2014-07-26, 08:52
  #18853
Medlem
4-Gotts avatar
Hej vill "tipsa" om att köra Anivia som support, funkar rätt bra faktiskt. Jag maxar ut hennes vägg (w) först och det kan ställa till det för motståndarna rätt rejält. Har du även en Trundle med så kan ni tillsammans spärra av en hel lane to pin them down. Har haft stor framgång i normal games och ska nu försöka ta henne till ranked.
Citera
2014-07-26, 11:06
  #18854
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Har själv varit i kontakt med supporten och fick svar rätt omgående och ett sjukt trevligt bemötande

Fan, nu verkar jag vara så jäkla negativ haha. Men visst får man svar snabbt, men typ aldrig något som faktiskt fungerar. Man ska alltid testa massor standardsaker men sen brukar dom få slut på ideér.

Vi får se, man kan ju alltid hoppas att denna gång blir annorlunda!
Citera
2014-07-26, 12:54
  #18855
Medlem
Att vara i silver 1 är ett helvete.
Man möter guld 5, och dom ger blankaste fan till att vinna. Eftersom dom är rätt safe från att bli demotad.

Vet inte vad jag ska göra för att vinna. Folk brukar kunna sina gubbar bra, lansen är jämt. Men när man kommer till runt 25-30min. Så slutar mina teammates fungera. Det är som att dom inte vet vad som är avgörande till en vinst längre. Vissa farmar eller splittar vid fel tillfällen. Andra jagar bara efter kills.

Så från att ha en överlägsen early, kan allt vändas mid/late. Hur kan man som ensam påverka detta? Ska man ta på sig en ledaroll och säga vad alla ska göra?
Citera
2014-07-26, 16:07
  #18856
Medlem
Nohulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haraldman
Har en liten fråga angående Spirit of the Anicient golem.
Den där 25% bonus health grejen som den fick för några veckor sen, är den kvar? För det står inget om det på itemet?


Ja, tooltipen är fuckad bara.
Citera
2014-07-26, 17:59
  #18857
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexN
Att vara i silver 1 är ett helvete.
Man möter guld 5, och dom ger blankaste fan till att vinna. Eftersom dom är rätt safe från att bli demotad.

Vet inte vad jag ska göra för att vinna. Folk brukar kunna sina gubbar bra, lansen är jämt. Men när man kommer till runt 25-30min. Så slutar mina teammates fungera. Det är som att dom inte vet vad som är avgörande till en vinst längre. Vissa farmar eller splittar vid fel tillfällen. Andra jagar bara efter kills.

Så från att ha en överlägsen early, kan allt vändas mid/late. Hur kan man som ensam påverka detta? Ska man ta på sig en ledaroll och säga vad alla ska göra?

Känner igen det där. Oftast är det spelarna som gör bäst ifrån sig i lane som sedan förstör för laget genom att vara divor i lategame. Sen när de dör i en 1 vs 4 så skyller de på laget och börjar flama, sen är matchen förlorad

Jag tror att en av skillnaderna mellan silver och guld är just teamfights. Många i silver har inte en aning om hur man ska agera i teamfights(hade inte jag heller förrän ganska nyligen). I synnerhet så är det många supports t.ex Thresh och Leona som är för aggressiva och lämnar sin carry i sticket. Vad hjälper det om Leona landar en stun på fiendernas ADC när hon ger Zed/Talon/Katarina öppet mål att döda hennes egen?
Citera
2014-07-26, 21:20
  #18858
Medlem
Arkomanns avatar
Alltså... Jag har två grejer att säga. Den ena är väl halvt OffTopic, men ändå, ni fattar säkert varför jag funderar: vem fan har snott mitt nick (Arkomann) till LoL?
Den andra frågan... hur gör man med idioter i det här spelet? Varje dag stöter jag på någon (vanligtvis typ en 16-årig polack [är det annorlunda på andra servrar?]), som skuldbelägger sitt eget lag (och givetvis särskilt mig) för sina egna tillkortakommanden. Räddar man dem från en säker död, så är det givetvis ks. Dör man i försöket, så feedar man. Och om man bara spelar defensivt, så är det givetvis "omfg no help report". Speciellt eftersom ens lagmedlemmar kan se hur mycket mana och hälsa man har och om man har sin ulti tillgänglig, så känns det ju jävligt korkat med towerdiving mot en överlägsen fiende, men ändå stöter man på sådana här idioter varje dag, alltså... vad gör man? Skall man bara spela med folk man kommer överens med? Trots att jag har säkert 100 "vänner", så är det ju max 16 av dem som är online samtidigt, och de är ju vanligtvis upptagna i en annan match, så i praktiken är det bara fyra av dem som kan och vill spela, och två av dem har uppkopplingsproblem och tre måste äta just precis nu. Vad gör man?

