2011-12-29, 18:45
Medlem
trocadero2ks avatar
Som sagt, ligger en dokumentär uppe på sr.se om honom, i två delar som sändes för bara nån vecka sen, där får ni höra det mesta. För oss som hängt med ett tag så är inte historien om Flygare något nytt och att en straffmiss skulle sabbat hela hans karriär är ju givetvis bara skitsnack, han var inte tillräckligt bra helt enkelt.

Hans rökröstade mor är med i dokumentären, nämner i all hast att hans liv enbart handlar om "sex och spel..". Det är väl snarare där vi hittar sanningen bakom varför han aldrig blev något..
Citera
2011-12-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag tycker det är sjukt att en spelare som inte ens har nått Allsvenska höjden och ändå har en egen tråd på Flashback.
Finns så många talanger som aldrig blev nåt pågrund av problem som:
- För klena rent fysiskt
- Dåligt psyke
- utvecklades tidigt och sågs som bättre än alla andra i ungdomsåren men som sakta men säkert såg andra glida förbi han rent prestastionsmässigt och vips så blev han en av de sämre spelarna..

Vi kan liga gärna skapa en tråd om Anders Milavic, AIKs stora talang 2006 när han var 17.

Zlatan blev proffs för att han ville bli det, dom flesta som inte blir proffs tvekade någonstans i karriären och fick välja mellan att parta med vänner och knulla eller åka till ungdomsakademier i England, offra vänner och kämpa för att bli något. Därför ska Zlatan eller ja, egentligen alla fotbollspelare beundras för deras vilja att lyckas.
Tony Flygare är dock mytomspunnen då han ansågs vara överlägsen Zlatan och vi vet alla hur bra Zlatan är idag.
Citera
2011-12-29, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trocadero2k
Som sagt, ligger en dokumentär uppe på sr.se om honom, i två delar som sändes för bara nån vecka sen, där får ni höra det mesta. För oss som hängt med ett tag så är inte historien om Flygare något nytt och att en straffmiss skulle sabbat hela hans karriär är ju givetvis bara skitsnack, han var inte tillräckligt bra helt enkelt.

Hans rökröstade mor är med i dokumentären, nämner i all hast att hans liv enbart handlar om "sex och spel..". Det är väl snarare där vi hittar sanningen bakom varför han aldrig blev något..

En dokumentär om den jävla slapptasken!! Han är ju känd i Malmös uteliv som en clown med olika missbruksproblem som mest går runt och deppar och är allmänt fet.
Citera
2012-01-06, 14:57
Medlem
Rembrandtss avatar
Straffmissen knäckte tydligen han totalt. Han hamnade i frysboxen efter missen mot Halmstad. Kanske inte så intelligent att vilja skjuta en straff i ett sådant viktigt läge i den unga åldern. Han ångrar nog att han sköt straffen mot Halmstad idag.
Citera
2012-01-06, 15:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
Straffmissen knäckte tydligen han totalt. Han hamnade i frysboxen efter missen mot Halmstad. Kanske inte så intelligent att vilja skjuta en straff i ett sådant viktigt läge i den unga åldern. Han ångrar nog att han sköt straffen mot Halmstad idag.
Beror på hur man ser det, hade han satt straffen hade han hyllats rejält.
Men han spelade ett högt spel, helt klart. Men för att bli proffs gäller det att ha rätt attityd och ta lite risker.
Citera
2013-05-31, 16:41
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Bara jag som tror att Nicklas Bäckroth som är född 1992 och redan har spelat i allsvenskan med IFK Göteborg kan vara en tallang som aldrig kommer att lyckas? Alltså han kommer möta samma öde som Tony Flygare.

Såhär i efterhand ser det ut som att du är på väg att få rätt.
Citera
2013-05-31, 17:02
Medlem
erikbes avatar
Se på blåvitts Jakob Johansson som debuterade i unga år. Känns som att han spelat hur länge som helst utan att imponera. Helt plötsligt är han tongivande och är fortfarande bara 23 år
Citera
2013-05-31, 17:07
Medlem
carlps avatar
finns det några filmer på flygare när han spelar fotboll?

Eller är det bara massa snack?
Citera
2013-05-31, 18:37
Medlem
Gubbskems avatar
Utan att riskera avslöja min identitet så kan jag nämna lite snabbt att jag spelade en hel del matcher mot Tony Flygare och Zlatan på ungdomsnivå från 15 och ett antal år upp. Och visst var det så att myten om Flygare som den stora talangen var sann. Medan Zlatan sprang runt och flängde med sin något klumpiga kropp(antar det berodde på att han växt väldigt snabbt och inte han med i motoriken i början) och bara dribblade eller var förbannad(givetvis gjorde han en hel del mål också) så var det Tony alla oss i motståndarlaget blev förvarnade om. Han hade en otrolig förmåga att göra mål helt enkelt.

Vad jag lärde mig utav detta är vad ett psyke av stål och att vara den störste idioten på en plan, men samtidigt den envisaste saten betyder när man skulle slå sig fram bland dom stora pojkarna. Redan i 16års-åldern var Zlatan rent av hatad av både med och motståndare. Han skällde och skitsnackade något otroligt mycket på sina egna och gesterna var inte av denna värld. Och som motståndare var han en mardröm. Hans jävla armbågar, knän och dobbar var absolut överallt. Man lämnade inte en match mot Zlatan utan sår över varenda led och mjukdel helt enkelt. Mycket efterslängar, tramp och boxningar i sidan efter situationerna var över och domaren hade blicken på annat.
Citera
2013-10-28, 20:32
Väldigt intressant tråd. Suttit ett bra tag nu och läst från a-ö. Kom ihåg när jag gick i gymnasiet, då var det väldigt mycket snack om Daniel Larsson och Andrés Vasquez, gick väl inte så jättebra för den senare kan man kanske tycka. Larsson gjorde ju mål nyss i Italien.. Kanske hans bror Sam har en ännu bättre framtid att vänta?
Citera
2013-10-28, 20:52
Moderator
vfs avatar
Flygare har tydligen släppt en självbiografi, eller ska göra det. Kan kanske vara lite intressant att läsa.
Citera
2013-10-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Flygare har tydligen släppt en självbiografi, eller ska göra det. Kan kanske vara lite intressant att läsa.

Till våren skulle den komma. Någon som vet vad det blev av honom i övrigt? Såg att han var skriven hos morsan sin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in