2013-10-28, 20:56
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Flygare har tydligen släppt en självbiografi, eller ska göra det. Kan kanske vara lite intressant att läsa.
Stämmer bra, närmare bestämt i början av nästa år!
Finns div. intervjuer om Tony på nätet
(Surfar på telefonen, annars hade jag googlat fram dem)
Citera
2013-10-29, 01:15
Medlem
i-can-flys avatar
kanske lite för svensk....
Citera
2013-10-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Till våren skulle den komma. Någon som vet vad det blev av honom i övrigt? Såg att han var skriven hos morsan sin.

Det blev absolut ingenting. Han är tjock och sitter och spelar dataspel.
Citera
2013-10-30, 09:29
Medlem
Finns ganska många talang fulla spelare i Sverige som aldrig blev något tyvärr. Hård träning, rätt attityd och rätt umgänge är absolut nödvändigt för att nå toppen.
Citera
2013-10-30, 10:43
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Utan att riskera avslöja min identitet så kan jag nämna lite snabbt att jag spelade en hel del matcher mot Tony Flygare och Zlatan på ungdomsnivå från 15 och ett antal år upp. Och visst var det så att myten om Flygare som den stora talangen var sann. Medan Zlatan sprang runt och flängde med sin något klumpiga kropp(antar det berodde på att han växt väldigt snabbt och inte han med i motoriken i början) och bara dribblade eller var förbannad(givetvis gjorde han en hel del mål också) så var det Tony alla oss i motståndarlaget blev förvarnade om. Han hade en otrolig förmåga att göra mål helt enkelt.

Vad jag lärde mig utav detta är vad ett psyke av stål och att vara den störste idioten på en plan, men samtidigt den envisaste saten betyder när man skulle slå sig fram bland dom stora pojkarna. Redan i 16års-åldern var Zlatan rent av hatad av både med och motståndare. Han skällde och skitsnackade något otroligt mycket på sina egna och gesterna var inte av denna värld. Och som motståndare var han en mardröm. Hans jävla armbågar, knän och dobbar var absolut överallt. Man lämnade inte en match mot Zlatan utan sår över varenda led och mjukdel helt enkelt. Mycket efterslängar, tramp och boxningar i sidan efter situationerna var över och domaren hade blicken på annat.

wow, jag som trodde jag skulle få läsa något om Flygare och så är det bara ett långt rabblande om hur hemsk Zlatan var som ung och hur hatad han var av alla.
Citera
2013-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Finns ganska många talang fulla spelare i Sverige som aldrig blev något tyvärr. Hård träning, rätt attityd och rätt umgänge är absolut nödvändigt för att nå toppen.

Ja och att inte vara fulla bör man kanske tillägga?
Citera
2013-11-07, 13:37
Medlem
BadAssPeanuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckbass23
På tal om Rosenberg, där har man en kille som fått ut mer än max av sin kapacitet, ett skämt, halkat på rätt bananskal hela karriären.

Haha fan va sant. Aldrig sett honom spela en match där hans insats ens kan klassas som godkänd. Varför envisas klubbar med att köpa honom...
Citera
2013-11-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadAssPeanut
Haha fan va sant. Aldrig sett honom spela en match där hans insats ens kan klassas som godkänd. Varför envisas klubbar med att köpa honom...
Nu är du lite väl hård, han var bra i Halmstad 2004 när han vann skytteligan och assistligan och i stort sett hade fixat guldet åt Halmstad (dit han var på lån från MFF) när han haltade av skadad i sista omgången mot IFK, sen kvitterade Göteborg efter en hands-straff och resten kan vi.
Citera
2013-11-09, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Nu är du lite väl hård, han var bra i Halmstad 2004 när han vann skytteligan och assistligan och i stort sett hade fixat guldet åt Halmstad (dit han var på lån från MFF) när han haltade av skadad i sista omgången mot IFK, sen kvitterade Göteborg efter en hands-straff och resten kan vi.
Han gjorde väl bara 14 mål den säsongen vilket är ganska lite för en allsvensk skyttekung. Det var bra gjort, men jag minns att jag blev förbryllad över det utländska intresset. Det kändes som en tid då klubbar från vissa länder plockade vem som helst om han var svensk och gjorde ett dussin mål.
Citera
2013-11-09, 02:48
Medlem
BadAssPeanuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase

Förvisso. Men sedan han lämnade Sverige för Europaäventyr har det sett mörkt ut.
Citera
2013-12-15, 23:44
Medlem
[/quote]
På tal om Rosenberg, där har man en kille som fått ut mer än max av sin kapacitet, ett skämt, halkat på rätt bananskal hela karriären.[/quote]

faktiskt sant. Rosenberg var ingenting upp till 18-19 års åldern. hans resa är nästan större än zlattes. man visste mer eller mindre att han skulle bli stor när han var 19 o kom upp i mffs a-lag. iaf visste åke stolt det....
Citera
2013-12-16, 00:00
Medlem
jag undrar egentligen hur tony flygare känner sig innerst inne. om han tänker på livet och hur det kunnat vara. han har ju sagt att han inte är avis på Zlatan men jag undrar det. det måste ändå varit ett visst mått av trauma för tony.

tycker mffs ledning skötte det jävligt dåligt. ryggdunkar när det går bra men om du har motvind vänder de dig ryggen. jävla pajasar. med rätt stöttning efter straffmissen hade tony kunnat bli en toppspelare. tror jonas Thern som tränare hade varit perfekt för en kille som tony.

ska bli väldigt intressant att höra vad han har att säga i sin bok som väl kommer ut snart. jag är faktiskt lite förvånad att han och Zlatan helt tappat kontakten. tycker inte ni det?

de verkade ju vara väldigt väldigt tajta när de växte upp.

och jag tycker även att Zlatan är ganska kylig mot tony i sin bok. "den jävla tony" säger han...vilket jag tycker är lite konstigt. han borde ju ändå varit glad för tonys skull. sen att han ville bli bättre än tony det är en sak.

en fundering: tror ni att nåt hänt mellan de forna bästisarna? en "tragisk" händelse som gör att de knappast kommer återförenas?

eller har de bara glidit ifrån varandra? märkligt tycker jag. de är ju inte så att tony lämnat fotbollen...han har ju ändå harvat runt som bollspelare om än i de lägre divisionerna.

Zlatan är ju så mån om att betona varifrån han är och hans tuffa bakgrund osv. tony var ju en stor del av hans uppväxt så jag tycker det är konstigt.

vad tycker ni?
Senast redigerad av RedBlueGreen 2013-12-16 kl. 00:02. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in