Edit: Jo, jag fattar att man kan spela rankat och stiga i graderna, tills det slutligen inte finns fullt så många noobs och idioter kvar, men ändå... jag har bara 9 champions och behöver alla mina jävla IP till runor och har inte råd att köpa champions för riktiga pengar.
__________________
Senast redigerad av Arkomann 2014-07-26 kl. 21:24.
Citera
2014-07-26, 22:15
  #18859
Medlem
Ert problem verkar vara att ni är dåliga. När jag tog mig i kragen gick jag från silver till guld. Även fast jag hade pissiga teammates. Min hemlighet? Jag spelade en karaktär jag kunde (TF) och carriade. Dessutom gäller det att.. inte dö för mycket. Vad är er KD?
Citera
2014-07-26, 22:47
  #18860
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Alltså... Jag har två grejer att säga. Den ena är väl halvt OffTopic, men ändå, ni fattar säkert varför jag funderar: vem fan har snott mitt nick (Arkomann) till LoL?
Den andra frågan... hur gör man med idioter i det här spelet? Varje dag stöter jag på någon (vanligtvis typ en 16-årig polack [är det annorlunda på andra servrar?]), som skuldbelägger sitt eget lag (och givetvis särskilt mig) för sina egna tillkortakommanden. Räddar man dem från en säker död, så är det givetvis ks. Dör man i försöket, så feedar man. Och om man bara spelar defensivt, så är det givetvis "omfg no help report". Speciellt eftersom ens lagmedlemmar kan se hur mycket mana och hälsa man har och om man har sin ulti tillgänglig, så känns det ju jävligt korkat med towerdiving mot en överlägsen fiende, men ändå stöter man på sådana här idioter varje dag, alltså... vad gör man? Skall man bara spela med folk man kommer överens med? Trots att jag har säkert 100 "vänner", så är det ju max 16 av dem som är online samtidigt, och de är ju vanligtvis upptagna i en annan match, så i praktiken är det bara fyra av dem som kan och vill spela, och två av dem har uppkopplingsproblem och tre måste äta just precis nu. Vad gör man?

Edit: Jo, jag fattar att man kan spela rankat och stiga i graderna, tills det slutligen inte finns fullt så många noobs och idioter kvar, men ändå... jag har bara 9 champions och behöver alla mina jävla IP till runor och har inte råd att köpa champions för riktiga pengar.

Du är inte ensam! Antar att du spelar på East?
Citera
2014-07-27, 08:48
  #18861
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Alltså... Jag har två grejer att säga. Den ena är väl halvt OffTopic, men ändå, ni fattar säkert varför jag funderar: vem fan har snott mitt nick (Arkomann) till LoL?

Den andra frågan... hur gör man med idioter i det här spelet? Varje dag stöter jag på någon (vanligtvis typ en 16-årig polack [är det annorlunda på andra servrar?]), som skuldbelägger sitt eget lag (och givetvis särskilt mig) för sina egna tillkortakommanden. Räddar man dem från en säker död, så är det givetvis ks. Dör man i försöket, så feedar man. Och om man bara spelar defensivt, så är det givetvis "omfg no help report". Speciellt eftersom ens lagmedlemmar kan se hur mycket mana och hälsa man har och om man har sin ulti tillgänglig, så känns det ju jävligt korkat med towerdiving mot en överlägsen fiende, men ändå stöter man på sådana här idioter varje dag, alltså... vad gör man? Skall man bara spela med folk man kommer överens med?

Trots att jag har säkert 100 "vänner", så är det ju max 16 av dem som är online samtidigt, och de är ju vanligtvis upptagna i en annan match, så i praktiken är det bara fyra av dem som kan och vill spela, och två av dem har uppkopplingsproblem och tre måste äta just precis nu. Vad gör man?

