2013-12-16, 00:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
jag undrar egentligen hur tony flygare känner sig innerst inne. om han tänker på livet och hur det kunnat vara. han har ju sagt att han inte är avis på Zlatan men jag undrar det. det måste ändå varit ett visst mått av trauma för tony.

tycker mffs ledning skötte det jävligt dåligt. ryggdunkar när det går bra men om du har motvind vänder de dig ryggen. jävla pajasar. med rätt stöttning efter straffmissen hade tony kunnat bli en toppspelare. tror jonas Thern som tränare hade varit perfekt för en kille som tony.

ska bli väldigt intressant att höra vad han har att säga i sin bok som väl kommer ut snart. jag är faktiskt lite förvånad att han och Zlatan helt tappat kontakten. tycker inte ni det?

de verkade ju vara väldigt väldigt tajta när de växte upp.

och jag tycker även att Zlatan är ganska kylig mot tony i sin bok. "den jävla tony" säger han...vilket jag tycker är lite konstigt. han borde ju ändå varit glad för tonys skull. sen att han ville bli bättre än tony det är en sak.

en fundering: tror ni att nåt hänt mellan de forna bästisarna? en "tragisk" händelse som gör att de knappast kommer återförenas?

eller har de bara glidit ifrån varandra? märkligt tycker jag. de är ju inte så att tony lämnat fotbollen...han har ju ändå harvat runt som bollspelare om än i de lägre divisionerna.

Zlatan är ju så mån om att betona varifrån han är och hans tuffa bakgrund osv. tony var ju en stor del av hans uppväxt så jag tycker det är konstigt.

vad tycker ni?

Den där förklaringen är ju bara imbecill och jävligt bekväm för en sådan som Tony Flygare. Givetvis var det inte en enskild straffmiss som sänkte hans karriär. Killen hade helt enkelt inte de mentala råvarorna för att vara proffs på högsta nivå. Det är väl ganska omvittnat att han inte skötte träningen eller kosten speciellt bra ens då i Superettan. Då kan man inte förvänta sig att bli elitspelare.
Citera
2013-12-16, 00:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
jag undrar egentligen hur tony flygare känner sig innerst inne. om han tänker på livet och hur det kunnat vara. han har ju sagt att han inte är avis på Zlatan men jag undrar det. det måste ändå varit ett visst mått av trauma för tony.
Som fotbollsspelare borde väl varenda en i Zlatans årsgrupp vara avundsjuka och Tony är säkert inget undantag, träna hårt som fan men killen som bruka fuska på löpträningarna blir den största stjärnan Sverige fått fram och numera multimiljonär

Att han och Zlatan tappat kontakten är inte så märkligt, händer alla människor att dom man en gång skulle kalla sina bästa vänner hälsar man knappt på längre. Nu vet jag inte hur tighta dom var men märkligare saker har hänt.

Tony har bevisligen inte i närheten av det psyke som behövs, om han nu hade en bra grund att stå på skulle han fortfarande blivit något efter straffmissen och frysboxen i MFF.
Citera
2013-12-16, 01:12
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som fotbollsspelare borde väl varenda en i Zlatans årsgrupp vara avundsjuka och Tony är säkert inget undantag, träna hårt som fan men killen som bruka fuska på löpträningarna blir den största stjärnan Sverige fått fram och numera multimiljonär

Att han och Zlatan tappat kontakten är inte så märkligt, händer alla människor att dom man en gång skulle kalla sina bästa vänner hälsar man knappt på längre. Nu vet jag inte hur tighta dom var men märkligare saker har hänt.

Tony har bevisligen inte i närheten av det psyke som behövs, om han nu hade en bra grund att stå på skulle han fortfarande blivit något efter straffmissen och frysboxen i MFF.

Håller med dig men vill bara påpeka att vår Zlatte nog kan anses vara miljardär - inga små miljoner där inte
Citera
2013-12-16, 13:13
Medlem
Oavsett vad Tony säger utåt så måste det kännas surrealistiskt allt detta för honom.
Snubben hade världens möjligheter att lyckas men failar hårt. För att göra saken värre så gör hans "bästis" resan han borde ha gjort.
Med det sagt tror jag att han har gått igenom alla detaljer och undrat tänk om eller vad hade hänt ifall jag gjort något annorlunda i de avgörande momenten.

