta min mans firma samtidigt ? " - papperskorgen direkt
k/ " Expert på Buisness " Skrattade gott åt denna .. - papperskorgen direkt
l/ Saknar körkort - men skall skaffa i framtiden .. - papperskorgen direkt
m/ Krävde 6 veckors semester mitt i högsäsongen - papperskorgen direkt
n/ Vägrar skicka in utdrag från belastningsregistret, varning på den - papperskorgen direkt
o / Börjar PB med skriva "Jag" i 12 meningar på raken.. - papperskorgen direkt

Alfabetet torde inte räcka till om man skall skriva om alla tokerier man får läsa kring de stackarna som söker jobb ..
Senast redigerad av Mullret 2013-11-08 kl. 09:13. Anledning: add
Citera
2013-11-08, 08:42
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nästan värt en egen tråd, men jag kollar CV rätt ofta. Och de som kommer nu har blivit mycket sämre än för 10 år sedan. Beror antagligen på att folk inte kan läsa skriva ordentligt längre.

Det är intressanta synvinklar du kommer med, för oss som skickar in CV och inte tittar på andras.

Att folk inte kan skriva bra beror till stor del på hög invandring från vissa länder. Det saknas drivkraft. Äldre människor som varit länge på arbetsmarknaden skriver också fasansfullt dåligt, i många fall.

Om du uppskattar i procent, hur många av alla ansökningar du får in åker direkt i papperskorgen på grund av anledningarna du listade?
Citera
2013-11-08, 09:06
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Det är intressanta synvinklar du kommer med, för oss som skickar in CV och inte tittar på andras.

Att folk inte kan skriva bra beror till stor del på hög invandring från vissa länder. Det saknas drivkraft. Äldre människor som varit länge på arbetsmarknaden skriver också fasansfullt dåligt, i många fall.

Om du uppskattar i procent, hur många av alla ansökningar du får in åker direkt i papperskorgen på grund av anledningarna du listade?

Att folk skriver som krattor beror på a/ den skola vi har b/ böcker är underskattat av gemene man - speciellt ungdomar. Läser man nyheter och annat på sin Smartphone så lär man inte få någon vidare motion av vacuumkulan.

Jag skummar av ansökningarna innan de åker. Ungefär 90 % åker direkt i papperskorgen.
Vissa invandrare är dock seriösa i sina ansökningar - dock saknar de i mitt fall formalia. Märkligt nog så har denna gången enbart fått ansökningar av kvinnliga invandrare. Tuggar männen Kat ?
Senast redigerad av Mullret 2013-11-08 kl. 09:09. Anledning: add
Citera
2013-11-08, 09:21
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Beror antagligen på att folk inte kan läsa och skriva ordentligt längre.
Exempel;

Hå hå, jaja. Hade det inte varit för att jag dagligen stöter på den här typen av missfoster till ansökningar skulle jag tro du var tokig. Tyvärr är det hur det ser ut i verkligheten. Gemene man och hans fru tror att jobben växer på träd och bara det "slänger iväg" en åsikt ska alla läsa och begrunda den. Dock begriper de inte att texten i många fall är svårläst eller nästintill obegriplig.

En kollega skickade mig en länk till ett personligt brev på e-posten igår. Nu vet jag inte om det här specifika PB:t var påhittat men nog gick det en och annan rysning genom min krökta ryggrad när jag läste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in