2013-11-04, 02:31
  #12853
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Ligger ranked nere?

http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1447451
Citera
2013-11-04, 10:17
  #12854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Kommer riot göra någonting mot Duo queues i s4?

Så jävla trött på folk som bara förstör.

Jag håller med, blir så jävla trött när man lirar med antingen premade trollers eller en lirare som ska boosta sin bronze polare som suger pung.

Tycker det borde finnas ett val, en box man kan kryssa i om man ska paras ihop med premades eller ej.
Citera
2013-11-04, 11:13
  #12855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatant
Försöker lära mig j4 jungel, några som har lite tips på hur man ska bygga/spela honom?

När jag personligen lirar han så kör jag antagligen tank eller skada, ogillar stark att mixa med den champen, får du däremot en bra start så skulle jag rusha hydra sen resten tank med tanke på passiva E.

Har du cc i midden är det lätta ganks där och du kan feeda upp din midlaner, sen ta timer på motståndarnas buffar, oerhört lätt att smite-steala med tanke på vision man kan få.

Försök sätt varje combo på den du gankar så dom knockas upp, sen i lvl 6 är det lätta ganks bot
Citera
2013-11-04, 12:01
  #12856
Medlem
Håller med om att folk som duoar i rankad enbart förstör för laget. Man torskar 8/10 fall. En av dem är jämnt sämre än sina motståndare med ljusår.
Citera
2013-11-04, 12:20
  #12857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatant
Försöker lära mig j4 jungel, några som har lite tips på hur man ska bygga/spela honom?
Brukar köra tanky och försöka feeda mina lanes early och initata lategame, man kommer väldigt långt med E - Q + ult. Ganska lätt att ganka med så brukar göra det mycket, ibland för mycket, och försöker ge bort killsen så mycket det går. Känner att man kan göra nytta utan sjukt mycket items ändå.
Citera
2013-11-04, 12:54
  #12858
Medlem
Hur fungerar matchmaking? För vi kört våra provisional matcher i 3v3, 4e matchen mötte vi ett lag som var guld 4 med 56 spelade matcher (varav den ena var guld 1 elr nåt i soloq, resterande silver 2). Nu sista matchen mötte vi spelare som plat 5 i soloq.


Vi är då bronze 1, 2 och silver 4 i soloq... Och hamnade i bronze 3 med laget..
Citera
2013-11-04, 13:00
  #12859
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Hur fungerar matchmaking? För vi kört våra provisional matcher i 3v3, 4e matchen mötte vi ett lag som var guld 4 med 56 spelade matcher (varav den ena var guld 1 elr nåt i soloq, resterande silver 2). Nu sista matchen mötte vi spelare som plat 5 i soloq.


Vi är då bronze 1, 2 och silver 4 i soloq... Och hamnade i bronze 3 med laget..
Vad ni är för division i soloq spelar ingen som helst roll när ni spelar ranked 3v3 (Alternativ 5on5). Då slumpar den bara ett lag som har ungefärlig MMR som er. Självklart så får ni alternativ förlorar ni MMR beroende på hur det går i dem tidigare matcherna.

Sen är det ju också så att det är lite "svårare" att få högre division & tier i 3v3/5v5 än i soloq, så soloq ranken ska man ta med en nypa med salt.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-11-04 kl. 13:02.
Citera
2013-11-04, 13:05
  #12860
Medlem
StandardKamelens avatar
Nu när TSM bytt midlaner funderade jag på en grej, Bjergsen streamar just nu på Twitch (NA)
Han sitter alltså på ~700 ranked games och diamond 1, har han gått upp detta själv eller är det så att han tagit över Regi's account och bytt namn?
Citera
2013-11-04, 13:30
  #12861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad ni är för division i soloq spelar ingen som helst roll när ni spelar ranked 3v3 (Alternativ 5on5). Då slumpar den bara ett lag som har ungefärlig MMR som er. Självklart så får ni alternativ förlorar ni MMR beroende på hur det går i dem tidigare matcherna.

Sen är det ju också så att det är lite "svårare" att få högre division & tier i 3v3/5v5 än i soloq, så soloq ranken ska man ta med en nypa med salt.


Hmm okej :P




Någon som spelar mycket jungle och har tips för Nocturne samt Eve?
Citera
2013-11-04, 13:36
  #12862
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Nu när TSM bytt midlaner funderade jag på en grej, Bjergsen streamar just nu på Twitch (NA)
Han sitter alltså på ~700 ranked games och diamond 1, har han gått upp detta själv eller är det så att han tagit över Regi's account och bytt namn?
Varför skulle han ta över Regi's konto? Förresten så är det emot reglerna att dela konto.. Han har helt enkelt bara fört över sitt konto till NA.
Citera
2013-11-04, 15:14
  #12863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad ni är för division i soloq spelar ingen som helst roll när ni spelar ranked 3v3 (Alternativ 5on5). Då slumpar den bara ett lag som har ungefärlig MMR som er. Självklart så får ni alternativ förlorar ni MMR beroende på hur det går i dem tidigare matcherna.

Sen är det ju också så att det är lite "svårare" att få högre division & tier i 3v3/5v5 än i soloq, så soloq ranken ska man ta med en nypa med salt.
Fast jag har hört att om spelarna i 5v5 laget har hög elo så får laget högre mmr när dem spelar och de har större chans att hamna i högre league efter dem 5 första matcherna.
Citera
2013-11-04, 15:49
  #12864
Medlem
cSxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Nu när TSM bytt midlaner funderade jag på en grej, Bjergsen streamar just nu på Twitch (NA)
Han sitter alltså på ~700 ranked games och diamond 1, har han gått upp detta själv eller är det så att han tagit över Regi's account och bytt namn?

Man kan byta sitt konto till en jävla massa servrar nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in