Tony hade alla förutsättningar för att bli en riktigt bra allsvensk spelare. Till o med proffs.
Men som sagt. Mycket måste stämma för att du ska lyckas. Tror inte att en missad straff gör att du går under totalt. Måste ligga mera bakom.

Att han är 30+, bor hos mamma och är överviktig samt spelar datorspel är fan tragiskt.
Han har inte gått vidare mentalt.
Citera
2013-12-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Oavsett vad Tony säger utåt så måste det kännas surrealistiskt allt detta för honom.
Snubben hade världens möjligheter att lyckas men failar hårt. För att göra saken värre så gör hans "bästis" resan han borde ha gjort.
Med det sagt tror jag att han har gått igenom alla detaljer och undrat tänk om eller vad hade hänt ifall jag gjort något annorlunda i de avgörande momenten.

Tony hade alla förutsättningar för att bli en riktigt bra allsvensk spelare. Till o med proffs.
Men som sagt. Mycket måste stämma för att du ska lyckas. Tror inte att en missad straff gör att du går under totalt. Måste ligga mera bakom.

Att han är 30+, bor hos mamma och är överviktig samt spelar datorspel är fan tragiskt.
Han har inte gått vidare mentalt.

+1

precis vad jag tänker...
Citera
2013-12-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-can-fly
kanske lite för svensk....
Hans morsa är från Jugoslavien....
Citera
2014-02-15, 10:48
Medlem
.-.-.s avatar
Nu är boken på g, verkar som han älskar att gotta sig i strålkastarljuset bakom Zlatan nu, Zlatans namn är med i boktiteln, han verkar besatt i Zlatan och väldigt bitter.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18369647.ab
Citera
2014-02-15, 12:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu är boken på g, verkar som han älskar att gotta sig i strålkastarljuset bakom Zlatan nu, Zlatans namn är med i boktiteln, han verkar besatt i Zlatan och väldigt bitter.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18369647.ab
Att Zlatans nämns i boktiteln har givetvis med PR att göra. När det gäller hans eventuella bitterhet tycker jag inte alls han verkar speciellt bitter. Däremot är han säkert besviken eftersom han hade alla möjligheter, men det är inte samma sak.
Citera
2014-02-15, 14:14
Medlem
Tycker faktiskt synd om killen. Mer talangfull än Zlatan men hade ingen tur i avgörande lägen. Flygare hade kunnat och borde ha blivit en stjärna.
Citera
2014-02-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Tony hade alla förutsättningar för att bli en riktigt bra allsvensk spelare. Till o med proffs. Men som sagt. Mycket måste stämma för att du ska lyckas. Tror inte att en missad straff gör att du går under totalt. Måste ligga mera bakom.

*Hybris
*Total brist på insikt i vad som krävs för att bli fotbollsproffs, vilka uppoffringar man måste göra etc.
*Total brist på självinsikt, helt oförmögen att se sig själv i ett större perspektiv (platsar jag i laget, tror tränaren på mig, är det dags att flytta vidare etc)
*Skador
Citera
2014-02-15, 22:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
*Hybris
*Total brist på insikt i vad som krävs för att bli fotbollsproffs, vilka uppoffringar man måste göra etc.
*Total brist på självinsikt, helt oförmögen att se sig själv i ett större perspektiv (platsar jag i laget, tror tränaren på mig, är det dags att flytta vidare etc)
*Skador
Så är det nog, om jag ska gissa. Tony var väl bäst hela tiden fram till senioråldern och då är det många som slutar för att det helt plötsligt inte går lika lätt längre.
Citera
2014-02-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
*Hybris
*Skador

Ligger nog väldigt nära sanningen. Tycker ändå han borde ha lyckats bättre, enligt de flesta ska han ju ha varit en extrem talang när det begav sig. Tyvär så blir det såhär för vissa spelare som kanske inte har rätta psyket för att lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in