Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 13:51
  #277
Medlem
Revelationss avatar
Mycket negativt skrivs här om Tony.

Jag har jobbat med honom i några månader för flera år sen och jag fick ingen intryck om att han var deppig över det som hände mellan honom och Zlatan (och hans karriär).
Tvärtom, han var trevlig och väldigt glad som person.
Själv hade jag också varit bitter över att jag förlorat en del miljoner och att bli ekonomisk oberoende, men sånt är livet. Han kanske låter det ta över när han blir intervjuad eftersom det är vad snackas om, men i verkligheten är det annorlunda.
Ni som snackar skit om honom känner inte honom särskilt bra, Tonys attityd är mycket bättre än Zlatans, även då jag aldrig träffat Zlatan men han verkar vara väldigt kaxig, rätt attityd för tävlingsinriktad idrott, men kanske inte det bästa om man har med vanliga människor att göra.
Citera
2017-07-18, 19:34
  #278
Medlem
klempos avatar
Även jag var bättre än Zlatan ..

Ni måste förstå att pojklag , junior och A-lags fotboll är olika dimensioner.

Zlatan var inget speciellt upp till 14-15 år.

Tony var överlägsen i Malmö på den tiden ..
Zlatan kom upp till Tonys nivå och passerade han strax efteråt när de var typ 16.

Jag har inte läst Tonys bok, dock blev jag förvånad att Zlatan skrev i sin bok bara några rader om Tony.
Vi som kände båda på den tiden vet att de växte upp tillsammans , de var som bröder och att Zlatan såg verkligen upp till Tony både på och utanför fotbollsplanen.

Zlatan lyckades för att han tränade hårt på träningar och även på sin fritid och att han verkligen älskade fotboll.

Tony var egentligen en lat kille som var mätt redan under juniortiden.
Citera
2017-07-24, 20:40
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Även jag var bättre än Zlatan ..

Ni måste förstå att pojklag , junior och A-lags fotboll är olika dimensioner.

Zlatan var inget speciellt upp till 14-15 år.

Tony var överlägsen i Malmö på den tiden ..
Zlatan kom upp till Tonys nivå och passerade han strax efteråt när de var typ 16.

Jag har inte läst Tonys bok, dock blev jag förvånad att Zlatan skrev i sin bok bara några rader om Tony.
Vi som kände båda på den tiden vet att de växte upp tillsammans , de var som bröder och att Zlatan såg verkligen upp till Tony både på och utanför fotbollsplanen.

Zlatan lyckades för att han tränade hårt på träningar och även på sin fritid och att han verkligen älskade fotboll.

Tony var egentligen en lat kille som var mätt redan under juniortiden.

intressant ni som kände till båda och har lite inside info. jag hörde talas om flygare o Zlatan första gången när de var ca 17 år. fick intrycket att Zlatan var den kaxigare och flygare mer ödmjuk/försynt.

att de var "tajta" har jag också förstått och jag blev också lite nyfiken på vad som gick snett i deras relation. för visst har man bekanta och sen riktigt tajta vänner i sin omkrets och Zlatan o tony verkar ha varit det sistnämnda och då särar man inte på sig bara sådär. funderar på om det var en händelse eller nånting annat som gick snett. de hade ju trots allt samma intresse (fotbollen)...

funderar på om det var den gången tony var i Amsterdam o hälsade på hos Zlatan. en händelse han beskriver i sin bok. kanske hände nånting där? ånting som äventyrade Zlatans proffskarriär? drog tony hem prostituerade till Zlatans lgh? droger?

om inte tony blev riktigt kriminell så tycker jag nog Zlatan kunde bjudit upp mer o välkomnat honom som en barndomsvän.
Citera
2017-08-26, 14:56
  #280
Medlem
Jag såg idag Tony Flygare med en kvinna och barn i Pildammsparken. Verkar som han har fått ordning på
sitt liv och såg välmående ut.
Citera
2018-12-06, 10:03
  #281
Medlem
Riccardo-Gagliolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
https://jenniestinksrok.wordpress.com
Massor av kommentarer om hur hon borde söka psykisk hjälp. Tror inte man ska ta inlägget på särskilt stort allvar.

Hon har dessutom bild på när hon hjälper ett litet barn att röka.
Citera
2018-12-06, 10:41
  #282
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riccardo-Gagliolo
Massor av kommentarer om hur hon borde söka psykisk hjälp. Tror inte man ska ta inlägget på särskilt stort allvar.

Hon har dessutom bild på när hon hjälper ett litet barn att röka.

Sant. Men inläggen kommer från Juggar. Troligtvis samma Jugge Syns på svenskan.

Tjejen är en idiot men inte dum. Tror inte Flygare hängde med de snällaste gubbsen direkt.
Citera
2018-12-07, 19:51
  #283
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
https://jenniestinksrok.wordpress.com
Garvböl
Citera
2018-12-08, 19:47
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riccardo-Gagliolo
Massor av kommentarer om hur hon borde söka psykisk hjälp. Tror inte man ska ta inlägget på särskilt stort allvar.