Edit: Jo, jag fattar att man kan spela rankat och stiga i graderna, tills det slutligen inte finns fullt så många noobs och idioter kvar, men ändå... jag har bara 9 champions och behöver alla mina jävla IP till runor och har inte råd att köpa champions för riktiga pengar.

Först börjar man med styckindelning:P

Angående ditt namn, sånt är tråkigt. Det ända du kan göra i stort sätt är att antingen ändra server eller vänta tills ditt namn blir tillgängligt och sedan ta det (detta sker om personen varit inaktiv i en längre tid).

Folk kommer skylla på varandra i alla tiers så det kommer du nog inte undan (nu e jag själv bara i gold men fått höra från vänner upp till diamond att sånt förekommer). Sen finns det vissa *host* jag själv *host* som bara kan spela 1-2 roller bra och tar sig till t.ex. gold på det sättet och när man inte får den rollen man e bra på så får man blocka fram silver mid eller brons adc.
Citera
2014-07-27, 09:03
  #18862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Först börjar man med styckindelning:P

Angående ditt namn, sånt är tråkigt. Det ända du kan göra i stort sätt är att antingen ändra server eller vänta tills ditt namn blir tillgängligt och sedan ta det (detta sker om personen varit inaktiv i en längre tid).

Folk kommer skylla på varandra i alla tiers så det kommer du nog inte undan (nu e jag själv bara i gold men fått höra från vänner upp till diamond att sånt förekommer). Sen finns det vissa *host* jag själv *host* som bara kan spela 1-2 roller bra och tar sig till t.ex. gold på det sättet och när man inte får den rollen man e bra på så får man blocka fram silver mid eller brons adc.
Haha. Det var precis så jag gjorde. Gick från Silver 2 till Guld V med nästan bara TF. Det finns många människor som har gjort så hela vägen till Diamond så det är klart det funkar. Man ska inte lägga någon tid på de som flamear, spela istället så bra man kan och försök berätta för dem vad de ska göra. Exempelvis att det är olämpligt att farma i jungeln när vi precis hittade deras adc och support och slog ihjäl dem. Folk har fått farming på huvudet verkligen.. (Just one more bloodthirster!...)
Citera
2014-07-27, 10:41
  #18863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Ert problem verkar vara att ni är dåliga. När jag tog mig i kragen gick jag från silver till guld. Även fast jag hade pissiga teammates. Min hemlighet? Jag spelade en karaktär jag kunde (TF) och carriade. Dessutom gäller det att.. inte dö för mycket. Vad är er KD?
Skulle nog inte kalla andra dåliga om jag låg i guld.

Annars håller jag med. Gjorde liknande fast med Zed. Hade runt 75-80 % winrate från silver till höga guld typ. Från höga guld till höga plat satsade jag på mer "supportiga" karaktärer som fortfarande kan carrya på sitt sätt: Lee sin och Orianna var mest spelade i det spannet.

Tanken där har oftast inte varit att hard-carrya matcherna själv utan att göra så mycket för laget som möjligt, och, i många fall, låta mig själv bli carryad. Nästan alla på den nivån har potential att carrya när dom snowballar/ligger före men dom flesta spelar extremt dåligt när dom ligger lite bakom eller till och med lika. Mitt synsätt var att få just sådana spelare att snowballa och sen "supporta" dom i team fights och skirmishes.
Citera
2014-07-27, 13:25
  #18864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Skulle nog inte kalla andra dåliga om jag låg i guld.

Annars håller jag med. Gjorde liknande fast med Zed. Hade runt 75-80 % winrate från silver till höga guld typ. Från höga guld till höga plat satsade jag på mer "supportiga" karaktärer som fortfarande kan carrya på sitt sätt: Lee sin och Orianna var mest spelade i det spannet.

Tanken där har oftast inte varit att hard-carrya matcherna själv utan att göra så mycket för laget som möjligt, och, i många fall, låta mig själv bli carryad. Nästan alla på den nivån har potential att carrya när dom snowballar/ligger före men dom flesta spelar extremt dåligt när dom ligger lite bakom eller till och med lika. Mitt synsätt var att få just sådana spelare att snowballa och sen "supporta" dom i team fights och skirmishes.
Jag påstod inte att jag var bättre. En person som är kass på matlagning kan även se att andra är kassa på matlagning. I Guld är det svårt att få personer att carrya, de verkar inte veta hur man gör. De verkar inte förstå vad målet med spelet är. Det blir alltså lättare i plat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in