Jag hade en sån jävla flax med min utredning, är 32 år med en bakgrund som många andra med ADHD, droger, lätt kriminalitet, kraschad skolgång, kraschad ekonomi mm mm.
Bestämde mig i Juni i år att jag skulle fixa en remiss till en utredning, besökte vårdcentralen där jag bor, kass läkare som halvhjärtat verkar vilja skicka en remiss. Gör det till slut och skriver ut antidepp (Paroxetin) för det kan ju hjälpa
Läkaren kontaktar mig igen efter ngn vecka och säger att dom vägrar ta emot min remiss för jag har använt droger, jag har inte fyllt i en blankett. Läkaren fixar detta men utan resultat.
När jag till slut gett upp så dimper ett brev ner i brevlådan: Kallelse till Neuropsykiatriska Utredningsenheten den 23 September, underbart!
Nu den 1 November sitter jag med en klar diagnos som endast krävde ett besök hos sköterska, två blanketter att fylla i, QB-test, och ett läkarbesök, i onsdags började jag min Concerta-behandling.
Så 5 månader tog det för mig från början till slut. Lite tufft är det i början när man bara får 18 mg en gång om dagen i en vecka

räcker inte riktigt, men på onsdag ska vi öka dosen.