Hon har dessutom bild på när hon hjälper ett litet barn att röka.

Hon förefaller vara en helt normal och välfungerande kvinna. Tänker mig att hon var oerhört snygg mellan 15 och 23 typ. Klart hon var eftertraktad.
Citera
2021-02-16, 23:54
  #285
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Även jag var bättre än Zlatan ..

Ni måste förstå att pojklag , junior och A-lags fotboll är olika dimensioner.

Zlatan var inget speciellt upp till 14-15 år.

Tony var överlägsen i Malmö på den tiden ..
Zlatan kom upp till Tonys nivå och passerade han strax efteråt när de var typ 16.

Jag har inte läst Tonys bok, dock blev jag förvånad att Zlatan skrev i sin bok bara några rader om Tony.
Vi som kände båda på den tiden vet att de växte upp tillsammans , de var som bröder och att Zlatan såg verkligen upp till Tony både på och utanför fotbollsplanen.

Zlatan lyckades för att han tränade hårt på träningar och även på sin fritid och att han verkligen älskade fotboll.

Tony var egentligen en lat kille som var mätt redan under juniortiden.
Nu för tiden spelar man 9 manna fotboll men på den tiden så var fysiken otroligt avgörande i den tidiga tonåren i och med att man gick från 7 manna till 11 manna på ett år. Om man som Tony var född 6 januari, och vad det verkar dessutom tidig i utvecklingen, så har man ett nästan otroligt försprång på en gigantisk 11 manna plan bland en massa vilsna p13 spelare.

Jag såg själv flera spelare vara bland de bästa i Göteborg som 13 åringar enbart på fysik och/eller att de är födda i början av januari. Runt 15-16 års åldern så avtog de extrema skillnaderna och den riktiga talangen började visa sig istället.
Citera
2021-02-17, 05:14
  #286
Medlem
Kukdukens avatar
Nu gillar jag inte Zlatan för fem öre. Men jag förstår att han är lack på TF, som använder honom för att definiera sitt liv, när deras relation är över sedan länge. TF är så noga med att påpeka att han minsann älskar och hejar på Zlatan i allt, även om Zlatan skulle uttala sig grovt om honom eller hans liv. Helt utan värdighet och egen identitet går denne Tony Flygare genom livet och försöker göra sig mer intressant genom Zlatan. TF verkar vara en ganska tråkig person utan det där extra som en anfallsspelare i toppfotbollen behöver. Han hanterar det passivt aggressivt, förmodligen i hopp om att Zlatan inte ska fatta och en dag höra av sig igen.

Gå vidare, helt ärligt, och sluta prata om Zlatan som mittpunkt för hela din existens! Själv hade jag skämts över att hålla på som Tony...Till och med mjölka det i en bok. Så jävla fantastiskt är det inte att ha umgåtts med Zlatan i hans tonår. Men utan Z hade TF varit ännu en talang som försvann. Zlatan verkar inte ens gilla honom så varför fortsätta förnedra sig.
Citera
2021-02-17, 05:16
  #287
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Nu för tiden spelar man 9 manna fotboll men på den tiden så var fysiken otroligt avgörande i den tidiga tonåren i och med att man gick från 7 manna till 11 manna på ett år. Om man som Tony var född 6 januari, och vad det verkar dessutom tidig i utvecklingen, så har man ett nästan otroligt försprång på en gigantisk 11 manna plan bland en massa vilsna p13 spelare.

Jag såg själv flera spelare vara bland de bästa i Göteborg som 13 åringar enbart på fysik och/eller att de är födda i början av januari. Runt 15-16 års åldern så avtog de extrema skillnaderna och den riktiga talangen började visa sig istället.

Exakt. Det är ofta ointressant vem som är bäst i barn- och ungdomsåren, snarare är det hur man utvecklas som enskild spelare. Jag fattar inte hur människan orkar tjata om det.


Och detta citat som lök på laxen:
Citat:
– Han älskar Mourinho, men jag är den enda personen som verkligen känner Zlatan, säger Flygare.

Herregud liksom. Hur fan vet han det, när att känna någon som ungdom och vuxen är två helt olika saker!
__________________
Senast redigerad av Kukduken 2021-02-17 kl. 05:19.
Citera
2021-04-02, 07:47
  #288
Medlem
Generalanderssons avatar
Intressant tråd. Haha..

Känner inte till Tony Flygare öht, och vet inte vilken potential han evt hade som juniorspelare och så vidare. Men om inte jag minns helt fel, så var det en del skriverier om ”talangen” Tony Flygare på slutet av 90-talet? Vad jag kan minnas så var det ingen större hype kring Zlatan på den tiden.

Annars så har jag alltid undrat varför en jugge heter eller kallas för Tony Flygare? Lol
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback